جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/21 04:11
کد خبر: 10447

آلمانی آرام رئال؛ ستاره‌ای از پشت پرده آهنین

از علاقه شدید به تمیز کردن کفش‌های ورزشی‌اش گرفته تا پرورش یافتن در شرق آلمان؛ تونی کروس خصوصیاتی دارد که او را به یکی از ستاره‌های جذاب رئال مادرید تبدیل کرده.

به گزارش رصد ورزشی : هافبک آرام و بی سر و صدای آلمانی که سال‌ها است با پیراهن سفیدرنگ رئال در پایتخت اسپانیا به میدان می‌رود حالا دیگر جایگاه خود را به عنوان یکی از ستاره‌های محبوب رئال در قلب هواداران این تیم تثبیت کرده.

 

بر خلاف تصویر کلیشه‌ای رایج از آلمانی‌ها تونی کروس فوتبالیست جالب توجهی است. برخی خصوصیات رفتاری خاص مثل علاقه عجیب او به تمیز کردن کفش‌های ورزشی‌اش گرفته تا تفاوتی که با اغلب هم‌تیمی‌هایش در مانشافت دارد، تفاوتی که به پرورش یافتن او در بخش شرقی آلمان برمی‌گردد، کروس را به چهره‌ای چند وجهی و جالب تبدیل کرده. در این یادداشت به پنج مطلبی اشاره می‌کنیم که احتمالاً درباره تونی کروس نمی‌دانستید

 

 

رکورددار بیشترین قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان

درحالیکه بسیاری از هم‌تیمی‌های کروس در رئال مادرید سابقه چهار قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان را دارند ولی کروس یک مدال طلای این جام را بیشتر از همه آنها دارد. چرا که کروس پیش از پیوستن به رئال در سال ۲۰۱۴ با پیراهن بایرن مونیخ علاوه بر فتح سه جام بوندسلیگا، جام حذفی آلمان و لیگ قهرمانان، فاتح جام باشگاه‌های جهان هم شده بود. به این ترتیب کروس تا کنون پنج بار فاتح جام باشگاه‌های جهان شده است.

 

فوتبالیستی که کفشهای ورزشی‌اش را خودش تمیز می‌کند

کروس وقتی پای کفشهای ورزشی در میان باشد، سلیقه‌ای ساده‌پسند دارد و کفشهای سفید ساده را به کفش‌های رنگارنگی که برخی دیگر از فوتبالیست‌ها می‌پسندند ترجیح می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب کروس که در رئال مادرید او را به بازیکنی خاص تبدیل کرده این است که کروس ترجیح می‌دهد کفش‌هایش را خودش تمیز کند و اجازه این کار را به متصدی لباس تیم نمی‌دهد.

 

علاقه شدید به رابی ویلیامز

تونی کروس از شیفتگان رابی ویلیامز خواننده معروف پاپ بریتانیایی است. چندی پیش که کروس با انتشار چند توییت تولد ویلیامز را تبریک گفت دنیای فوتبال برای اولین بار پی به علاقه او به این ستاره انگلیسی شد. این دو در سالهای گذشته با هم دوستی نزدیکی پیدا کرده و چند بار ملاقات حضوری داشته‌اند و هدایایی بین‌شان رد و بدل شده.

 

 

 

تنها فوتبالیست آلمان شرقی که فاتح جام جهانی شده

تونی کروس در تیم ملی آلمان که سال ۲۰۱۴ فاتح جام جهانی شد تنها بازیکنی بود که در آلمان شرقی سابق به دنیا آمده بود. کروس متولد شهر گریفزوالد است که با مرز آلمان و لهستان تنها ۸۰ کیلومتر فاصله دارد. او تا امروز تنها بازیکن متولد در آلمان شرقی سابق است که موفق شده جام جهانی فوتبال را بالای سر ببرد. سه قهرمانی دیگر آلمانی ها در جامهای جهانی پیش از اتحاد دوباره آلمان غربی و شرقی در سال ۱۹۹۰ بدست آمده بود

 

خانواده فوتبالی

برادر جوان‌تر تونی، فلیکس هم فوتبالیست حرفه‌ای است. کروس جوان در حال حاضر با پیراهن یونیون برلین در بوندس‌لیگا بازی می‌کند و مثل تونی، هافبک است. به غیر از این، خون فوتبالی در دیگر اعضای خانواده کروس هم جریان دارد. پدر تونی، رولند، مربی فوتبال است و زمانی که تونی دوران نوجوانی خود در باشگاه هانزا روستوک سپری می کرد مربی پسرش بوده.

 

 

منبع: ورزش سه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3zybj2