پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/20 14:23
کد خبر: 10429

لیگ برتر فوتبال ایران جنون دارد؟!

در نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران تغییرات پرشمار در در نیمکت تیم‌های لیگ برتری رخ داده است و حتی تیم‌هایی چون استقلال و پرسپولیس نیز از این تغییرات در امان نمانده‌اند.

به گزارش رصد ورزشی : قصه لیگ نوزدهم فوتبال ایران از همان شروع مشخص بود که پررنگ‌تر از متن، قرار است حاشیه‌ها خودنمایی کنند؛ از تاخیر طولانی مدت در شروع مسابقات و ماجرای برق گرفتگی کودکی در ورزشگاه آزادی تا حاشیه‌هایی که هر روز شکل و شمایلی نو به خود می‌گرفتند و از اسفندماه هم که میهمانی ناخوانده همه چیز را به هم ریخت. آمدن کرونا که باعث شد حدود پنج ماه رقابت های لیگ تعطیل شود و بعد از آن‌هم با کش و قوس فراوان و هزار ابهام دوباره از سر گرفته شود.

 

البته که هنوز مشخص نیست چه زمانی می‌خواهد طولانی‌ترین لیگ ادوار فوتبال ایران به سرانجام برسد؛ چرا که حالا معضل ابتلای بازیکنان پرشمار در تیم‌هایی چون استقلال، فولاد و ... و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی، دوباره مسئولان را به فکر انداخته که شاید تصمیمی جدید برای لیگ نوزدهم بگیرند و پرونده مسابقات را زودتر از تقویم زمان‌بندی، ببندند.

 

اما در متنِ لیگ نوزدهم هم نیز شلختگی موج می‌زند؛ نگاهی گذرا به کادرفنی 16 تیم لیگ برتری به خوبی نشان می‌دهد که بهانه های مختلف باعث شده تا 31 سرمربی در این 16 تیم رفت و آمد داشته باشند و برخی تیم‌ها چون ذوب آهن، ماشین سازی و تراکتور در حال همکاری با سومین سرمربی خود در طول لیگ نوزدهم هستند!

 

در طول دو هفته گذشته بهانه کرونا، اختلاف با مدیریت و البته نتایج ضعیف باعث شد تا چهار تغییر در نیمکت تیم های لیگ صورت پذیرد؛ در اصفهان، لوکا بوناچیچ دوباره به تیم سابقش بازگشت و جایگزین میودراگ رادولوویچ شد. سرمربی مونته‌نگرویی ذوبی‌ها به دلیل شیوع کرونا حاضر به بازگشت دوباره به اصفهان نشد.

 

در بوشهر، میشو کرستیچویچ در شرایطی مشابه با همتای مونته‌نگرویی خود به ایران بازنگشت تا مهرداد کریمیان سومین سرمربی فصل شاهین بعد از عبدالله ویسی و میشو شناخته شود؛ در تبریز هم به دلیل نتایج ضعیف، احد شیخ لاری از کار کنار رفت و محمدرضا مهاجری به عنوان سومین سرمربی ماشین سازی در لیگ نوزدهم معرفی شد؛ امروز هم که سرآسیایی سرمربی جوان شهر خودرو به دلایل نامعلومی که البته اختلاف با مدیریت باشگاه گفته شد، از سمتش استعفا کرد تا چرخه تعویض سرمربیان لیگ برتری همچنان ادامه‌دار باشد و فعلا مشخص نیست چه کسی قرار است به عنوان 32مین سرمربی فصل در لیگ نوزدهم، معرفی شود.

 

سرخابی‌های پایتخت هم لیگ نوزدهم را با دو سرمربی خارجی شروع کردند اما فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی جانشینان استراماچونی و کالدرون بودند تا دو تیم پرطرفدار پایتخت هم اثری از ثبات روی نیمکت خود ندیده باشند.

 

شهرخودرو امروز سرمربی دومش را هم از دست داد تا شاید مهدی رحمتی یک پله به سرمربیگری نزدیکتر شود! البته او دوست دارد بازیکن باقی بماند اما حالا نقشی فراتر از یک بازیکن در تیم دارد.

 

فولاد خوزستان، نفت مسجدسلیمان، سایپا و سپاهان چهار تیم باثبات لیگ نوزدهم هستند که تغییری در کادرفنی خود ایجاد نکرده‌اند و به ترتیب با جواد نکونام، مهدی تارتار، ابراهیم صادقی و امیر قلعه نویی کار خود را دنبال کرده‌اند؛ سرخ‌پوشان تبریزی برای دومین فصل متوالی، سه سرمربی را در طول فصل به کار گرفته‌اند که برای تیم مدعی چون تراکتور بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

 

 

تغییرات کادرفنی تیم‌ها در طول لیگ نوزدهم را باهم در ادامه مرور می‌کنیم:

استقلال تهران: آندره‌آ استراماچونی (تا هفته سیزدهم)، فرهاد مجیدی (از هفته هفدهم)
فولاد خوزستان: جواد نکونام
گل‌گهر سیرجان: وینگو بگوویچ (تا هفته ششم)، مجید جلالی (از هفته هفتم)
ماشین‌سازی تبریز: رسول خطیبی (تا هفته شانزدهم)، احد شیخ لاری (از هفته هفدهم)، محمدرضا مهاجری (از هفته بیست و دوم)
نفت مسجدسلیمان: مهدی تارتار
نساجی مازندران: محمدرضا مهاجری (تا هفته بیستم)، محمود فکری (از هفته بیست و یکم)
پارس جنوبی جم: فراز کمالوند (تا هفته پانزدهم)، هومن افاضلی (از هفته هفدهم)
پیکان تهران: حسین فرکی (تا هفته هجدهم)، عبدالله ویسی (از هفته نوزدهم)
پرسپولیس تهران: گابریل کالدرون (تا هفته شانزدهم)، یحیی گل‌محمدی (از هفته هفدهم)
سایپا تهران: ابراهیم صادقی
صنعت نفت آبادان: دراگان اسکوچیچ (تا هفته هجدهم)، بهنام سراج (از هفته نوزدهم)
سپاهان اصفهان: امیر قلعه‌نویی
شاهین بوشهر: عبدالله ویسی (تا هفته ششم)، میشو کرستیچویچ (از هفته یازدهم)، مهرداد کریمیان (از هفته بیست و دوم)
شهر خودرو خراسان: یحیی گل‌محمدی (تا هفته شانزدهم)، مجتبی سرآسیایی (از هفته هفدهم)
تراکتور تبریز: مصطفی دنیزلی (تا هفته یازدهم)، احد شیخ لاری (از هفته دوازدهم تا پانزدهم)، ساکت الهامی (از هفته شانزدهم)
ذوب‌آهن اصفهان: علیرضا منصوریان (تا هفته پانزدهم)، میودراگ رادولوویچ (از هفته هفدهم)، لوکا بوناچیچ (از هفته بیست و دوم)


امسال برخلاف سالهای گذشته که صرفا نوسانات ارزی، مشکلات عدیده مالی و ساختاری باشگاه‌ها و البته کسب نتایج ضعیف عمده دلایل مربیان برای جدایی بوده، شیوع ویروس کرونا هم باعث شد تا تغییراتی روی نیمکت‌ها ایجاد شود و در ذوب آهن و شاهین شهرداری بوشهر، اثر گذاری کرونا برای تغییر سرمربی کاملا مشهود است؛ البته با شیوع کرونا، چندان ادامه راه لیگ هم مشخص نیست اما با توجه به شرایط برخی تیم‌ها بعید نیست آمار 31 سرمربی در 16 تیم تا پایان لیگ نوزدهم، افزایش پیدا کند!

 

منبع: ورزش سه

 
 
 
 

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2a7xg2