شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/01/30 20:55
رپرتاژ اگهی
کد خبر: 19481

همه چیز در مورد جام جهانی 2022 قطر

قطر، در شرق عربستان سعودی در خط ساحلی خلیج فارس، قرار دارد. قطر میزبانی فوق العاده ای برای جام جهانی 2022 خواهد بود. اگرچه ممکن است کوچک باشد، اما دارای کنتراست های باورنکردنی و مناظر چشمگیر است. سواحل زیبا قطر دارای 563 کیلومتر خط ساحلی در امتداد خلیج فارس است، معماری باورنکردنی در مراکز شهری، و مناظر شگفت ‌انگیز از جمله تپه‌ های شنی خیره ‌کننده، صخره‌ های آهکی را خواهید دید. همه ورزشگاه های برگزاری جام جهانی در یک منطقه کوچک جمع ‌آوری شده اند که بیش از 55 کیلومتر از دوحه فاصله ندارد. این کار باعث می ‌شود که هواداران به راحتی از چندین مسابقه در استادیوم‌ های مختلف دیدن کنند. در حالی که قطر می تواند در تابستان بسیار گرم باشد، جام جهانی در فصل های پاییز و زمستان برگزار می شود.

nbvxc

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

جام جهانی چیست ؟

در واقع جام جهانی یک تورنمنت بین المللی فوتبال است که توسط تیم های ملی مردان بزرگسال از کشورهای مختلف به رقابت می پردازد. این یکی از محبوب ‌ترین مسابقات ورزشی بین‌ المللی است و بیش از 3 میلیارد نفر برای تماشای مسابقات 2014 آن شرکت کرده بودند. جام جهانی، معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان، هر چهار سال یک بار برگزار می شود. این برنامه زمان برگزاری مسابقات مقدماتی و پلی آف را در اختیار 32 تیم ملی قرار می دهد تا در مسابقات یک ماهه بازی کنند. اولین جام جهانی در سال 1930 برگزار شد و توسط ژول ریمه پیشنهاد شد، که می خواست یک رقابت بین المللی بین تیم های فوتبال مردان ایجاد کند. این مسابقات متشکل از سیزده تیم دعوت شده بود و در اروگوئه برگزار شد که قهرمان مسابقات نیز شد.

جام جهانی 2022

جام جهانی 2022 کجاست؟ جام جهانی 2022 کی شروع می شود؟ جام جهانی 2022 در قطر است، که از 21 نوامبر آغاز می شود و با فینال جام جهانی در 18 دسامبر به اوج خود می رسد. شما می توانید با خرید تور قطر به این کشور بروید و از تماشای بازی های فوتبال از نزدیک نهایت لذت را ببرید. آب و هوای بیابانی نیمه گرمسیری قطر تابستان‌ های بسیار گرمی را به همراه دارد که میانگین آن بین ۹۰ تا ۱۱۰ درجه فارنهایت است.

از آنجایی که دما اغلب از این میانگین ها فراتر می رود، برای بازی فوتبال ایده آل نیست و حتی خطرناک نیز است. بنابراین قطر به عنوان میزبان این دوره از مسابقات موافقت کرد که این مسابقات را در ماه های نوامبر و دسامبر برگزار کند، جایی که دمای معمولی آن در دهه های 70 و 80 درجه فارنهایت باشد.

حقایق جالب در مورد جام جهانی

  • جام جهانی یکی از پر بازدید ترین رویداد های ورزشی در جهان است و هر چهار سال یک بار برای تعیین قهرمان جهان برگزار می شود.  مسابقات جام جهانی 2022 نیز از 21 نوامبر تا 18 دسامبر 2022 در قطر برگزار می شود.
  • جام جهانی 2022 قطر برای اولین بار در یک کشور عربی برگزار می شود.
  • جام جهانی 2022 اولین حضور قطر در جام جهانی خواهد بود. پس از دومین جام جهانی 1934، این اولین بار است که کشور میزبان اولین بازی خود در جام جهانی را در همان سال انجام می دهد.
  • جام جهانی در کل 21 بار برگزار شده است، که برزیل با پنج عنوان بیشترین قهرمانی را در اختیار دارد. ایتالیا و آلمان هر کدام با 4 عدد در رده های بعدی قرار دارند.
  • برای اولین بار در تاریخ فوتبال جام جهانی 2002 در دو کشور مختلف کره جنوبی و ژاپن برگزار شد.
  • مسن ترین گلزن جام جهانی راجر میلا بود که در سال 1994 وقتی برای کامرون به روسیه گل زد، 42 ساله بود.
  • همه ورزشگاه های برگزاری جام جهانی 2022 قطر در شعاع 55 کیلومتری یکدیگر قرار دارند که این جام جهانی فشرده ‌ترین جام جهانی از زمان افتتاحیه مسابقات در سال 1930 است.
  • یکی از مکان های برگزاری جام جهانی 2018، استادیوم فیشت در سوچی، همان ورزشگاهی بود که میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی های زمستانی 2014 بود.
  • اولین جام جهانی در سال 1930 برگزار شد، اروگوئه هم میزبان و هم برنده مسابقات در آن سال بود.
  • میانگین حضور در هر بازی در جام جهانی 2018 بیش از 47 هزار هوادار بود.
  • پرگل ترین بازی تاریخ جام جهانی در سال 1954 بود که اتریش با نتیجه 7-5 سوئیس را شکست داد.
  • ایتالیایی ها با 21 تساوی بیشترین تعداد تساوی را در تاریخ جام جهانی داشته اند.
  • از بین تمام کشورهایی که در جام جهانی حضور داشته اند، اندونزی کمترین تعداد بازی را انجام داده است، فقط یک بازی در سال 1938 می باشد.
  • مکزیک بیشترین باخت در جام جهانی یعنی 27 را دارد، اگرچه آنها 16 برد و 14 تساوی نیز دارند.
  • در حالی که 32 تیم برای مسابقات 2022 واجد شرایط خواهند بود، این تعداد در سال 2026 به 48 خواهد رسید.
  • بیشترین گلی که تا به حال توسط یک بازیکن در یک بازی جام جهانی به ثمر رسیده است، پنج گل قابل توجه اولگ سالنکو از روسیه است.
  • لوسیل، شهری که میزبان فینال جام جهانی 2022 خواهد بود، شهری برنامه ریزی شده چند میلیارد دلاری است که قبل از سال 2006 وجود نداشته است.
  • یکی از استادیوم‌ های میزبان جام جهانی 2022 با استفاده از مواد بازیافتی در طراحی مدولار ساخته می ‌شود تا پس از پایان مسابقات بتوان آن را برچید و تغییر کاربری داد.
  • قطر کوچک ترین کشوری است که میزبان مسابقات جام جهانی است.
  • فرانسه که قهرمان جام جهانی 2018 شد، در کل مسابقات تنها 9 دقیقه عقب افتاد.
  • در جام جهانی 2018، رافائل واران نهمین بازیکنی بود که در همان سال قهرمان جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا شد.
  • بلژیک با شانزده گل در جام جهانی 2018 بیشترین گل را در بین هر تیمی به ثمر رساند.

روند قرعه کشی جام جهانی 2022

قرعه کشی جام جهانی مانند آنچه در سال 2018 انجام شد، با چند تغییر جزئی انجام شد. فیفا همه تیم ها را بر اساس رده بندی فیفا به جز قطر به عنوان میزبان می بیند. قطر به عنوان میزبان جایگاه A1 را از ظرف 1 خواهد گرفت. بر اساس رده بندی فیفا که در روز پنجشنبه منتشر شد، به 28 تیم دیگر که قبلاً واجد شرایط بودند، ظرف اختصاص داده شده است. به تیم‌ هایی که رتبه‌ های هشت تا پانزدهم را کسب کرده ‌اند، هفت تیم برتر رده‌ بندی فیفا به اضافه قطر در ظرف 1 قرار دارند، پس از آن تیم‌ های هشت تا پانزدهم در ظرف 2، کشورهای 16 تا 23 در ظرف 3 و در نهایت تیم‌ های 24 تا 28 در ظرف 4 قرار دارند.

سه تیم نهایی هنوز در زمان قرعه کشی مشخص نشده بودند، آنها به طور خودکار در ظرف 4 به عنوان دارنده جایگاه قرار می گیرند. علاوه بر چهار ظرف، چهار موقعیت گروهی برای تعیین زمان بندی وجود دارد. تیم Pot 1 در هر گروه به طور خودکار موقعیت 1 را می گیرد، اما سه ظرف دیگر به موقعیت های 2، 3 یا 4 کشیده می شوند.

نکات مهم در مورد قرعه کشی

  • هیچ یک کنفدراسیون ها به جز کنفدراسیون اروپا نمی تواند بیش تر از یک تیم در هریک از گروه ها را داشته باشد.
  • اروپا می تواند حداقل یک تیم را در هر گروه داشته باشد.
  • اگر یک تیم به غیر از تیم اروپایی در یک گروه قرا گیرد که قبلا در آن تیم هم قاره ای وجود داشته باشد به گروه بعدی منتقل می شود.
  • شرایط  بالا نیز برای تیم اروپایی وقتی انجام می شود، که قبل از آن دو تیم اروپایی دیگر نیز در گروه باشد.
  • سه  تا از تیم هایی که تا روز قرعه کشی مشخص نمی شوند در کدام دسته هستند با گوی های متفاوت مشخص می شوند.

nnmbbb

استادیوم های قطر برای جام جهانی 2022

استادیوم های جام جهانی قطر

استادیوم های جام جهانی 2022 برخی از چشمگیرترین استادیوم های تاریخ خواهند بود. برگزارکنندگان جام جهانی فوتبال 2022 قطر در حال حاظر هشت استادیوم قبل از این مسابقات آماده کرده اند.

استادیوم بین المللی خلیفه

استادیوم بین المللی خلیفه که در سال 1976 در دوحه ساخته شد، اولین مکان آماده مسابقات است. این ورزشگاه با ظرفیت 40 هزار نفر پیش از این میزبان جام خلیج فارس، بازی های آسیایی و جام ملت های آسیا بوده است. همچنین میزبان مسابقات جهانی دو و میدانی 2019 در ماه های سپتامبر و اکتبر خواهد بود.

ورزشگاه آل البیت

محل برگزاری بازی افتتاحیه مسابقات و همچنین مرحله نیمه نهایی دوم به صورت چادر بادیه نشین ساخته شده است. این استادیوم که در ساحل شمال شرقی قطر، در حدود 35 کیلومتری دوحه قرار دارد. ورزشگاه آل بیت واقع در شهر الخور 60 هزار نفر ظرفیت دارد.

الریان، استادیوم شهر آموزش

این استادیوم که در میان پردیس ‌های دانشگاهی در الریان، درست در غرب خود دوحه قرار دارد با مترو قابل دسترسی است، به ‌طور مشخص میزبان یکی از مرحله ‌های یک چهارم نهایی خواهد بود. استادیوم شهر آموزش، در حومه دوحه، درست در وسط محوطه دانشگاه های برجسته قطر قرار دارد. پس از میزبانی مسابقات تا مرحله یک چهارم نهایی، سالن به نصف کاهش می یابد و 20 هزار صندلی برای ساخت استادیوم در کشورهای در حال توسعه اهدا می شود.

ورزشگاه احمد بن علی

خانه یکی از موفق ترین باشگاه های قطر، الریان، این استادیوم در محل سالن قدیمی به همین نام ساخته شده است، ظرفیت آن نیز پس از مسابقات به نصف کاهش می یابد.

استادیوم بین المللی خلیفه

استادیوم بین ‌المللی خلیفه مکانی است که قبل از میزبانی جام جهانی 2022 قطر وجود داشت. این مکان که در سال 1976 ساخته شد، تنها مکانی است که پیش از اعطای جام جهانی به قطر وجود داشت، اگرچه از آن زمان تغییر شکل داده است. میزبان فینال جام ملت های آسیا 2011 و همچنین فینال جام باشگاه های جهان 2019 بین لیورپول و فلامنگو بود.

استادیوم الثومه

این استادیوم در جنوب مرکز دوحه، نزدیک به فرودگاه بین ‌المللی حمد شهر، به شکل کلاه سنتی که مردان در سراسر خاورمیانه از آن استفاده می ‌کنند، ساخته شده است. این استادیوم 40 هزار نفری در 12 کیلومتری جنوب خط افق و ساحل دوحه واقع شده است. میزبان یکی از مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود در حالی که ظرفیت آن پس از مسابقات به 20 هزار نفر کاهش می یابد. طراحی منحصربه ‌فرد این ورزشگاه برنده جایزه پروژه‌ های آینده بررسی معماری در ماه می شد.

ورزشگاه الجنوب

طراحی این استادیوم که در جنوب دوحه در شهر الوکره واقع شده است از قایق های سنتی مورد استفاده برای غواصی مروارید و ماهیگیری الهام گرفته شده است.

ورزشگاه لوسیل قطر

ورزشگاه لوسیل

ورزشگاه لوسیل، واقع در شهر Lusail درست خارج از پایتخت دوحه، میزبان مراسم افتتاحیه، بازی افتتاحیه و فینال جام جهانی خواهد بود.

سخن آخر

جام جهانی 2022 قرار است در کشور قطر برگزار شود که می توانید شما نیز با استفاده از تور جام جهانی قطر تریپ به تماشای این مسابقات بروید. این یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی روی کره زمین است.  جام جهانی فوتبال 2022 از 21 نوامبر تا 18 دسامبرمی باشد. این مسابقات برای اولین بار در سال 1930 برگزار شد و هر چهار سال یک بار برگزار می شود و این بیست و دومین جام جهانی است، که به میزبانی یک کشورعربی برای اولین بار انجام می شود. و دومین جام جهانی پس از جام جهانی 2002 است که در ژاپن و کره جنوبی برگزار شد.

همچنین این اولین باری است که این رویداد در اواخر سال به دلیل آب و هوای شدید تابستانی در پاییز و زمستان برگزار می شود. قطر برای میزبانی بسیار خوب در این دوره از مسابقات استادیوم هایی را راه اندازی کرده که هر کدام ویژگی منحصر به فردی دارند، برخری از آن مدولار هستند و صندلی های آن ها بعد از بازی جابه جا می شوند و به مکانی دیگر قابل حمل هستند. برای اطلاع از قیمت پرواز تهران به قطر شما می توانید از طریق سایت تریپ قیمت پروازها را به صورت آنلاین ببینید و خریداری کنید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین نرخ بلیط ترکیه مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط هواپیما را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gdz65