چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/10/12 06:52
کد خبر: 3897

اعتراف جنجالی :رقم ویلموتس را اعلام کنیم، به ضررمان است!

افشای رقم قرارداد چرا باید به ضرر فدراسیون فوتبال شود؟ پاسخ روشن است؛ احتمالاً اینقدر بالاست که می‌تواند به ضررشان باشد، وگرنه ویلموتس که همه جوره سود می‌کند.

به گزارش خبرنگار   رصد ورزشی   و به نقل از فوتبالی؛   چند روز قبل یکی از نمایندگان مجلس که دوست نداشت نامش فاش شود، به خبرورزشی اطلاع داد بعد از بررسی قرارداد مارک ویلموتس و دستیارانش متوجه شدند رقم کلی برای سه سال ۸ میلیون یورو بوده است؛ یعنی سالی ۲ میلیون و ۶۰۰ و خرده‌ای هزار یورو. این نماینده مجلس گفت به زودی و بعد از بررسی قرارداد، اطلاعات کامل را در اختیار هواداران فوتبال قرار خواهند داد. دیروز، اما ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال به تکذیب این رقم پرداخت و گفت: «از این پول‌ها نداریم به کسی بدهیم.»

اما خیلی زود این سؤال در ذهن هواداران فوتبال و رسانه‌ها شکل گرفت که اگر فدراسیون فوتبال نداشته ۸ میلیون یورو بدهد، چطور برای ۷ ماه همکاری با ویلموتس که تنها ۴۰ روز از آن را کنار تیم ملی بوده، ۲ میلیون یورو به این مربی و دستیارانش پرداخت کرده است؟ وقتی فدراسیون فوتبال برای مدت کوتاهی همکاری، چنین مبلغ هنگفتی به کادر مربی بلژیکی داده یعنی اتفاقاً پول دارد و خوب به خارجی‌ها می‌رسد. بنابراین دوباره همه سر خط اول بازگشته‌اند؛ اینکه چرا فدراسیون فوتبال به جای شفاف‌سازی درست، همچنان پاسخگو نیست؟ ابراهیم شکوری قبل از بازی با عراق گفته بود بعد از این مسابقه دست به روشنگری و شفاف‌سازی می‌زنند، اما مدت‌ها از آن بازی گذشته ولی همچنان خبری از شفاف‌سازی نیست. همه رسانه‌ها و همین‌طور مجلس فشار می‌آورند که خود فدراسیون یک بار در این باره شفاف‌سازی کند ولی شکوری همچنان می‌گوید: «من رقم قرارداد را می‌دانم، اما طبق بندی در این قرارداد اگر این رقم را افشا کنیم، به ضرر تیم ملی، فدراسیون و کشورمان تمام می‌شود. این رقم‌ها (۱۱۲ میلیارد تومان معادل ۸ میلیون یورو) اصلاً وجود ندارد و این قرارداد هم در اختیار نهاد‌هایی که باید قرار می‌گرفت، گرفت.»

افشای رقم قرارداد چرا باید به ضرر فدراسیون فوتبال شود؟ پاسخ روشن است؛ احتمالاً اینقدر بالاست که می‌تواند به ضررشان باشد، وگرنه ویلموتس که همه جوره سود می‌کند. اگر مثلاً فدراسیون فوتبال بگوید سالی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو به این مربی و کادرش پول می‌داده، در مارکتینگ جهانی به نفع آن‌ها کار کرده، چون رقم‌شان را بالا می‌برد. پس کاملاً مشخص است اگر فدراسیون رقم را بگوید، ضرر می‌کند، چون در آن صورت همه مردم را علیه خود خواهد کرد!

در همه جای دنیا اعلام رقم قرارداد مربیان چیز عجیبی نیست. وقتی قرارداد بسته می‌شود همه می‌فهمند رقم چقدر است؟ حتی آپشن‌های قرارداد را هم کم و بیش می‌گویند ولی اینجا به هر حال اعلام رقم به ضرر بعضی‌هاست.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36wm92