پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/15 01:28
ترلان پروانه
کد خبر: 22373

انتقاد تند ترلان پروانه از سینما ایران | بازار نقدها آبکی است

ترلان پروانه، بازیگر جوان سینمای ایران پس از اکران مردمی فیلم سینمایی «علف‌زار» در شیراز اظهارنظری داشته که قابل تامل است.

 ترلان پروانه، بازیگر جوان سینمای ایران پس از اکران مردمی فیلم سینمایی «علف‌زار» در شیراز اظهارنظری داشته که قابل تامل است. ترلان پروانه با انتشار یک استوری در اینستاگرامش نوشت: «تو این ایران که تعریف و تمجیدها همه پولی است، لطفا کسی از من تعریف نکند در پیجش.»

ترلان+پروانه

ترلان خانم پروانه همه‌ی آن چه که باید را نگفتید

شاید این گزاره درست باشد اما به نظر می‌رسد جامعه هنری و مخاطبانش به راحتی از کنار این قضیه عبور نمی‌کنند چرا که گوینده جمله خودش هم باید بازی‌های دست‌کم قابل قبولی را ارائه کرده باشد. به هر حال به عنوان یک هنرمند حوزه سینما انتقادی از سمت خانم پروانه وارد شده و طبیعتا سیل گسترده واکنش‌ها نیز روانه او می‌شود.

ترلان خانم پروانه همه‌ی آن چه که باید را نگفتید

در همین ارتباط، حسین لامعی، منتقد سینما در واکنش به اظهارنظر جنجالی ترلان پروانه در جایی ایستاده که هم حرف دل سینماگر را می‌زند و هم حرف دل مخاطب. او می‌نویسد:

"کاملا درست می‌گه... بی‌تمسخر می‌گم ... حرفش کاملا درسته و من حداقل 100 نمونه‌ی مشخص الان به ذهنم هست از نقدهای پولی ... فقط کاش اینم بگه یا حداقل خودش بدونه اگه این پیج‌ها ضدبازی‌های خودش چیزی نمی‌گن و هیچ نقد منفی روی بازی‌های آماتورش کار نمی‌کنن دلیلش دقیقا همینه که پولی‌ان! و تحت قرارداد فیلم‌ها، سریال‌ها، تهیه‌کننده‌ها و دفاتری هستند که ایشون داخلشون داره بازی‌ می‌کنه. بعله! این پولی بودن واسه هر کی بده واسه تو بد نیست!"

ترلان خانم پروانه همه‌ی آن چه که باید را نگفتید

میثم محمدی، فعال رسانه‌ای و روزنامه‌نگار نیز تلویحا مسیر لامعی را رفته و معتقد است:

ببینید با نقد چه کردید و کار را به کجا رساندید! وقتی کلمات، جملات، استعاره‌ها و ترکیب‌های دهان‌پرکن را برای هر کسی خرج می‌کنید، باید هم به اینجا برسیم. اینچنین است که دیگر تعریف واقعی و اصولی هم از تمجیدهای تقلبی  و آبکی قابل تشخیص نیست. هر پرت و پلایی را می‌نویسید و می‌فروشید! البته که فکر کنم بازی‌های ایشون با پرداخت پول و هزینههم قابل نقد و نوشتن نیست، چون برای نوشتن همین مزخرفات هم یک حداقل‌هایی لازم است که من این حداقل‌ها را هم نمی‌بینم.

نظرات کاربران هم خواندنی‌ست:

* وقتی فکر میکنم سینمای ما یه زمانی به خودش سوسن تسلیمی دیده و حالا این موجود قلبم حقیقتا به درد میاد

* الان اینو نمیگفتی کلی از بازی‌های زیرپوستیت تعریف و تمجید میشد

* کاش یکم فکر کنن بعد حرف بزنن!! ما خیلی ساله سوسن تسلیمی نداریم در سینما که از بازی و هنرش تعریف کنیم.....

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36evnj