چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/29 14:30
کد خبر: 11591

نمایندگان مجلس با جدیت پیگیر ماجرای ویلموتس شدند

​نمایندگان مجلس با اظهارتی صریح نشان دادند که در ماجرای مارک ویلموتس به دنبال برخورد با خاطیان هستند.

شکست بزرگ در پرونده مارک ویلموتس و جریمه ۶/۲ میلیون یورویی که متوجه فدراسیون فوتبال شد؛ باعث شد تا جامعه و نهادهای مختلف هم نسبت به آن حساس شوند و ورود کنند. مجلس شورای اسلامی نیز از این قائده مستثنی نبود و نمایندگان مجلس بار دیگر نشان دادند که به مقوله پرطرفدار فوتبال، اهمیت زیادی می‌دهند و اظهار نظر در این باره را در راس امور خود قرار می‌دهند.

مجلس شورای اسلامی از روز گذشته(سه شنبه) به صورت جدی وارد قضیه مارک ویلموتس شده و بعضی از نمایندگان واکنش صریح و تندی به این ماجرا داشتند و از برخورد با خاطیان گفتند.

سید نظام‌الدین موسوی، یکی از نمایندگان مجلس در توییتی نسبت به این قضیه واکنش نشان داد و گفت: با شکایت برادرم احمد راستینه نماینده شهرکرد و مسوول کمیته تربیت بدنی مجلس، پرونده قرارداد ویلموتس فردا در کمیسیون اصل۹۰ گشوده و مورد بررسی قرار خواهد گرفت. شوک ویلتموس احتمالاً سرآغاز ورود جدی مجلس برای گشودن جعبه سیاه قراردادهای فوتبالی باشد.

در ادامه محمد مهدی فروردین رییس فراکسیون ورزش و نماینده فیروز آباد در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این قرارداد غیرکارشناسی است و از قبل منعقد شده است، افرادی که در عقد قرارداد نقش داشته‌اند از صلاحیت لازم برخوردار نبودند،  وقوع چنین رخدادهایی باعث بی اعتمادی افکار عمومی نسبت به خیلی از مسائل می‌شود.

وی با بیان اینکه در عقد قراردادها باید حقوقدان‌های قوی حضور داشته باشند، افزود: پس از آن نیز اگر مشکلی حقوقی ایجاد می‌شود، باید وکیل قوی از پرونده دفاع کند، اما وکیل این پرونده توان دفاع و بیان دلایل را ندارد؛ این مساله به افکار عمومی این گونه القا می‌کند که شاید تبانی صورت گرفته است. مجلس شورای اسلامی در مورد این قرارداد کوتاه نمی‌آید، این پرونده در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی باز شده است و نتایج بررسی آن ظرف چند هفته آینده به دست دستگاه قضایی می‌رسد؛  باید با مسببان این قرارداد برخورد شود. بنابر اصل ۸۲ قانون اساسی استخدام کارشناسان خارجی بدون نظر مجلس شورای اسلامی امکان‌پذیر نیست،  استخدام مربی و بازیکن خارجی نیز مصداق همین امر است، اما مجلس شورای اسلامی از جزییات این قرارداد بی‌خبر بوده است. صحبت‌های کامل فروردین را در اینجا بخوانید.

احمد راستینه هفشجانی، نماینده شهرکرد هم در جمع خبرنگاران در مورد قرارداد ویلموتس گفت: ۱۶۵ میلیارد تومان از محل قرارداد با این مربی به کشور تحمیل شده است وزارت ورزش وجوانان باید به طور ویژه نسبت به این موضوع اعتراض کند زیرا در عقد این قراداد کوتاهی های زیادی صورت گرفته است. برای اولین بار باید از جیب خود افرادی که در تنظیم قرارداد با این مربی کوتاهی کرده‌اند این غرامت پرداخت شود.

وی افزود: ما از کسانی که در این قرارداد دخیل بودند به کمیسیون اصل نودم شکایت کردیم، ما با آقای وزیر در این باره صحبت کردیم، ایشان معتقد است که  این رای سیاسی است و آن را در تجدید نظر تغییر می‌دهند، هر چند که اگر هم سیاسی باشد سوال ما این است چطور وقتی شما در شرایط تحریم بین المللی هستید و همه کشور

هایی که با شما به رهبری ایالات مکتحده آمریکا و برخی کشوررهای اروپایی مشکل دارند، تلاش می کنند که از هر منفذی به کشور شما آسیب بزنند. متن کامل صحبت‌ها در اینجا قابل دسترسی است.

علیرضا سلیمی نماینده محلات و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز- یکشنبه- در جریان بررسی لایحه دو فوریتی افزایش سهم شرکت‌های دولتی در بورس و فرابورس ایران در تذکری گفت: در روزهای اخیر قرارداد ویلموتس بسیاری از مردم را آشفته کرده، زیرا موضوع حدود ۱۷۰ میلیارد تومان پول در میان بوده و لازم است مجلس به این موضوع رسیدگی کند. 

حال باید دید بعد از این اظهارات صریح از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در عمل چه اتفاقی برای این پرونده رخ می‌دهد و خاطیان آن در فدراسیون فوتبال چگونه بازخواست خواهند شد.

 

 

منبع: ایرنا 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4vrqb3