جمعه 24 فروردین 1403 - 12 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/10/14 04:55
کد خبر: 14986

رقم دقیق طلب ایران از فیفا مشخص شد

فغان‌پور، رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: برای گرفتن مطالبات از فیفا به وزارت ورزش نامه زدیم، آن وزارتخانه هم به وزارت تعاون نامه نوشت تا از این طریق از شستا برای پرداخت مطالبات ویلموتس ۲ میلیون یورو قرض بگیریم.

 

صفی‌الله فغان‌پور، در برنامه سلام صبح بخیر درباره مطالبات ایران از فیفا اظهار داشت: این رقم معادل ۷ میلیون یورو است، پولی که نزد فیفا است مربوط به باشگاه‌ها نیست چون فدراسیون فوتبال تعهدی نسبت به باشگاه‌ها ندارد و موضوع باشگاه‌ها از طریق سازمان لیگ پیگیری می شود.

وی در خصوص اینکه گفته می شود در رقم مطالبات ایران از فیفا تناقض وجود دارد عنوان کرد: فیفا در هر مقطعی پولی را به فدراسیون‌ها اختصاص می‌دهد. مثلا بابت کرونا بودجه‌ای را در اختیار تمامی فدراسیون‌ها قرار داد.اینها تناقض نیست چون ممکن است هر بار به مطالبات ما اضافه شود.

فغان‌پور در خصوص تحریم‌ها و دریافت پول گفت: شاید برای مردم این سوال به وجود بیاید که مگر تحریم‌ها تازه به وجود آمده است؟ ۴۰ سال است که دچار این مشکل هستیم و چرا الآن دوباره این بحث مطرح شده و چرا برای آن پیش‌بینی لازم انجام نشده بود؟ در گذشته مربیانی مثل کی‌روش از طریق فیفا و AFC حقوق خودش را دریافت می کرد. در خصوص پرداختی‌های ویلموتس ۲ نامه در اختیار ما است که دبیر کل AFC در یکی از آن نامه‌ها ذکر کرده:«به دلیل قوانین جدید تحریم‌ها بانک‌های ما امکان انتقال هیچ‌گونه پولی به حساب سفارت جمهوری اسلامی ایران ندارند». دبیر کل فیفا هم به ما نامه نوشت:«با توجه به تحریم‌های مختلف بین‌المللی علیه ایران، تمامی شرکای بانکی فیف، هرگونه پرداختی مستقیم، غیرمستقیم و نقدی به ایران را متوقف کرده‌اند و این موضوع جدید است». این اتفاق درست در زمانی اتفاق افتاد که باید مطالبات ویلموتس را پرداخت می کردیم. ما بیش از ۱۰ نامه نوشتیم که مطالباتمان را دریافت کنیم. ما همچنین برای پرداخت مطالبات اسکوچیچ هم نامه نوشتیم که مطالبات وی از طریق فیفا پرداخت شود چون ما حتی به صورت چمدانی هم نمی‌توانیم پولی را منتقل کنیم. ما ۵ ماه حقوق آقای ویلموتس را پرداخت نکردیم و او اصرار داشت وقتی این شرایط وجود دارد قراردادش را فسخ می‌کند.

او در پاسخ به سوالی درباره میزان طلب شستا و اختلاف بین مبالغ ۲۵ و ۶۲ میلیاردی گفت: اگر دوستان قبول نداشتند که پول را به صورت ریالی دریافت کنند باید پول را به ما پس می‌دادند. ویلموتس می‌گفت قبل از بازی با عراق تقاضای فسخ کرده ولی بعد از آن با او مذاکره کردیم و او روی نیمکت تیم ملی نشست. بحث بین ما و ویلموتس همین است. او پذیرفته و با مذاکرات ما قبول کرد که دوباره در بازی با عراق روی نیمکت تیم ملی بنشیند.

رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت ساختمان فدراسیون گفت: بعد از صدور حکم مبلغ ۶۸ میلیارد تومان کارشناسی کردند و ما هم به این موضوع اعتراض کردیم ولی باید بابات این اعتراض ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می کردیم که این اتفاق نیفتاد. در ادامه تقاضای فرجام خواهی کردیم که هزینه دادرسی چیزی حدود ۵۰۰ میلیون تومان است که معلوم نیست بتوانیم این رقم را پرداخت کنیم. اگر این کار صورت بگیرد پرونده پیگیری خواهد شد هر چند تا پایان سال به ما فرصت داده شده است.

 

 

منبع: خبرآنلاین 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n9r7k