پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/31 14:18
کد خبر: 10841

مهمترین جوایز انفرادی لالیگا به چه کسانی رسید؟

جوایز انفرادی این فصل لالیگا به لیونل مسی، تیبو کورتوا و جرارد موره نو اختصاص یافت.

به گزارش رصد ورزشی : فصل 20-2019 لالیگا در نهایت با قهرمانی رئال به اتمام رسید. رئال با کسب 87 امتیاز قهرمان شد و بارسلونا با 82 امتیاز عنوان دوم را کسب کرد. اتلتیکو و سویا نیز با امتیاز برابر(70) در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند.

 

در پایان لیگی که با وقفه ای طولانی به خاطر شیوع کرونا مواجه شد، در نهایت سه بازیکن، مهمترین جوایز انفرادی را به خود اختصاص دادند که در زیر به آنها اشاره خواهد شد

 

ال پیچیچی: لیونل مسی

لیونل مسی بهترین گلزن لالیگا شد. این برای چهارمین فصل متوالی بود که مسی توانست بیشتر از هر مهاجمی در لالیگا گلزنی کند. در مجموع او هفت بار توانسته عنوان ال پیچیچی را کسب کند. با وجود اینکه او در این فصل کمی دورتر از دروازه بازی می کرد، بازهم توانست 25 گل به ثمر برساند و با 4 گل اختلاف نسبت به کریم بنزما توانست بهترین گلزن لالیگا شود. لیونل مسی همچنین رکورد 21 پاس گل را نیز از خود به جا گذاشت. به این ترتیب مسی با هفت آقای گلی بالاتر از تلمو زارا اسطوره بیلبائو قرار گرفت. پیش از این او در عنوان ال پیچیچی با زارا برابر بود.

 

زارا: جرارد موره نو

تلمو زارا اسطوره باشگاه بیلبائو در دهه 40 و 50 توانسته بود شش بار آقای گل لالیگا شود. او آنقدر خوب بود که اکنون به بهترین گلزن اسپانیایی لالیگا در طول فصل، جایزه زارا اهدا می شود. در سه سال گذشته این یاگو آسپاس از سلتاویگو بود که توانسته بود عنوان زارا را کسب کند و امسال نوبت به جرارد موره نو ستاره ویارئال رسید که با ثبت 18 گل بهترین گلزن اسپانیایی لالیگا شد.

در هفته های پایانی فصل عنوان زارا می توانست به هفت بازیکن مختلف برسد اما در نهایت موره نو با سه گل اختلاف نسبت به رائول گارسیا ستاره بیلبائو برنده جایزه زارا شد. موره نو در بازی پایانی فصل برابر ایبار دبل کرد و برای اولین بار در طور دوران فوتبالش، عنوان زارا را به خود اختصاص داد.

 

زامورا: تیبو کورتوا

بدون شک تیبو کورتوا نقش بسیار مهمی در سی و چهارمین قهرمانی رئال در لالیگا داشت. درخشش فوق العاده او درون دروازه به حکمرانی یان اوبلاک در کسب جایزه زامورا(بهترین گلر فصل) پایان داد. دروازه بان اتلتیکو در 4 فصل گذشته به شکل متوالی عنوان زامورا را کسب کرده بود. متوسط گل خورده تیبو کورتوا در فصل جاری 0.59 بود ولی برای اوبلاک رکورد 0.71 به ثبت رسید تا پشت سر گلر بلژیکی رئال قرار بگیرد.

این سومین بار بود که کورتوا برنده جایزه زامورا می شد. او فصل 13-2012 و نیز 14-2013 با پیراهن اتلتیکو نیز توانسته بود بهترین دروازه بان لالیگا شود. در آن دو فصل متوسط گل خورده او 0.78 و 0.65 بود و امسال حتی توانست رکورد بهتری نیز به ثبت برساند. این برای اولین بار از فصل 08-2007 بود که دروازه بانی از رئال موفق به کسب جایزه زامورا می شد. آخرین بار ایکر کاسیاس توانسته بود این عنوان را کسب کند.

 

 

منبع : ورزش سه


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qykj2