جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/09/13 04:14
کد خبر: 2224

جنجال VAR به خاطر پورسانت سنگین

​مسئولان فدراسیون فوتبال می‌گویند راه‌اندازی کمک‌داور ویدئویی در هر ورزشگاه نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار هزینه دارد. یعنی بالای دو میلیارد تومان می‎شود. این هزینه بالا باعث شده تا چشم بعضی باشگاه‌ها بترسد.

به گزارش خبرنگار رصدورزشی و به نقل از خبرورزشی: فدراسیون اعلام کرده آن‌ها باید هزینه راه‌انداری کمک‌داور ویدئویی را پرداخت کنند. قرار است برای فصل جدید لیگ برتر VAR جزو الزامات باشد.

در این بین، اما یکی از مسئولان سازمان لیگ خبری می‌دهد که بسیار جالب است. او با رد ادعا‌ها درباره نصب کمک‌داور ویدئویی با ۲۰۰ هزار دلار، به خبرورزشی گفت: «شما خودتان کمی فکر کنید. ۲۰۰ هزار دلار پول سنگینی است. شما با آن می‌توانید برای ورزشگاه‌ها کار‌های بزرگ‌تری کنید. نصب چند دوربین و راه‌اندازی یک اتاقک برای این کار، چقدر هزینه دارد؟ ۲۰۰ هزار دلار؟ من به شما می‌گویم بیشتر از ۳۰ هزار دلار نمی‌شود.»

این حرف‌ها را نه می‌توان تکذیب کرد، نه تأیید. بی‌شک بررسی‌ها زیادی باید در این زمینه صورت بگیرد. نکته اینجاست که باشگاه‌ها به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانند مستقیماً این سیستم را خریداری کنند. فیفا دو راه مقابل ایران قرار داده. اول اینکه فدراسیون به نوعی تحریم را دور بزند و سیستم را خریداری کند. دوم اینکه یک شرکت ایرانی را واسطه کند تا از طریق آن‌ها بتواند تجهیزات را وارد کند. ظاهراً راه حل دوم پیش روی فوتبال ایران قرار گرفته و انگار آن شرکت قرار است پورسانتی سنگین بگیرد!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/455m94