شنبه 26 اسفند 1402 - 16 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/15 10:33
بازی ایران با امارات
کد خبر: 16889

پخش زنده بازی ایران و امارات از تلویزیون | ساعت بازی ایران و امارات

پخش زنده بازی ایران و امارات از شبکه سه ساعت 20:15 دقیقه در چارچوب دیدارهای دور سوم مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 برگزار می‌‌شود.

به گزارش رصد ورزشی: زمان دقیق بازی ایران و امارات مشخص شد. بازی ایران و امارات با ۸ هزار تماشاگر در ورزشگاه ۱۰ هزار نفری زعبیل برگزار می‌شود. بازی ایران و امارات در چارچوب دیدارهای دور سوم مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 است. پخش زنده بازی ایران و امارات از شبکه سه ساعت 20:15 دقیقه است. نتیجه بازی ایران و امارات نقش تعیین کننده ای در صعود به مرحله بعد دارد.

پنج شنبه پانزدهم مهرماه

مقدماتی جام جهانی:

‌امارات - ایران پخش مستقیم ساعت ۲۰:۱۵ از شبکه سه

بازی ایران و امارات

تیم ملی فوتبال ایران در سومین بازی از آخرین مرحله انتخابی جام جهانی در امارات به مصاف تیم ملی این کشور می‌رود تا پیش از بازی حساس با کره جنوبی، محکی جدی بخورد. شاگردان دراگان اسکوچیچ، پیش از این بازی، از ۲ بازی با ۶ امتیاز در صدر گروه اول قرار گرفته‌اند.

این هفدهمین تقابل ایران و امارات خواهد بود. در ۱۶ مسابقه قبلی ۱۲ پیروزی برای ملی‌پوشان، یک برد برای اماراتی‌ها و سه تساوی به ثبت رسیده است. این دوئل‌ها در مقدماتی جام جهانی، جام ملت‌های آسیا و مسابقات تدارکاتی به ثبت رسیده است.

بازی ایران و امارات

تاریخچه تقابل ایران و امارات

ایران و امارات برای سومین بار در مقدماتی یک جام جهانی خاص باید به مصاف یکدیگر بروند. پیش از این در مقدماتی جام‌های جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ با امارات پیکار داشته‌ایم که ماحصل آن چهار پیروزی و ۲ تساوی بوده است. در دور پلی‌آف جام جهانی ۲۰۰۲ ایران در تهران با تک گل کریم باقری از سد حریف خود گذشت و در بازی برگشت که در خاک امارات به انجام رسید پیروزی سه بر صفر با گل‌های علی دایی، کریم باقری و مهرداد میناوند به ثبت رسید.

بازی ایران و امارات

در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ ایران و  امارات در ۲ مرحله با یکدیگر همگروه شدند که در هر مرحله یک برد و یک تساوی برای ملی‌پوشان به ارمغان آمد. در دور ماقبل نهایی مقدماتی ابتدا در تهران با تساوی بدون گل متوقف شدیم و سپس با تک گل فریدون زندی در شهر العین به برتری رسیدیم. در دور نهایی بازی رفت در امارات با درخشش مهدی رحمتی و گل کریم باقری یک بر یک تمام شد اما در بازی برگشت علی کریمی زننده گل سه امتیازی مسابقه بود.

البته نه در جام جهانی ۲۰۰۲ و نه در جام جهانی ۲۰۱۰ نتوانستیم جزو تیم‌های صعودکننده باشیم و حالا باید دید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

تنها باخت ایران مقابل امارات در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۷۶ به ثبت رسید. جایی که ایران در دیداری تدارکاتی با نتیجه سه بر یک مقابل میزبان خود مغلوب شد. حمید استیلی زننده تک گل ایران در آن دیدار بود. حالا ۸۸۰۱ روز از آن مسابقه می‌گذرد و ما بیش از ۲۴ سال و یک ماه است که به امارات نباخته‌ایم. در این فاصله ۱۰ بازی برگزار شده که هشت برد و ۲ مساوی برای ایران به دست آمده است.

در مجموع ۲۱ بازیکن ایرانی با پیراهن تیم ایران موفق به زدن گل به امارات شده‌اند که کریم باقری با زدن ۳ گل بهترین گلزن ایران در تاریخ جدال‌های تیم ملی ایران و امارات است. برای تیم ملی امارات نیز ۴ بازیکن مختلف چهار گل این تیم را زده‌اند. هیچکدام از بازیکنان کنونی تیم ملی موفق به باز کردن دروازه امارات نشده‌اند.

تا به حال هفت بار شاهد برگزاری دیدارهای ایران و امارات در خاک امارات بوده‌ایم که نتیجه آن پنج برد برای ایران، یک پیروزی برای امارات و یک تساوی بوده است. از آخرین تقابل ۲ تیم در خاک امارات حدود ۱۳ سال می‌گذرد. مسابقه‌ای که در سال ۱۳۸۷ با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.

بازی ایران و امارات

سه رویارویی اخیر ۲ تیم با برتری ایران همراه بوده است. ملی‌پوشان موفق شده‌اند در این سه مسابقه پنج گل به ثمر برسانند و گلی دریافت نکنند. به عبارتی از آخرین گل امارات مقابل ایران ۱۳ سال می‌گذرد.  «عبدالرحمن جمعه» زننده این گل در دیدار رفت مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ بود.

شاهد هفتمین تقابل ایران و امارات در فصل پاییز هستیم. در ۶ مسابقه پیشین چهار پیروزی و ۲ تساوی برای  ملی‌پوشان به دست آمده است. ما برای اولین بار در مهرماه رودرروی امارات قرار می‌گیریم.

بهترین برد تیم ایران در برابر تیم امارات کسب نتیجه ۳ بر صفر می‌باشد که در طول بازی‌های این ۲ تیم سه بار تکرار شده است. بهترین برد و در واقع تنها پیروزی تیم امارات در برابر تیم ایران کسب نتیجه ۳ بر ۱ بوده است.

تیم ملی ایران این فرصت را دارد تا برای دومین بار در تاریخ مصاف‌هایش با امارات به چهار برد متوالی برسد. لازمه رسیدن به این رکورد، پیروزی در بازی پانزدهم مهرماه مقابل شاگردان برت‌ فان‌مارویک است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qa9wj