جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/21 03:53
کد خبر: 7756

سردار سومین ایرانی تاریخ کالچو؟

سردار آزمون در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر روسیه یکی از بهترین‌های زنیت بوده و با 7 گل و 5 پاس گل نقش پررنگی را در صدرنشینی تیمش ایفا کرده است.

رصد ورزشی نوشت: سردار آزمون در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر روسیه یکی از بهترین‌های زنیت بوده و با 7 گل و 5 پاس گل نقش پررنگی را در صدرنشینی تیمش ایفا کرده است. علاوه بر درخشش در لیگ روسیه، سردار در لیگ قهرمانان اروپا هم در این فصل 2 بار موفق به گلزنی شده و با گلزنی مقابل لیون و بنفیکا توانسته‌ تعداد گل‌های خود در معتبرترین لیگ باشگاهی جهان را به عدد 6 گل برساند.

 

مسلما همین گل‌های اروپایی کافیست تا خیلی از تیم‌های مطرح اروپایی نام ستاره فوتبال ایران را در لیست خریدهای خود قرار دهند. در سال‌های اخیر بارها و بارها خبر تمایل باشگاه‌های مطرحی همچون‌ لیورپول، میلان، لورکوزن، شالکه، مارسی، اورتون و لاتزیو برای جذب سردار در سایت‌ها و روزنامه‌های معتبر اروپایی منتشر شده و در ادامه این روند حالا روزنامه‌های روسی و ایتالیایی خبر از تلاش ناپولی برای به خدمت گرفتن مهاجم تیم ملی کشورمان داده‌اند. این در‌حالی است که پیش‌ از این هم نشریه کوریره دلو‌اسپورت‌ از علاقه‌مندی ناپولی و همچنین لاتزیو به این مهاجم مستعد ایرانی خبر داده بود. شنیده‌ها حاکی است که کریستیانو دژانتولی، مدیر ورزشی ناپولی، تحت‌تاثیر بازی سردار آزمون 25 ساله قرارگرفته و به همین خاطر باشگاه زنیت را در جریان این موضوع قرار داده و از این‌رو پیش‌بینی می‌شود مذاکرات مربوط به انتقال آزمون ممکن است در آینده نزدیک آغاز شود.

 

ارزش انتقال فعلی سردار 18‌میلیون یورو‌‌ست و او تا سال 2022 با زنیت همچنان قرارداد دارد. فوتبال ایران در سال‌های نه چندان دور در لیگ‌های معتبر لژیونرهایی داشته، اما چند سالی است این اتفاق دیگر برای بازیکنان ایرانی رخ نمی‌دهد و در‌حال حاضر جهانبخش تنها نماینده فوتبال ایران در یکی از 4 لیگ معتبر قاره سبز به حساب می‌آید. مسلما در این شرایط حضور سردار در سری آ می‌تواند خبر خوبی برای فوتبال ایران باشد. اگر سردار آزمون راهی لاتزیو ایتالیا شود و برای تیم دوم شهر رم به میدان برود، سومین بازیکن ایرانی است که در سری آ در طول تاریخ توپ می‌زند. پیش از این علی سامره و رحمان رضایی سابقه حضور در لیگ ایتالیا را دارند. در‌واقع سامره راه را برای حضور ایرانی‌ها در ایتالیا باز کرد. او در سال 81 به طور قرضی از استقلال راهی پروجا ایتالیا شد تا اولین بازیکن تاریخ ایران در دسته برتر این کشور باشد.

 

دوران حضور سامره در پروجا البته کوتاه مدت بود. او در 6 مسابقه برای تیم ایتالیایی به میدان رفت و نتوانست به عنوان مهاجم گلی برای تیمش به ثمر برساند. چندی بعد رحمان رضایی دیگر بازیکنی بود که راهی سری آ شد. حضور رضایی در لیگ ایتالیا اما مثل سامره کوتاه مدت نبود. او بعد از 2 سال حضور در پروجا و انجام 38 بازی و زدن 2 گل راهی تیم مسینا شد و در لیگ دسته پایین‌تر پیراهن این تیم را پوشید. رضایی همراه با مسینا به دسته برتر ایتالیا نیز صعود کرد و در این دسته نیز برای این تیم به میدان رفت. او جمعا 108 بار پیراهن مسینا را برتن کرد.

 

منبع: آخرین خبر

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3eqea3