شنبه 26 اسفند 1402 - 16 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/20 11:57
بازی ایران و کره جنوبی
کد خبر: 16947

حاشیه‌های بازی ایران و کره جنوبی در استادیوم آزادی | حضور وزیر ورزش در بازی ایران و کره جنوبی

تیم های ملی ایران و کره جنوبی دو قطب بزرگ در فوتبال آسیا به مصاف هم رفتند.

به گزارش رصد ورزشیبازی ایران و کره جنوبی بدون تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد. بازی ایران و کره جنوبی در چارچوب دیدارهای دور سوم مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 است. نتیجه بازی ایران و کره جنوبی نقش تعیین کننده ای در صعود به مرحله بعد دارد. حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برای تماشای بازی ایران و کره جنوبی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 در ورزشگاه آزادی حاضر شد.

تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در یکی از قدیمی ترین و حساس ترین جدال های قاره آسیا، به مصاف هم رفته اند و شاگردان اسکوچیچ به دنبال حفظ صدرنشین هستند.

بازی ایران و کره جنوبی

حاشیه‌های بازی  ایران و کره جنوبی

با وجود تذکر به خبرنگاران برای رعایت فاصله اجتماعی در جایگاه خبرنگاران، اما خبری از رعایت فاصله‌گذاری در جایگاه‌های CIP و VVIP نیست.

بی‌نظمی در ورود برخی میهمانان این مسابقه که برای تماشای بازی به ورزشگاه آمده بودند، مشهود بود.

بین دو نیمه چمن استادیوم آزادی آبیاری شد تا کیفیت بازی و سرعت حرکت توپ روی زمین بیشتر شود.

دیدار تیم‌های ایران و کره از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی آغاز شده و نیمه نخست این مسابقه با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسیده است.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌الهی، علیرضا جهانبخش (کاپیتان)، احمد نورالهی، مهدی طارمی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده و سردار آزمون.

ترکیب کره جنوبی: کیم سوئنگ گیو، لی یونگ، کیم مین جائه، جونگ وو هونگ، هوانگ این بئون، سون هیون مین، لی جائه سو، هوانگ هی چانگ، هونگ چول،   هوانگ هو جی، کیم یونگ گوون

بازی ایران و کره جنوبی

لحظات حساس بازی ایران و کره جنوبی:

نیمه اول:

دقیقه یک: در همان ثانیه های نخستین بازی، روی تعلل مدافعین ایران، هوانگ یوی جو صاحب فرصت شد که شوت این بازیکن به تور کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 12: یک حرکت خوب از کره ای ها و از سمت چپ، به یک ارسال منتهی شد که توپ در دهانه دروازه از میان پاهای هواهنگ یوی جو عبور کرد. در ادامه لی یونگ توپ برگشتی را صاحب شد و با یک ارسال دقیقه به روی دروازه، لی جائه سونگ را صاحب موقعیت کرد که ضربه سر او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 16: علیرضا جهانبخش گوشه محوطه جریمه کره جنوبی صاحب توپ شد که با شوتی سرکش دروازه حریف را تهدید کرد اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 27: تیم ملی توسط آزمون و طارمی درون محوطه جریمه کره جنوبی صاحب موقعیت شد که مکث دو مهاجم ایران و تعداد زیاد مدافعین کره مقابل دروازه خودی باعث شد این فرصت از دست برود و شوت طارمی نیز بلاک شد.

دقیقه 38: همکاری خوب جهانبخش و طارمی می توانست منجر به خلق یک موقعیت شود که حضور به موقع مدافع کره، این فرصت را از ایران گرفت. در ادامه نیز سون هیونگ مین پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که شوت او با فاصله زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 38: همکاری خوب جهانبخش و طارمی می توانست منجر به خلق یک موقعیت شود که حضور به موقع مدافع کره، این فرصت را از ایران گرفت. در ادامه نیز سون هیونگ مین پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که شوت او با فاصله زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 43: پاس فوق العاده نوراللهی پشت مدافعین به طارمی رسید که مهاجم تیم ملی به شکل عجیبی به توپ ضربه زد و توپ از دروازه کره جنوبی دور شد.

دقیقه 44: پاس قلی زاده پشت محوطه جریمه به سردار رسید و آزمون در موقعیت ایده آلی صاحب توپ شد که شوت خود را به سمت دروازه کره جنوبی روانه کرد و با واکنش دیدنی کیم سونگ گیو گلر کره این توپ دفع شد. مدافع کره جنوبی برای دفع توپ اقدام کرد که ضربه او پس از برخورد به قلی زاده، ارتفاع گرفت و مهدی طارمی با ضربه ای قیچی برگردان، دروازه کره جنوبی را تهدید کرد و مجددا دروازه بان کره جنوبی با یک دست، توپ را دفع کرد. بلافاصله توپ مجددا به بازیکنان ایران رسید که ارسال خطرناک جهانبخش به دهانه دروازه توسط سنگربان کره جنوبی دفع شد تا کیم سونگ گیو در عرض کمتر از ۲۰ ثانیه، ۳ سیو نجات بخش را به ثبت برساند.

نیمه دوم:

دقیقه 50: سون هیون مین در موقعیتی تک به تک دروازه تیم ملی ایران را باز کرد.

دقیقه 75: علیرضا جهانبخش با ضربه سری دقیق دروازه کره‌ای ها را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند.

دقیقه 78: بدشانسی های ایران پایان ندارد. مهدی طارمی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که شلیک پرقدرت و دیدنی این بازیکن به همان تیر دروازه ای خورد که شوت عزت اللهی به آن اصابت کرده بود تا این موقعیت فوق العاده نیز با بدشانسی به گل تبدیل نشود.

منبع: خبر ورزشی


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3z9xmb