پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/18 02:08
تراکتور
کد خبر: 16667

جلوی فاجعه و آبروریزی تراکتور گرفته شد

جمشید نظمی مدیر عامل باشگاه تراکتور اعلام کرد که این تیم در دیدار مقابل النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا2021 به میدان خواهد رفت.

به گزارش رصد ورزشی: روز گذشته باشگاه تراکتور با اعلام اینکه تعداد بازیکنانش به حد نصاب نمی‌رسد، خواستار تعویق مسابقه یا قبول انصراف این تیم شد. اما مدیرعامل باشگاه تراکتور تبریز امروز صبح اعلام کرد حتی اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست ما موافقت نکند، در بازی با النصر حاضر می‌شویم.

جمشید نظمی با اشاره به قطعیت حضور تیم تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: با توجه به نیاز مبرم باشگاه به جایگزینی نفرات جدید، شب گذشته تا بامداد امروز (پنجشنبه) در محل باشگاه حضور داشته و در حال تهیه مدارک و مستندات و انجام مکاتبات لازم با فدراسیون ایران و کنفدراسیون آسیا بودیم تا مقدمات حضور تیم در دیدار مقابل النصر عربستات را فراهم کنیم.

مدیرعامل تراکتور افزود: صبح امروز نیز در جلسه شورای عالی ورزش که در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، حضور یافته و ضمن بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای لازم جهت حضور تیم در قطر، مسئولان مربوطه نیز برای پیگیری مشکلات تراکتور و همکاری و مساعدت برای جایگزینی نفرات جدید و اعزام تیم قول مساعد دادند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه جایگزینی نفرات جدید از تیم جوانان و امید در این دیدار برای تراکتور لازم است اما حتی در صورتی که AFC با درخواست‌مان موافقت هم نکند، تراکتور تحت هر شرایطی به قطر خواهد رفت تا در دیدار مقابل النصر عربستان حضور یابد.

ماجرای کناره گیره تراکتور از لیگ قهرمانان آسیا چه بود؟

باشگاه تراکتور با ارسال نامه‌ای به دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد که باتوجه به مصدومیت ۴ بازیکن، ابتلای دو بازیکن به کرونا و همچنین فسخ قرارداد صیاد کوکبی، تعداد بازیکنان این تیم به حد نصاب نمی‌رسد.

این باشگاه تبریزی درخواست تعویق این مسابقه را مطرح کرده که احتمالا چندان مورد توجه ای اف سی قرار نخواهد گرفت. بنابراین تراکتور درخواست اصلی خود را در ادامه مطرح کرده که قبول انصراف این باشگاه است.

این نخستین در تاریخ لیگ قهرمانان آسیاست که یک باشگاه ایرانی از این مسابقات انصراف می‌دهد و این در حالی است که سرخپوشان تبریزی فرصت داشتند تا برای اولین بار به جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کنند.

تراکتور در روزهای اخیر درگیری بسیار زیادی را تجربه کرده و حالا با انصراف از لیگ قهرمانان احتمالا موجی از اعتراض دوباره سرازیر این باشگاه خواهد شد. نکته جالب اینکه پیش مدیرعامل و مالک تراکتور وعده‌هایی درباره باز شدن پنجره، ثبت قرارداد بازیکنان جدید و همچنین تهیه بلیت و رزرو هتل برای حضور در دوحه داده بودند.

مشخص نیست که سرانجام این نامه که مضمون آن انصراف از لیگ قهرمانان است چه خواهد شد اما اگر تراکتور از آسیا کنار بکشد، باید دید که چه تبعاتی برای این باشگاه خواهد داشت.

روز گذشته باشگاه تراکتور بیانیه ای درخصوص دیدار با النصر عربستان از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صادر و در این اطلاعیه اعلام کرد که با اشاره به اینکه از بین 18 بازیکن حاضر در لیست آسیایی، سه بازیکن به نام‌های محمد عباس‌زاده، علی فتحی و سید محمد خرم الحسینی؛ مصدوم هستند و پیمان بابایی نیز به دلیل محرومیت نمی‌تواند تراکتور را در دیدار مقابل النصر همراهی کند و همچنین تست کرونای دو نفر از بازیکنان نیز امروز مثبت اعلام شده و ضمناً صیاد کوکبی نیز قرارداد خود را فسخ کرده است، لذا با توجه به تعداد بازیکنان باقی مانده در لیست اعلامی به AFC که به حدنصاب قانونی نمی‌رسد، باشگاه تراکتور طی این نامه خواستار تعویق دیدار مقابل النصر و یا موافقت با انصراف این باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا شده است.

پس از صدور این بیانیه، رسانه های عربستانی و افراد نزدیک به باشگاه النصر واکنش های فراوانی به این موضوع داشتند. چیزی که از قبل نیز انتظار می رفت، مخالفت غیر رسمی النصر با عدم برگزاری این دیدار بود و تیم عربستانی هیچ تمایلی به لغو این مسابقه نداشته و خواستار برگزاری آن در زمان مقرر است. البته این مواضع از سوی سعودی ها به صورت رسمی اعلام نشده و اخباری است که از سوی رسانه های عربستانی اعلام شده است.

اما در همین رابطه، روزنامه الریاضیة عربستان خبر داد که تراکتور هنوز درخواستی برای AFC ارسال نکرده است. این روزنامه در گفتگو با نضال بحران سخنگوی بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که تاکنون هیچ درخواست رسمی از سوی باشگاه تراکتور ایران مبنی بر به تعویق انداختن بازی این تیم مقابل النصر عربستان دریافت نکرده اند.

در همین زمینه، داتو وندرسون جان دبیرکل مالزیایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تأیید کرد که بازی النصر و تراکتور تا کنون طبق برنامه و در تاریخ قبلی انجام خواهد شد. او اعلام کرد که AFC تاکنون نامه یا درخواستی مبنی بر تعویق این بازی دریافت نکرده است.

وندرسون جان در اظهاراتی کوتاه به الریاضیة گفت: اگر نامه ای در مورد به تعویق انداختن بازی تراکتور و النصر، به هر دلیلی دریافت کنیم، این درخواست برای ارزیابی شرایط و تصمیم گیری مناسب به مقامات مربوطه ارسال می شود.

تیم های تراکتور و النصر باید در تاریخ 23 شهریور و در استادیوم جاسم بن حمد شهر دوحه به مصاف هم بروند. دیداری که برگزاری آن در هاله ای از ابهام است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4v5lan