جمعه 24 فروردین 1403 - 12 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/29 04:08
کد خبر: 10711

گزینه کلایورت؛ رختکن بارسا به بارتومئو سیگنال داد

موندو دپورتیوو در گزارشی اختصاصی مدعی است رختکن بارسلونا پاتریک کلایورت ستاره سابق بلوگرانا را گزینه مناسبی برای هدایت این تیم می‌داند.

به گزارش رصد ورزشی : روزنامه کاتالان موندو دپورتیوو امروز با انتشار گزارشی مدعی است رختکن بارسلونا پاتریک کلایورت ستاره سابق این تیم را گزینه مناسبی برای سرمربی‌گری بارسا می‌داند. موندو امروز صفحه اول خود را به این موضوع اختصاص داده و از تیتر "گزینه کلایورت" استفاده کرده است. این روزنامه مدعی است کلایورت هلندی می‌تواند در کمک به ادغام هر چه بهتر دی‌یونگ در ترکیب بارسا نقشی کلیدی بازی کند و شناخت او از بزرگان بارسا هم نقطه مثبتی برای او خواهد بود.

 

پاتریک کلایورت در دوران بازی برای بارسلونا برای این تیم 256 بار به میدان رفته و 122 گل به ثمر رسانده. پاتریک که اکثرا مایل بود پشت به دروازه بایستد در آن روزها یکی از بهترین مهاجمین دنیا بود و نقش او در بارسای آن زمان را می‌توان به نقش بنزما در رئال مادریدِ زیدان تشبیه کرد.

 

کلایورت در سال 1995 که آژاکس موفق شد فاتح جام باشگاه‌های اروپا شود ستاره اصلی هلندی‌ها بود. کلایورت در پیروزی آژاکس مقابل میلان در فینال رقابتها گلزنی کرد و بعد به روسونری منتقل شد. پاتریک در سال 2009 اولین تجربه مربی‌گری خود را با آلکمار هلند تجربه کرد. او سپس به توئنته رفته و هدایت تیم جوانان این تیم را به عهده گرفت و تیمش را در لیگ جوانان هلند به قهرمانی رساند.

 

کلایورت در سال 2012 به کادر فنی تیم ملی هلند دعوت شد. تیمی که آن روزها هدایتش را لوئیس فن‌خال به عهده داشت. فن‌خال و کلایورت در برزیل موفق ظاهر شدند و نارنجی‌پوشان هلندی در جام جهانی 2014 با هدایت آنها رتبه سوم دنیا را بدست آوردند.

 

کلایورت سپس به تیم ملی زادگاهش کوراسائو در جزایر کارائیب رفته و بعد هم به همراه دوستش کلارنس سیدورف مدتی در کادر فنی تیم ملی کامرون ماجراجویی می‌کند. پاتریک در نهایت به پاریس رفته و به عنوان مدیر ورزشی پاری سن ژرمن مشغول به کار می‌شود. او اندکی قبل از آنکه نیمار با قراردادی 222 میلیون یورویی از بارسا به پاریس منتقل شود این باشگاه را ترک می‌کند. تصمیمهای عجیب و غریب کلایورت در دوران بازنشستگی از فوتبال باعث شده بسیاری از صاحب‌نظران از کارنامه مربی‌گری و مدیریتی او به عنوان کارنامه‌ای پرابهام یاد کنند ولی در رختکن بارسا همه متفق‌القولند که او را به خوبی می‌شناسند. چرا که کلایورت از دید بارسایی‌ها یکی از افسانه‌های این باشگاه است.

 

موندو دپورتیوو می‌گوید رختکن بارسلونا از احتمال هدایت این تیم توسط کلایورت در لیگ قهرمانان اروپا به شدت حمایت می‌کند. بازیکنان بارسا کلایورت را بهترین گزینه برای پرچمداری سبک بازی سنتی بارسلونا می‌دانند و معتقدند او می‌تواند چیزی به بلوگرانا ببخشید که لیونل مسی دقیقا خواستار آن است: بازی تهاجمی و شخصیت تیمی. کلایورت همان رهبری است که جای خالی او روی نیمکت بارسا احساس میشود. مربی‌ای که زمانی بازیکن مطرح بارسلونا بوده و می‌داند با مشکلات و مخاطرات باشگاه چگونه باید روبرو شود.

 

رابطه کلایورت با بزرگان رختکن بارسا عالی است. همه کیفیت او در دوران فوتبالش را به خاطر دارند و کلایورت جوانانی که بارسا اخیرا به ترکیب اضافه کرده را به خوبی می‌شناسد. او به خصوص نظر بسیار مثبتی درباره آنسو فاتی دارد و معتقد است فاتی شباهت زیادی به سالهای حضور خودش در آژاکس دارد.

 

کلایورت همچنین شناخت کاملی از هموطن هلندی‌اش دی‌یونگ دارد و بهتر از هر کسی می‌داند چه پستی در زمین برای این ستاره تکنیکی هلندی مناسب است.

 

پاتریک به چند زبان از جمله هلندی‌، آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و پرتغالی صحبت می‌کند و تجربه‌اش از بازی و کار در کشورهای مختلف به او برای کار با بازیکنان چندملیتی رختکن بارسا کمک خواهد کرد. مربی‌ای مثل او برای مثال در احیای بازیکنان فرانسوی به خصوص دمبله ایده‌آل خواهد بود. رختکن بارسلونا در واقع کلایورت را زیدانِ بارسلونا می‌داند. بازیکنی درجه‌یک و سطح بالا که حالا می‌تواند سالها هدایت این تیم را به عهده بگیرد.

 

تصمیم درباره استخدام کلایورت حالا در دستان بارتومئو است. رئیس باشگاه است که در چند روز آینده باید درباره سرنوشت ستین و استخدام کلایورت تصمیم بگیرد. بارتومئو می‌داند تیمی دارد که درون زمین از رهبری بزرگ به نام لئو مسی برخوردار است ولی این به تنهایی کافی نیست و بلوگرانا روی نیمکت هم به یک مربی با شخصیت پرقدرت نیاز دارد. مربی‌ای که می‌داند چطور باید به تیم فرمان بدهد و از بازیکنانش بخواهد به اندازه کافی تهاجمی عمل کنند. مربی‌ای با مهارت‌‌های رهبری و شخصیت قوی.

 

 

منبع : ورزش سه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3klbx4