جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/17 02:05
تیم ملی ایران
کد خبر: 16666

ایران صدر لیست را پس گرفت

با پیروزی شیرین تیم ملی برابر عراق، ایران بار دیگر به صدر برترین تیم های قاره آسیا صعود کرد.

به گزارش رصد ورزشی: کسب پیروزی شیرین سه بر صفر مقابل عراق که نهمین برد تیم ملی ایران با اسکوچیچ برد، ایران را مقتدرانه به صدر قاره آسیا خواهد برد.

یک نمایش خوب دیگر از تیم ملی با اسکوچیچ علاوه بر برخی رکوردهای جزئی، یک رکورد مهم به همراه داشت و تیم ملی ایران پس از ماه‌ها بار دیگر صدرنشین قاره آسیا خواهد شد.

پس از ناکامی در جام ملت‌های آسیا با شکست سه بر صفر مقابل ژاپن و سپس تجربه 2 باخت غیرمنتظره با مارک ویلموتس، صدر آسیا که یکی از مهم‌ترین نکات مورد توجه کی‌روش بود، برای تیم ملی از دست رفت و شاید خوش‌بین‌ترین هوادار تیم ملی هم فکر نمی‌کرد که با حضور دراگان اسکوچیچ که در شرایطی کاملا بحرانی هدایت تیم ملی به او سپرده شد، این رتبه از دست رفته، خیلی زود علی‌رغم توقفی طولانی که در بازی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد شد، بازگردد.

با این حال اسکوچیچ کارش را با 2 پیروزی پیاپی در 2 بازی تدارکاتی مقابل ازبکستان و بوسنی آغاز کرد و در ادامه تا شروع دوباره بازی‌های مقدماتی جام جهانی و علی‌رغم اینکه مسابقات یکبار دیگر به تعویق افتاد و از فروردین ماه به خردادماه موکول شد، فدراسیون موفق به تدارک تنها یک بازی دوستانه شد، که آن را هم مقابل سوریه در ورزشگاه آزادی با پیروزی 3 بر صفر پشت سر گذاشتیم.

برای برگزاری چهار 4 بازی مرحله دوم مقدماتی نگرانی زیادی میان اهالی فوتبال وجود داشت و خیلی‌ها با ناامیدی مطلق از حذف ایران حرف می‌زدند، اما شاگردان اسکوچیچ با کسب چهار پیروزی پیاپی مقابل هنگ‌کنگ، بحرین،کامبوج و عراق متقدرانه جای شاگردان کاتانچ را در صدر جدول گرفتند و سبب اخراج این مربی هم شدند. در این 4 مسابقه  ایران 15 گل زد و تنها یکبار روی غفلت مدافعین در مقابل هنگ‌کنگ گل خورد.

آمار ثبت شده در 9 بازی اخیر یعنی تیم ملی با دراگان اسکوچیچ در شرایطی که هم در قلب خط دفاعی و هم در دفاع چپ و راست، بازیکنان جدیدی را مورد استفاده قرار می‌دهد، توانسته انسجام بسیار خوبی را در تیمش ایجاد کند و طی 9 بازی ثبت 7 کلین شیت و تنها 2 گل خورده این موضوع را ثابت می‌کند.

جالب اینکه اسکوچیچ با اضافه کردن شجاع خلیل زاده و استفاده فیکس از محمدحسین کنعانی زادگان در ترکیب تیم ملی، قلب خط دفاعی را آنطور که خودش می خواسته آرایش داده و در پست دفاع راست و دفاع چپ نیز شاهد تغییراتی بوده ایم.

علاوه بر این‌ها حالا با نتیجه ای که در دیدار برابر عراق در دیدار دوم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ثبت شد، تیم ملی با بهترین تفاضل گل در دو گروه اول و دوم از نظر آماری به تنهایی در صورت مقایسه دو گروه اول و دوم مسابقات صدرنشین آسیا به شمار می‌رود. البته استرالیا هم در گروه دوم شرایط کاملا مشابهی از نظر تعداد پیروزی و تعداد گل در پایان بازی های دور دوم دارد، اما به دلیل اینکه ایران یک بازی خارج از خانه مقابل عراق برگزار کرده و در این مسابقه موفق به زدن سه گل شده است، در مقایسه با استرالیا شرایط بهتری پیدا می‌کند.

تیم ملی ایران

در حال حاضر ایران با کسب 2 پیروزی از 2 مسابقه، بالاتر از کره جنوبی که با 4 امتیاز تیم دوم گروه اول مسابقات است، با تفاضل گل 4+ صدرنشین جدول است و در گروه دوم نیز استرالیا با شرایط مشابه ایران 6 امتیازی شده و پایین تر از این تیم، عربستان قرار دارد که با تفاضل گل 3+ رتبه دوم را در اختیار خودش گرفته است.

با نتایجی که در دور اول و دوم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر برای ایران و ژاپن رقم خورد، با توجه به فرمولی که فدراسیون جهانی فوتبال برای مسابقات در نظر گرفته است، شاگردان اسکوچیچ جای سامورائی‌ها را در صدر رنکینگ اسیایی خواهد گرفت . ژاپن دیروز  اگرچه موفق به شکست چین شد، ولی شکست مقابل عمان در بازی اول به سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ کار دست این تیم داد و سقوطی قابل توجه را در رنکینگ فیفا تجربه خواهد کرد.

در سوی دیگر ایران در دو بازی پیاپی مقابل سوریه و سپس عراق که از تیم‌های قدرتمند قاره محسوب می‌شود  سبقت قابل توجهی از ژاپن خواهدگرفت تا بار دیگر ایران صدرنشین قاره به عنوان بهترین تیم ملی فوتبال آسیا شود .

بنابر ابزارهای محاسبه گر رنکینگ فیفا،دو برد ایران مقابل سوریه و ژاپن ما را حتی ممکن است به رده 23 رنکینگ برساند و سقوط ژاپن را به رده 29 باعث شود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ra86w