پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/13 13:59
کد خبر: 12783

راز هایی که برای خرید کفش فوتسال باید بدانید!

در سالیان اخیر با افزایش شدید قیمت ارز، خرید کفش فوتسال اورجینال تبدیل به چالشی سخت و غیرممکن شده است. قیمت کفش فوتسال هم مثل سایر کالا ها نوسانات قیمتی بسیار زیادی دارد که بودجه محدود بسیاری از ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش فوتبال و فوتسال، آن ها را به سمت خرید کفش فوتسال هایکپی سوق داده است؛ در این مقاله هرآنچه که برای خرید کفش فوتسال مناسب نیاز دارید نوشته‌ایم.

در سالیان اخیر با افزایش شدید قیمت ارز، خرید کفش فوتسال اورجینال تبدیل به چالشی سخت و غیرممکن شده است. قیمت کفش فوتسال هم مثل سایر کالا ها نوسانات قیمتی بسیار زیادی دارد که بودجه محدود بسیاری از ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش فوتبال و فوتسال، آن ها را به سمت خرید کفش فوتسال هایکپی سوق داده است؛ در این مقاله هرآنچه که برای خرید کفش فوتسال مناسب نیاز دارید نوشته‌ایم.

 

نکاتی کلی در مورد خرید کفش فوتسال

یکی از مهم ترین نیاز ها برای انجام هر ورزشی، خرید کفش ورزشی مناسب است. از این رو برای هر ورزش کتانی ورزشی خاص خودش را طراحی و تولید می‌کنند ؛ دلیل این کار حرکات خاص و منحصربه‌فرد هر ورزش در محیط خاص خودش است. برای مثال برای بازی فوتبال در چمن حتما باید استوک فوتبال داشته باشید و خرید کفش فوتبال ، متناسب با شرایط بازی شما ، بسیار مهم است.همین موضوع نیز در سایر رشته های ورزشی نیز صدق میکند که نزدیک ترین ورزش به فوتبال، فوتسال است.

خرید کفش فوتسال برای یک فوتسالیست موفق بسیار حائز اهمیت است زیرا نباید لیز بخورد، همچنین باید برای افزایش کارایی بازیکن نیز مفید باشد.

در واقع با خرید کفش فوتسال جذاب می‌توانید از آن در تیپ های اسپرت خود نیز استفاده کنید. شاید بسیار دیده باشید که افراد کفش های فوتسال خود را با ست گرمکن ورزشی یا تیپ های ورزشی شلوار و تیشرت ست می‌کنند.

اجزای تشکیل دهنده کفش فوتبال سالنی

یک کفش مخصوص فوتسال از 12جزء اصلی تشکیل شده است که آنها را بررسی میکنیم.

آستر : تکه پارچه ایی که داخل کفش اسفاده میشود که برای راحتی بیشتر داخل کفش است.

پاشنه کفش  : این بخش وظیفه محافظت از پاشنه پا را دارد که باید نرم باشد و نباید باعث اذیت پا شود

بند کفش : روی کفش قرار دارد و برای محکم کردن کفش استفاده میشود. اگهر کفش خود را محکم نبندید میتوانید باعث آسیب دیدگی شدید پای خود شوید.

کفی کفشاین قسمت داخلی کفش برای راحتی پا و همچنین پر کردن قوس کف پا هست. 

پنجه کفش : برای اینکه بازیکن به راحتی بتواند بدود پاها نیاز به انعطاف در داخل کفش دارند ، این قسمت نیز به همین دلیل طراحی شده است.

رویه کفشرویه کفش‌ها معملا از چرم طبیعی یا مصفوعی درست میشه و به ندرت دیده شده در برخی کارها نیز از پارچه استفاده شده است.

زیره کفش : برای کفش فوتسال باید زیره آن نازک باشد تا کفش سبک باشد و پای بازیکن را سنگین نکند.

قالب زیره کفش : زیر کفی کفش طراحی میشود و شکل ظاهری و کلی کفش را تعیین می کند.

زبانه کفش : این قسمت از یک لایه نازک پد تهیه شده که یه سبب احساس لمس توپ با کفش نصب می شود.

محافظ پاشنه : این جزء از جنس پلاستیک است و حفاظت پاشنه و قوزک پا را انجام می دهد.

عاج کفش : این قسمت برجستگی های موجود بر زیر کفش است که باید مانع از لغزیدن و سر خوردن ورزشکار در هنگام بازی شود.

پوسته خارجی زیره کفش : وظیفه اصلی این قسمت ایجاد چسبندگی مناسب با سطحی است که بر روی آن بازی میکنید و در ساختار کفش فوتسال نقش مهمی دارد.

 

استانداردها و ویژگی های بهترین کفش فوتسال

کفش های فوتسال باید چسبندگی لازم را داشته باشند چون اگر وارد یک سالنی شوید و زمین آن سالن استاندارد نباشه ممکن است بارها لیز بخورید و در نهایت دچار مصدومیت خواهید شد. فوتسال نیاز به تحرک زیادی در فضایی کوچک دارد و شانس لیز خوردن و پیچیدن پای شما بسیار بالاست پس حتما این مقاله را با دقت تا انتها دنبال کنید.

 

 

5l2a5817-copy-f172e1d484

 

افزایش سرعت با خرید کفش مخصوص فوتسال 

فوتسال یک ورزش با سرعت بالا می باشد، از این رو در این ورزش، توپ فوتبال همواره با پا در تماس می باشد. یک کفش فوتسال خوب باید به ورزشکار این قابلیت را بدهد، تا علاوه بر تغییر جهت سریع در حین بازی بتواند توپ را در یک فضای کوچک به گردش در بیاورد. با توجه به این امر، عموما کفش های سالنی از موادی ساخته می شوند تا قابلیت کنترل توپ را افزایش دهند. استفاده از چرم جیر یا مخمل و یا میکروفایبر باعث افزیش قابلیت کنترل توپ توسط کفش های سالنی می شود.

خربد کفش فوتسال با توجه به نوع بازی شما میتواند بسیار به شما کمک کند تا چیزهایی که در ذهن دارید بتوانید ارائه دهید. بازیکن‌هایی که در فاز هجومی بازی می کنند باید کفش هایی با رویه مسطح بپوشند تا در ضربه زدن آن ها به سمت دروازه مشکلی ایجاد نکند. برخی از کفش ها هستند که بند‌های آن ها به صورت مورب طراحی شده تا سطح بیشتری برای شوت زدن در اختیاز بازیکن قرار گیرد.

وزن استاندارد کفش فوتسال

برای خرید بهترین کفش فوتسال باید معیارهای مهمی را در نظر بگیرید که یکی از آن‌ها وزن کفش است. باید بدانید که وزن استاندارد کفش فوتسال مقداری از وزن کفش فوتبال بیشتر است. بهتر است کفش فوتسال قابلیت تهویه و عبور هوا را داشته باشد. برخی از بهترین کفش های فوتسال ۲۰۲۱ راه های عبوری برای هوا روی خود دارند که کمک می کنند پا درون کفش کمتر عرق کند. باید در نظر داشت که فوتسال ورزشی سرعتی است و مناسب ترین کفش برای آن، انتخاب کفشی است که 220 الی 250 گرم بیشتر وزن نداشته باشد.

بهترین جنس کتونی فوتسال

جنس کفش فوتسال یکی دیگه از معیار هایی هست که از اهمیت بسیاری برخوردار است. کفش فوتسال را معمولا با چرم طبیعی یا مصنوعی تولید میکنند در بعضی موارد نیز پارچه ایی آن ها نیز دیده شده است که هر کدام از آن کارایی خاص خود را دارند اما به دلیل قیمت کمتر چرم مصنوعی این کفش ها طرفدار بیشتری دارند. چرم مصنوعی در کفش مخصوص فوتسال باعث می‌شود تا کفش عمر و دوام بیشتری داشته باشند. در حالی که کفش فوتسال چرم طبیعی از انعطاف بیشتری برخوردار است. پس هنگام خرید کفش فوتسال حتما به این مورد توجه کنید!

کاهش مصدومیت و آسیب‌دیدگی

اگر چه این مسئله در انتهای موارد ذکر می شود، ولی یکی از مهترین فاکتورهای تاثیر گذار در کیفیت یک کتونی سالنی می باشد. کتونی های سالنی علاوه بر موارد ذکر شده باید تا حد امکان از بروز آسیب دیدگی در ورزشکار جلوگیری نماید. یک کتونی لغزنده باعث سر خوردن ورزشکار و همچنین پیچش پای ورزشکار در حین ورزش می شود. لذا، یک کتونی سالنی خوب تا حد امکان باید از بروز آسیب دیدگی جلوگیری نماید.

قیمت مناسب کفش فوتسال 

کتونی های سالنی در بازار ایران توسط تولید کنندگان مختلفی روانه بازار می شود، که البته بیشتر این کتونی ها کپی مدل های خارجی می باشد. یکی از کتونی های کپی شده در بازار ایران که از قدیم در بازار ایران یافت می شود کتونی تایگر می باشد که در حال حاضر توسط تولید کنندگان مختلفی تولید می شود و قیمت آن برحسب مواد بکار رفته در آن متغییر می باشد و جز دسته کفش فوتسال زیر ۱۰۰ تومن به حساب می‌آید. به صورت کلی پبشنهاد خرید کفش فوتسال ارزان را به شما نمی‌دهیم چون پای شما قلب دوم شماست.

 

 

5l2a5817-copy-f172e1d484

 

از کجا بهترین کفش ورزشی فوتسال بخریم !؟

فروشگاه اینترنتی اسپورتتو به عنوان معتبرترین فروشگاه ورزشی کشور، با حذف واسطه‌ها جدیدترین محصولات ورزشی، شامل لباس ورزشی، کفش ورزشی و تجهیزات ورزشی را با قیمتی بسیار مناسب به ورزش‌دوستان و ورزشکاران ارائه می‌دهد.

اسپورتتو آرشیو کاملی برای خرید کتانی مردانه، کتانی زنانه، کفش ورزشی بچگانه و همچنین خرید کفش فوتبال و کفش فوتسال را دارد تا مشتریان این فروشگاه ورزشی با تنوع بی‌نظیری بتوانند خریدی آسان و مطمئن را داشته باشند. همچنین میتوانید با کد تخفیف : futsal2020 تخفیف ویژه ای برای خرید کفش های فوتسال دریافت کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kpwv2