پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/08/20 15:36
کد خبر: 1085

امید ویلموتس به مثلث طلایی

زدن 5 گل در بازی‌های باشگاهی، تیم ملی را به اوج‌گیری مجدد مثلث طلایی ایران امیدوار می‌کند.

به گزارش خبرنگار رصدورزشی و به نقل از نود: نقطه اوج و فرود تیم ملی ویلموتس، تنها در چند روز اتفاق افتاد. ایران ابتدا با زدن 14 گل با کامبوج، یکی از پرگل‌ترین پیروزی‌های تاریخش را بدست آورد و چند روز بعد با شکست مقابل بحرین، کار صعودش از دور گروهی گره خورد. یکی از مهمترین تفاوت‌های عملکرد تیم ملی مقابل کامبوج و بحرین، به نمایش متفاوت سه مهاجم اصلی تیم ملی مربوط می‌شود. سه بازیکنی که قبل از بازی با کامبوج در اوج بودند، در آن مسابقه هم نمایشی درخشان داشتند. طارمی 2 گل، آزمون 3 گل و انصاری‌فرد 4 گل زدند اما چند روز بعد در بحرین، ناامید کننده ظاهر شدند.

تیم ملی پنجشنبه، با عراق بازی دارد و با توجه به اتفاقات بازی با بحرین، محکوم به پیروزی در این مسابقه است. امید اصلی ایران برای گلزنی هم همین سه نفر هستند که احتمالا محبی، قلی زاده یا ترابی به آن‌ها اضافه خواهند شد. عملکرد سه مهاجم اصلی تیم ملی از زمان بازی با بحرین تا عراق، نشان می‌دهد خط حمله تیم ملی، چه فرمی در آستانه این بازی حساس دارد.

سردار آزمون در این مدت، 7 بازی انجام داده و دو گل زده است. او بلافاصله بعد از بازی‌های ملی دروازه روستوف را باز کرد. 5 مسابقه بعدی زنیت در لیگ، لیگ قهرمانان و جام حذفی، نتوانست گل بزند و در آخرین بازی تیمش با آرسنال تولا، تک گل تیمش را زد. او 6 بازی از این 7 بازی در ترکیب اصلی زنیت حضور داشت.

کریم انصاری‌فرد هم مثل آزمون، در این مدت دو گل زده است. با این تفاوت که کریم، هر دو گلش را در یک مسابقه زد. در اولین بازی پس از پایان مسابقات ملی، انصاری‌فرد مقابل الوکره نمایشی درخشان داشت و با زدن 2 گل، السیلیه را به پیروزی رساند. سه بازی بعدی السیلیه در لیگ ستارگان، انصاری‌فرد نتوانست کمکی به تیمش بکند. آمار طارمی بخاطر مصدومیت‌های پیاپی اخیرش، ضعیف‌تر از دو مهاجم دیگر تیم ملی است. طارمی که حضور ثابتی در ترکیب تیمش نداشت، دو مسابقه کمتر از یک نیمه برای ریو آوه بازی کرد و دو مسابقه هم، بیشتر دقایق بازی در زمین بود. او در بازی مقابل موریرنز که به عنوان بازیکن جانشین به زمین رفت، توانست زننده گل تساوی تیمش باشد. در دیگر بازی‌ها، او نتوانست تاثیری روی نتایج ریو آوه بگذارد.

آمار سه مهاجم تیم ملی در این مدت، نه آنقدر درخشان است که خیال ویلموتس را از بازی با عراق راحت کند و نه آنقدر ضعیف، که باعث ترس و نگرانی او باشد. با این حال زدن 5 گل، ویلموتس را امیدوار می‌کند آن‌ها مقابل عراق هم در لیست گلزنان مسابقه قرار بگیرند. روی گل بودن حداقل یکی از آن‌ها، می‌تواند سکوی پرتاب ایران برای رسیدن به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4m8w52