چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/08/29 03:06
کد خبر: 1625

نگاهی به تازه‌واردهای احتمالی تیم ملی

تیم ملی در 2 بازی اخیر خود به بحرین و عراق باخته تا شرایط صعود به دور دوم انتخابی جام‌جهانی تا حدودی سخت شود. هر‌چند‌ خیلی‌ها حواشی خودساخته فدراسیون و قهر مارک ویلموتس را دلیل اصلی 2 شکست اخیر تیم ملی می‌دانند اما در‌کنار تمامی این مسائل نمی‌توان از عملکرد ناامیدکننده تعدادی از بازیکنان تیم ملی به راحتی گذشت.

به گزارش خبرنگار رصدورزشی و به نقل از آخرین خبر: تیم ملی در 2 بازی اخیر خود به بحرین و عراق باخته تا شرایط صعود به دور دوم انتخابی جام‌جهانی تا حدودی سخت شود. هر‌چند‌ خیلی‌ها حواشی خودساخته فدراسیون و قهر مارک ویلموتس را دلیل اصلی 2 شکست اخیر تیم ملی می‌دانند اما در‌کنار تمامی این مسائل نمی‌توان از عملکرد ناامیدکننده تعدادی از بازیکنان تیم ملی به راحتی گذشت. مسلما عملکرد ضعیف همین بازیکنان می‌تواند تغییراتی را در لیست بعدی تیم ملی به دنبال داشته باشد و مارک ویلموتس با دعوت از نفرات جدید سعی کند نقاط ضعف تیمش را بر‌طرف کند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تازه‌واردهای احتمالی در اردوی بعدی تیم ملی.

شجاع و پورغاز

مدافعان تیم ملی در بازی‌های اخیر جزو پراشتباه‌ترین بازیکنان تیم ملی بوده‌اند و نفرات دعوت شده از سوی ویلموتس در خط دفاعی به هیچ‌عنوان نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند. مرتضی پورعلی‌گنجی نسبت به گذشته به شدت افت کرده و کنعانی‌زادگان هم در تیم ملی نتوانسته به عنوان یک مدافع مطمئن ظاهر شود. سیاوش یزدانی و مجید حسینی هم علی‌رغم دعوت به تیم ملی هنوز نتوانسته‌اند نظر ویلموتس را برای حضور در ترکیب اصلی جلب کنند. در این شرایط احتمال اضافه شدن چند بازیکن به صف مدافعان تیم ملی زیاد به نظر می‌رسد و مسلما در این بین شجاع خلیل‌زاده و عزت‌ا... پورغاز شانس زیادی خواهند داشت. شجاع و پورغاز هر 2 جزو بهترین مدافعان لیگ نوزدهم بوده‌اند و می‌توانند در تیم ملی هم جزو نفرات تاثیرگذار باشند.

فرشید، جانشین کاپیتان

یکی از گزینه‌هایی که این روزها در مورد حذفش از تیم ملی زیاد صحبت می‌شود، مسعود شجاعی است. با توجه به سن و سال کاپیتان تیم ملی جدایی او از جمع ملی‌پوشان اتفاقی قریب‌الوقوع است. البته قبل از آن هم فرشید اسماعیلی می‌تواند جایگزین بازیکنان زیادی در لیست تیم ملی شود. قلی‌زاده نیمکت‌نشین است، ترابی خیلی بازیکن محبوب ویلموتس نیست، امیری شرایط خوبی ندارد و فرشید اسماعیلی به نظر می‌رسد آماده‌تر از بعضی از گزینه‌های موجود باشد. تیم ملی مدت‌هاست کمبود یک هافبک هجومی را احساس می‌کند و در بازی‌هایی که ویلموتس قصد بازی با آرایشی شبیه بازی با عراق را دارد، شاید فرشید اسماعیلی بتواند این جای خالی را پر کند. هافبک استقلالی‌ها در‌حال حاضر تنها گزینه موجود خوب و امتحان نشده برای این پست است و دعوت او می‌تواند اتفاقات خوبی را برای ویلموتس رقم بزند. اسماعیلی در دریبل و گرفتن خطا بهترین بازیکن استقلال است. 2 فاکتوری که زمانی توانایی تخصصی شجاعی محسوب می‌شد و حالا اشتباهات او بیشتر از مهارت‌هایش شده‌اند. او در شوت‌زنی و همچنین چارچوب‌شناسی از بهترین‌های استقلال است و این خصوصیت هم به درد تیم ملی می‌خورد. تیم ملی بازیکنان زیادی را در پست اسماعیلی آزمایش کرده و حتی در زمان کی‌روش مدتی انصاری‌فرد هم آزمایش شد و شاید بازیکن استقلال، بتواند پازل تیم ملی را کامل کند.

بازگشت علی جهان

در 2 بازی اخیر عناصر تهاجمی تیم ملی ناامیدکننده بوده‌اند و بخصوص در بازی آخر مقابل عراق مهدی طارمی و سردار آزمون جزو ضعیف‌ترین بازیکنان زمین بودند. عملکرد بد بازیکنان تهاجمی تیم ملی مسلما می‌تواند یک‌بار دیگر نام علیرضا جهانبخش را به لیست ویلموتس برگرداند. درست است که علی جهان در برایتون نیمکت‌نشین است اما مسلما حضور در تمرینات یک تیم لیگ برتری و قرار گرفتن در جو فوتبال جزیره می‌تواند جهانبخش را به چهره شاخص فوتبال ایران تبدیل کند. ویلموتس به زودی خواهد فهمید که حتی نیمکت‌نشینی در لیگ برتر انگلیس بهتر و ارزشمندتر از بازی در لیگ‌های حاشیه خلیج فارس است. بدون‌تردید حضور جهانبخش در بازی با عراق می‌توانست تا حدود زیادی شرایط بازی را حداقل در فاز تهاجمی برای ایران تغییر دهد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36bg72