یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/16 04:24
سردار آزمون
کد خبر: 16900

آرسنال خواستار جذب سردار آزمون شد | سردار آزمون در لیگ برتر انگلیس

سایت فرانسوی اُنزه موندیال در خبری از ابراز علاقه جدی تیم آرسنال به سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان نوشت.

به گزارش رصد ورزشیسردار آزمون در بازی با امارات نتوانست ضربه پنالتی را گل کند و در پستی از مردم عذر خواهی کرد. سردار آزمون در عرصه ملی در تمامی رده‌های سنی تیم ملی به میدان رفته‌است. سردار آزمون متولد 11 دی ماه 1373 در استان گلستان به دنیا آمد. سردار آزمون بازیکن محبوب کشورمان از ترکمن های ایران و سنی مذهب می باشد. سردار آزمون در بازی شب گذشته نتواست پنالتی را به گل تبدیل کند.

سردار آزمون

باشگاه آرسنال برای تقویت خط حمله خود قصد دارد مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان را به خدمت بگیرد.

از سایت فرانسوی اُنزه موندیال، باشگاه آرسنال در تلاش است تا «سردار آزمون» مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان را به خدمت بگیرد. 

به گفته این سایت، توپچی‌های لندن به این بازیکن ۲۶ ساله به عنوان جانشین احتمالی «الکساندر لاکازت» نگاه می‌کنند که قرار است تابستان آینده بازیکن آزاد شود.

آزمون در تیم فوتبال زنیت در ۲۴ بازی ۱۹ گل به ثمر رسانده تا در رساندن تیمش به قهرمانی فصل گذشته لیگ روسیه نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، سرداز آزمون هم‌اکنون در اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان حضور دارد و باید روز سه‌شنبه ۲۰ مهرماه تیم ملی را در دیدار با کره جنوبی در چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر همراهی کند.  

دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و امارات در مرحله انتخابی جام جهانی از ساعت ۲۰:۱۵ امروز پنجشنبه در ورزشگاه زعبیل شهر دبی برگزار شد که این دیدار با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید. مهدی طارمی(۷۰) برای ایران گل زد.

در دقیقه ۸۸ مهدی طارمی وارد محوطه جریمه امارات شد و توسط مدافعان این تیم سرنگون شد تا داور استرالیایی به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد. سردار آزمون پشت توپ ایستاد و این ضربه را به جایی زد که گلر حریف ایستاده بود و توپ را مهار کرد.

سردار آزمون بعد از این بازی با انتشار پستی ضمن ابراز خوشحالی از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر امارات نوشت: از این که نتوانستم بیشتر خوشحالتان کنم عذرخواهی می کنم. امیدوارم بازی بعدی جبران کنم. زنده باد ایران.

سردار آزمون

بیوگرافی سردار آزمون

نام:سردار

نام خانوادگی:آزمون

تاریخ تولد :11 دی 1373

محل تولد :گنبد کاووس

قد :1٫85 متر

رشته ورزشی :فوتبال

پُست :مهاجم

زندگی شخصی سردار آزمون

سردار آزمون در 11 دی ماه 1373 در گنبدکاووس واقع در استان گلستان به دنیا آمد. او یک ترکمن اصیل است که به این اصالت افتخار می کند. پدرش خلیل آزمون بازیکن سابق والیبال است که در حال حاضر به مربی گری والیبال مشغول است. مادرش خانه دار است و تنها یک خواهر به نام سولماز دارد.

ماجرای نامگذاری سردار آزمون

پدر و مادر سردار، ابتدا می خواستند نام او را پژمان بگذارند. اما پدربزرگ او مانع شد. چون عقیده داشته است نام پژمان که معنی آن پژمرده است، نمی تواند مناسب باشد، به همین دلیل منصرف شدند و نامش را سردار به معنی سربلند گذاشتند.

داستان زندگی سردار آزمون

یکی از بزرگ ترین شانس های سردار در زندگی، داشتن پدری ورزشکار و نمونه بوده که دو بار موفق به دریافت عنوان بهترین بازیکن آسیا شده است و سال هاست مربی با سابقه والیبال است. پدرش از دوران کودکی سردار را مورد تمرین های ورزشی فراوانی قرار داده تا در شرایط آمادگی قرار بگیرد.

سردار آزمون، به تبعیت از پدرش ابتدا ورزش را با والیبال شروع کرد و در این رشته مهارت خوبی داشت، ولی یکی از مربیان فوتبال از او دعوت کرد تا در تیم جدیدی که در شهرشان دایر شده بود، حضور پیدا کند. پدر و مادر سردار از این دعوت استقبال کردند و این گونه بود که وارد عرصه ی فوتبال شد.

مذهب سردار آزمون

وی فرزند خلیل آزمون بازیکن سابق والیبال است. آزمون از ترکمن های ایران و سنی مذهب می باشد.

علاقه به اسب سردار آزمون

سوارکاری یکی از مهمترین علایق من در زندگی است، در حال حاضر سه تا اسب بنام های ژیوانا، سریک و راتیکا دارم که در مسابقات کورس گنبد شرکت می کنند.

علایق و سلایق سردار آزمون

غذا:چکدرمه، یک غذای ترکمنی است که برنج و گوشت دارد

فوتبال:پیراهن رئال مادرید را به تن کنم

الگوی خارجی سردار آزمون:زلاتان ابراهیم وویچ

الگوی داخلی سردار آزمون: علی دایی

ورزش حرفه ای سردار آزمون

سردار آزمون در مهر 1391 از باشگاه سپاهان اصفهان به روبین کازان روسیه پیوست. او اولین گل خود در تیم بزرگسالان روبین کازان را در دیدار برگشت لیگ اروپا برابر تیم مولده به ثمر رساند. سردار آزمون همچنین در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در بازی با لبنان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و دو گل به ثمر رساند.

وی در مسابقات فوتبال جام دوستی روسیه 2012 در ترکیب تیم ملی جوانان با به ثمر رساندن 7 گل در 6 بازی، به مقام آقای گلی این تورنمنت دست یافت. آزمون که یکی از امیدهای ایران برای بازی های جام جهانی 2014 برزیل بود، نتوانست در لیست نهایی کارلوس کی روش حضور یابد و از حضور در جام جهانی 2014 بازماند.

منبع: ایرنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45azod