پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/01/28 14:48
کد خبر: 8592

لیگ بعدی را با تأخیر آغاز کنید

​بسیاری از تیم های لیگ برتری و هم چنین دسته اولی بر ادامه مسابقات با پایان زنجیره انتقال کرونا تاکید دارند.

رصد ورزشی نوشت: این اصرار و البته پافشاری طبیعی است به این خاطر که در لیگ برتر علاوه بر پرسپولیس چند تیم دیگر داعیه ی قهرمانی دارند و از سویی چند تیم برای کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا می جنگند. از همه مهمتر دو تیمی که هم اکنون در خطر سقوط به دسته پایین تر قرار دارند به بقاء امیدوار هستند. به این ها باید تیم های مدعی صعود به لیگ برتر را اضافه کنید. دو تیم از دسته اول به لیگ برتر صعود خواهند کرد و سه تیم هم راهی تیم دسته دوم خواهند شد. بدون شک هیچ یک از تیم های دسته اولی به جز تیم هایی که نه مدعی صعود هستند و نه خطر سقوط به دسته پایین تر را احساس می کنند راضی به اعلام پایان بازی ها در حال حاضر نمی شوند.

اما با همه گیر شدن ویروس کرونا و اینکه هنوز زنجیره انتقال این ویروس قطع شده چند تیم لیگ برتری و دسته اولی به سازمان لیگ پیشنهاد داده اند به طور قطع بازی های لیگ برتر و دسته اول را دنبال کند و به جای آن بازی های فصل آینده را با تاخیر آغاز کند. همان طور که این فصل به بهانه ی تجهیز استادیوم ها یکی دو ماهی بازی ها را با تاخیر آغاز کرد. البته تیم های لیگ برتری و دسته اولی که در این باره با سازمان لیگ صحبت کردند روی این نکته تاکید کردند سلامت بازیکنان برای آنها مهمتر است و بازی ها باید با قطع زنجیره انتقال کرونا آغاز شود. آنها می گویند همانطور که این زنجیره در چین قطع شده است در ایران هم قطع خواهد شد و بهترین تصمیم در ادامه ی مسیر برای فوتبال باشگاهی برگزاری بازی های باقی مانده لیگ برتر و دسته اول است.

هم اکنون برخی تیم های لیگ برتری و حتی تیم های دسته اولی تمرینات خود را آغاز کرده اند. بر اساس بیانیه ستاد ملی مبارزه با کرونا بازی ها تا پایان فروردین ماه تعطیل است و اگر مصوبه ی جدیدی در این زمینه از سوی ستاد مورد اشاره تنظیم نشود بازی ها از اردیبهشت ماه دنبال خواهد شد. تیم های لیگ برتری و دسته اولی اذعان کرده اند حتی اگر اردیبهشت ماه هم بازی ها تعطیل شود جای نگرانی نیست و سازمان لیگ می تواند بازی ها را خرداد ماه دنبال کند و لیگ فصل بعد را با تاخیر آغاز کند. البته بر اساس قوانین بین دو لیگ باید 75 روز فاصله باشد و سازمان لیگ در صورتی که بخواهد این فاصله را کم کند باید از فیفا مجوز بگیرد.

جالب اینکه برخی تیم هایی که نه مدعی قهرمانی و کسب سهمیه هستند و نه خطر سقوط را احساس می کنند پیشنهاد داده اند که لیگ برتر همین جای کار با پرداخت 60 درصد دستمزدها تمام شود که یکی از مدیران سازمان لیگ با تایید این خبر گفت: این پیشنهاد منفعت طلبانه است.

 

منبع: ورزش سه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3w9b64