سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/08/27 15:29
کد خبر: 1508

طالبی: بازیکن عراق بدون پرش با سر گل زد!

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران می گوید برای قضاوت درباره عملکرد مارک ویلموتس زود است و باید به او زمان بدهیم.

به کزارش خبرنگار رصدورزشی و به نقل ورزش سه: باخت تیم ملی مقابل عراق و سخت شدن کار صعود به دور بعدی باعث نگرانی بسیاری از اهالی فوتبال شده است. از این رو بسیاری از کارشناسان به انتقاد از عملکرد مارک ویلموتس و فدراسیون فوتبال پرداخته‌اند. در چنین شرایطی جلال طالبی سرمربی سابق تیم ملی که در جام جهانی 1998 روی نیمکت ایران نشست، درباره شرایط کنونی تیم ملی عنوان کرد: فوتبالی که تیم‌ملی ایران برابر بحرین و عراق بازی کرد، فوتبالی ساکن، بدون انگیزه، تلاش و میل به خواستن بود. جدا از مسائل فنی که سرمربی به بازیکنان گوشزد می‌کرد، شاهد بودیم تعدادی از بازیکنان ایران کاملا ساکن بازی می‌کردند.

 

وی ادامه داد: اگر میزان دوندگی تیم‌ملی عراق را با ایران در این بازی مقایسه کنید، شاهد تفاوتی عجیب خواهید بود. این اتفاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ از برگزار نشدن اردوی بلندمدت قبل از این مسابقه تا برگزارنشدن بازی‌های تدارکاتی مناسب.

 

سرمربی سابق تیم ملی همچنین گفت: من معتقدم بازی‌های لیگ برتر که کمتر از یک هفته تا برگزاری بازی تیم‌ملی برابر عراق انجام شد، حاصل برنامه‌ریزی اشتباه فدراسیون و سازمان لیگ بود. باید از سرمربی تیم‌ملی می‌خواستند زودتر به ایران بیاید و تمرینات را با حضور بازیکنان داخلی استارت بزند. یک بازی دوستانه با تیمی متوسط و حتی ضعیف هم قبل از این بازی می‌توانست به تیم‌ملی کمک کند. نه تنها این اتفاقات نیفتاد، بلکه از همان فرصتی هم که داشتیم، دو روز دیرتر تمرینات تیم‌ملی آغاز شد، چون فدراسیون کوتاهی کرد و به خاطر اختلافی که با ویلموتس بر سر حقوقش داشت، بازیکنان هم دیرتر به اردو دعوت شدند.

 

طالبی درباره درگیری های پیش آمده در جریان بازی ایران و عراق تاکید کرد: در طول بازی هم کاملا شتابزده بودیم و بی‌جهت بازی را به درگیری کشاندیم که باعث عصبانیت بازیکنان خودمان شد. تیم‌ملی رفته بود که به عراق نبازد، نرفته بود که برنده از زمین بیرون بیاید. در نیمه دوم کاملا شاهد بودیم که ایران شوق بیشتری برای پایان بازی داشت و عراق به فکر بردن بود. شاید هم ایده بدی نبود که دنبال مساوی در زمین حریف بودیم، اما با نحوه بازی ایران در نیمه دوم مشخص بود که این تیم به مشکل برمی‌خورد. اخراج مسعود شجاعی هم که کار را سخت‌تر کرد. عراقی‌ها هم انگیزه و هم جسارت بیشتری داشتند. کرنری را که در دقایق پایانی باعث گلزنی عراق شد، نگاه کنید؛ چند ثانیه‌ای همه بازیکنان ایران ایستادند و از 6، 7 بازیکنی که اطراف توپ بودند، یکی از آنها هم به سمت توپ نرفت و پرشی نداشت!

 

وی با اشاره به ساکن بودن بازیکنان ایران خاطرنشان کرد: من به این حالت سکته موقت می‌گویم. بازیکن عراقی که گل را زد، حتی از روی زمین بلند هم نشد و از ساکن‌ بودن بازیکنان ایران بهره برد. در این بازی تعدادی از بازیکنان اندازه اسم‌های خودشان نبودند. بازیکنانی که هر روز می‌گویند بهترین تیم‌های اروپایی آنها را می‌خواهند، هیچ کدام‌شان مشکل‌گشا نبودند و نتوانستند گره بازی را باز کنند.

 

سرمربی سابق تیم ملی در پاسخ به این پرسش که آیا ادامه دادن با مارک ویلموتس اقدام درستی است، بیان کرد: هنوز هم برای قضاوت مارک ویلموتس کمی زود است. برخی از کنار گذاشتن او حرف می‌زنند، اما هیچ کس نمی‌تواند ضمانت بدهد که اگر ویلموتس برود و جایگزینی برای او بیاید، می‌توانیم در همه بازی‌های بعدی پیروز شویم. البته این را هم بگویم که تاکنون هیچ نشانه‌ای از تیمی که ویلموتس از آن صحبت کرده، ندیده‌ایم.

 

طالبی در پایان افزود: نقدهای فنی لازم است، اما باید از بازیکنان و کادرفنی حمایت‌کنیم و به آنها روحیه بدهیم تا در بازی‌های بعدی اتفاقات خوبی بیفتد. هنوز چیزی تمام نشده و حتی از نظر من همین که اسم بازی ایران با عراق را بازی مرگ و زندگی گذاشتند، به تیم‌ملی استرس وارد کرد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3eg562