پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/16 05:04
کد خبر: 7611

هشتگ بازی سلبریتی‌های فوتبال در روزهای کرونایی

جامعه فوتبال نیز برای شکست دادن ویروس کرونا وارد عمل شد و کمپین #فوتبال‌ یک - کرونا صفر را راه‌اندازی کرد که با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است.

رصد ورزشی نوشت: شیوع ویروس کرونا در بیشتر نقاط جهان باعث شد تا برگزاری بسیاری از مسابقات ورزشی خصوصا فوتبال با وقفه یا تغییراتی همراه باشد. در کشور ما نیز مسابقات فوتبال در همه سطوح لغو شده است. لیگ برتر که قرار بود از دیروز (پنجشنبه ۱۵ اسفندماه ) هفته بیست و دوم آن شروع شود تا ۱۴ فروردین تعطیل شد.

در این ایام هر کدام از چهره‌های شناخته‌ شده ورزشی و غیر ورزشی به سبک خود سعی داشته‌اند کمکی به از بیرون بردن این ویروس داشته باشند. در جمع ورزشی‌ها و خاصه فوتبالی‌ها نیز این شور و هیجان ورود دارد. چند روز قبل بود که محمد نادری، مدافع جوان پرسپولیس پس از تبلیغ رایگان مشاغل مجازی کاربران ایرانی، به ایستگاه متروی علی‌آباد رفت و خودش شخصا ماسک و ماده ضدعفونی کننده بین مردم تقسیم کرد که بسیار قابل توجه بود.

حالا هم کمپینی با نام #فوتبال‌ یک - کرونا صفر به راه افتاده که مورد استقبال اهالی فوتبال قرار گرفته و لحظه به لحظه به اعضای آن افزوده می‌شود. دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران روز گذشته در ویدیویی اعلام کرد به این کمپین پیوسته است. او کریم باقری را به این چالش دعوت کرد و مربی تیم ملی نیز از همبازی قدیمی خود علی کریمی دعوت به عمل آورد تا در این کمپین حضور داشته باشد.

باید دید در ادامه قرار است این کمپین به غیر از ارائه توصیه‌های لازم به مردم و همچنین دادن روحیه به آنها چه فعالیت‌های دیگری داشته باشد و در چه زمینه‌هایی می‌تواند یاری‌رسان باشد. شهریار مغانلو، مهاجم تیم پیکان اعلام کرد که به زودی بازیکنان این تیم تهرانی تعدادی ماسک و تجهیزات بهداشتی را در میان مردم توزیع خواهند کرد.

بدون تردید در روزهای آتی شاهد حضور پرتعداد اهالی فوتبال در این کمپین هستیم. کمپینی که نباید محصور به فضای مجازی باشد و می‌بایست اثرات آن را در خط مقدم مبارزه با این ویروس مشاهده کنیم.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

«کیانوش جهانپور» رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز پنجشنبه (۱۵ اسفند) اعلام کرد تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

 

منبع: ایرنا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3knmq3