سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/10/27 11:44
یادداشت/
کد خبر: 4743

یادداشت های یک خبرنگار فوتبالی/ فوتبال تعطیل است یا نه؟!

صد سال هم که بگذرد هیچ چیز جای روزنامه را نمی‌گیرد با آن بوی چاپ نوستالژیکش. تیتر و روجلد و بسیاری از مفاهیم دیگر دارد به خاطره‌ها می‌پیوندد اما خود اصل قلم؟ خیر!

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی:  صد سال هم که بگذرد هیچ چیز جای روزنامه را نمی‌گیرد با آن بوی چاپ نوستالژیکش. تیتر و روجلد و بسیاری از مفاهیم دیگر دارد به خاطره‌ها می‌پیوندد اما خود اصل قلم؟ خیر! 

 

سرتان را درد نیاوریم اما از این به بعد قرار است هرروز مطالبی در قالب  یادداشت‌های یک خبرنگار فوتبالی بخوانید که البته بیشتر حالت ستون‌نویسی در روزنامه‌ها دارد اما چون ستونی در هیچ سایت واپلیکیشنی تعبیه نشده ما را ببخشید.

 

سوژه روز؟ تعطیلی لیگ و بیکاری همه. همیشه در روزهایی که فوتبال نیست قدر آن را می‌دانیم اما حالا حتی تمرینات هم در شرف تعطیلی است تا ما بمانیم و فوتبال‌ کشورهای جهان سومی مانند اسپانیا و انگلیس و ایتالیا و البته مقایسه خودمان و آن‌ها که به طرز ناخواسته‌ای هر دقیقه از ذهنمان می‌گذرد اما یک مسئله ذهنمان را درگیر کرده. فوتبالیست‌های داخل کشور هم انسان‌اند و باید مراقبت‌ها بهداشتی را رعایت کنند تا از بیماری دور باشند... این درست اما حالا که در خانه‌اند چه‌کار می‌کنند؟ مثلا دفاع یکی از تیم‌های بالانشین به فکر سوتی‌ها و پنالتی دادن‌هایش است یا مثلا مهاجم آن یکی تیم در پی این‌که چگونه شادی دیگران را تقلید کنم؟ اصلا کمی جدی باشیم. فوتبالیست‌ها هنر دیگری دارند؟ یا اگر ندارند در این دوران سعی می‌کنند مطالعه‌ای داشته باشند، تمرین ویژه‌ای در خانه انجام دهند یا خودشان را آنالیز کنند؟ احتمالا خیر!

 

حالا که فوتبال تعطیل است هم فلان تیم موافق تعطیلی است و بهمان تیم مخالف! هرکس ساز خودش را می‌زند و از دید خودش هم درست می‌نوازد اما ما حتی در تعطیلی هم نمی‌توانیم از اروپایی‌ها الگو برداری کنیم. اول فوتبالیست‌ها که باهم برخورد فیزیکی دارند را مجبور به بازی در شرایط فعلی کردیم، بعد اعلام کردیم از فلان روز به بعد تعطیل است زیرا احتمالا ویروس‌ها آخر هفته‌ها تعطیلند و کار نمی‌کنند و حالا هم بازیکنان همان تمرینات همیشگی را انجام می‌دهند و حتی با دیگر تیم‌ها درخواست بازی دوستانه دارند! بالاخره یا تعطیل تعطیل یا مشغول مشغول دیگر! حرصمان را در آوردید!

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4vgd64