پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/06 12:54
کد خبر: 10075

48 ساعت تا تعلیق فوتبال ایران!

​کارشناس حقوقی فوتبال ایران مدعی شد در صورت تداوم شرایط کنونی، تعلیق فدراسیون و فوتبال ایران طی 48 ساعت آینده رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی:در شرایطی که طبق ضرب الاجل فدراسیون جهانی فوتبال، فدراسیون فوتبال ایران باید بند جنجالی اساسنامه خود در خصوص عمومی بودن را اصلاح کند، این اتفاق هنوز رقم نخورده تا فوتبال ایران در آستانه تعلیق قرار داشته باشد.

موضوعی که دکتر غلامرضا رفیعی به عنوان کارشناس حقوقی فوتبال مدعی آن شده است؛ وی درباره فرآیند اصلاح اساسنامه و ایراداتی که فیفا به آن وارد دانسته گفت: با توجه به اینکه خیلی از عزیزان با مباحث حقوقی آشنایی نداشته باشند توضیحی در ابتدا بگویم. اساسا حدود 200 کشور دنیا دارای فدراسیون ملی فوتبال هستند و اساسنامه همگی آنها در سایت فیفا قابل مشاهده است. اکثریت آنها اساسنامه و قوانین آنها منطبق با استاندارهای فیفا است. ما نه از آنها زرنگ تر هستیم و نه عاقل‌تر از آنها. ورزش است و آن چیزی که متاسفانه آن چیزی که من باید اکنون بگویم این است که خبر خوبی نیست و ظرف چند روز آینده اگر تمام الزامات ماده چهارده اساسنامه فیفا را برآورده نکنند و در اساسنامه نگنجانند احتمال اینکه ضمانت اجرای سنگین ماده چهارده در فوتبال ایران اجرا شود زیاد است.

رفیعی در توضیح اینکه آیا تعلیق فوتبال ایران تنها رقابت های بین المللی را در پی خواهد داشت یا موضوع فوتبال داخلی ایران نیز با مشکل مواجه خواهد بود گفت: به دو صورت است. احتمال می دهم اگر تکلیفی که دارند تا روز یکشنبه به درستی عمل نکنند، ممکن است فیفا در وهله اول یک کمیته ای تعیین کنند و به آنها اساسنامه و دستورالعمل انتخابات را نهایی کنند و اگر تمکین نکنند احتمالا به سراغ تعلیق کلی فوتبال ما برود. اما گاهی اوقات هم نقض شدید قوانین بین المللی فیفا باشد این اختیار را دارند که تعلیق فعالیت شود. مثل همان چیزی که در فدراسیون افغانستان افتاد و یک دندگی کردند برای ماندن رییس شان و البته چیزی که در کویت هم اتفاق افتاد. امیدوارم کسانی که در سئول نشستند فکری به حال اعتبار این کشور کنند و دست از یکدندگی بردارند و اگر بلد نیستند کار را به کاردان بسپارند.

 

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/489mk2