پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/22 04:05
امی
کد خبر: 22875

جایزه امی ۲۰۲۲ در انتظار نامزدهایش | بهترین برنامه های تلویزیونی آمریکا معرفی شد

شب پیش نامزدهای جوایز امی ۲۰۲۲ معرفی شدند تا بهترین برنامه‌های تلویزیونی آمریکا در سال گذشته را معرفی کنند و در این میان سریال «جانشینی» یا «وراثت» با کسب نامزدی در ۲۵ رشته رکوردشکن شد.

در معرفی نامزدهای هفتاد و چهارمین دوره جوایز امی، فصل سوم از سریال موفق «وراثت» ۲۵ نامزدی امی دریافت کرد تا موفق‌ترین برنامه تلویزیونی آمریکا در سال گذشته خوانده شود و جایزه امی را دریافت کند.

جوایز آکادمی تلویزیون این سریال را در بخش‌های بهترین درام، بهترین بازیگر مرد نقش اول سریال‌های درام برای بازی برایان کاکس و جرمی استرانگ، بهترین بازیگر زن نقش مکمل سریال‌های درام برای بازی سارا اسنوک و جی. اسمیت کامرون، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال‌های درام برای کران کالکین، نیکلاس بران و متیو مکفیدن در فهرست نامزدها قرار داد.

در واقع ۱۴ تن از بازیگران این سریال نامزد دریافت جایزه شدند و موفق شدند تا از سریال «بال غربی» که ۱۲ نامزدی در بخش بازیگری را کسب کرده بود، عبور و رکورد این موفقیت را به نام خود ثبت کنند.

سریال «سرخوشی» از دیگر سریال‌های موفق امسال بود و در مجموع نامزد ۱۶ نامزدی امی از جمله نامزدی در بخش بهترین بازیگر زن نقش مکمل در یک سریال درام، بهترین بازیگر زن مهمان در یک سریال درام و بهترین بازیگر مرد مهمان در یک سریال درام را از آن خود کرد. این سریال در بخش بهترین سریال درام باید با «بهتر است با سال تماس بگیری»، «اوزارک»، «جداسازی»، «بازی مرکب»، «موجودات عجیب»، «جانشینی» و «لباس‌زردها» رقابت کند.

امی

اما در همین حال دو سریال تحسین شده سال شامل «یلو استون» و «۱۸۸۳» در معرفی نامزدها نادیده گرفته شدند. نادیده گرفتن «یلو استون» در حالی تعجب زیادی برانگیخت که حتی کوین کاستنر در میان نامزدهای بازیگری جای نگرفت و تیلور شریدان سازنده آن نیز حتی در بخش بهترین نویسندگی دیده نشد. اما سریال «۱۸۸۳» حداقل ۳ نامزدی برای بخش فیلمبرداری و آهنگسازی کسب کرده است.

در عین حال دو سریال موفق سال پیش یعنی «بلکیش» و «این ما هستیم» در بخش‌های اصلی نامزدی کسب نکردند در حالی که با پایان‌بندی‌های خیلی قوی کار خود را به پایان رسانده بودند.

در همین حال ۲ بازیگر درگذشته در بخش صداپیشگی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. چادویک بوزمن که تابستان ۲۰۲۰ در مبارزه با سرطان از پا درآمد، یک نامزدی دیگر پس از مرگ کسب کرد و این بار برای صداپیشگی در سریال انیمیشن «چه می‌شد اگر؟» مارول و دیزنی پلاس یک نامزدی امی کسب کرد. وی برای نقش «پلنگ سیاه» نامزد کسب این جایزه شد.

جولی اندروز برای «بریجرتون»، استنلی توچی برای «سنترال پارک» و جفری رایت برای «چه می‌شد اگر» دیگر نامزدهای یان بخش شدند. اما در میان نامزدهای این بخش یک بازیگر درگذشته دیگر هم نامزد دریافت جایزه شده که جسیکا والتر برای «آرچر» است.

در میان نامزدهای امی از باراک اوباما نیز نام برده شد. وی در بخش بهترین راوی برای سریال مستند «پارک‌های ملی بزرگ ما» از نتفلیکس این نامزدی را کسب کرد. اوباما سال ۲۰۱۶ نیز نامزد امی مستند شده بود.

وی در این بخش با رقبای قدری روبه‌رو است که کریم عبدالجبار برای روایت مستند «میهن‌پرستان سیاه: قهرمانان جنگ داخلی»، دیوید آتنبورو برای روایت «بازی زادو ولد: در روز روشن» و لوپیتا نیونگ‌او برای روایت مستندی با عنوان «سرنگتی دوم» از جمله آن‌ها هستند.

امی

در میان نامزدهای امسال «بازی مرکب» نیز شگفتی آفرید و اولین سریال غیرانگلیسی شد که توانست در بخش بهترین درام نام خود را ثبت کند. این سریال که در مجموع ۱۴ نامزدی امی کسب کرد در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اول، بهترین بازیگر زن نقش مکمل، بهترین بازیگر مرد و زن نقش مکمل و بهترین بازیگر زن مهمان نیز امید کسب این جایزه را به دست آورده است.

«بازی مرکب» پیش‌تر نیز به عنوان نخستین برنامه غیرانگلیسی زبان نامزدی جوایز «اتحادیه بازیگران و گلدن گلوب نشده را کسب کرده بود.

اما یک تاریخ ساز دیگر هم در میان نامزدهای دیشب وجود داشت و آن کسب ۳ نامزدی برای کویینتا برانسون برای بازی در سریال «ابتدایی ابُت» بود. وی در بخش بهترین سریال کمدی، بهترین بازیگر زن نقش اول سریال کمدی و بهترین نویسندگی سریال کمدی نامزد دریافت جایزه شد. وی که ۳۲ ساله است به این ترتیب جوان‌ترین زن آفریقایی-آمریکایی شد که نامزدی در بخش بهترین بازیگر سریال‌های کمدی را از آن خود کرد.

در بخش بهترین سریال کمدی سریال «ابتدایی ابت» یکی از ۸ نامزد این بخش شده است و باید با «بری»، «زیاد ذوق‌زده نشو»، «هکس»، «خانم میزل شگفت‌انگیز»، «تنها قتل‌های ساختمان»، «تد لاسو» و «در سایه‌ها چه می‌کنیم» رقابت کند.

اهدای جوایز برندگان این رقابت ۱۲ سپتامبر برگزار می‌شود.

منبع: مهر


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/488n9l