چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/07 19:49
طناز طباطبایی | تولد طناز طباطبایی | حواشی طناز طباطبایی | فیلم های طناز طباطبایی
کد خبر: 20096

پرتماشاگرترین فیلم طناز طباطبایی | طناز طبایی و پسر تهرونی

طناز طباطبایی تاکنون در فیلم های مختلفی نقش آفرینی کرده است. اما فیلم "پسر تهرونی" پرتماشاگرترین فیلم طناز طباطبایی تا به امروز است.
به گزارش روابط گستر؛ طناز طباطبایی متولد 20 اردیبهشت 1362 در تهران است. طناز طباطبایی بازیگری بسیار حرفه ای و محبوب است. طناز طباطبایی یک بار در سال 98 برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن نقش مکمل از جشنواره فجر شد. طناز طباطبایی همچنین سال گذشته موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن نقش اول در جشنواره فجر شد. فیلم "پسر تهرونی" با بازی طناز طباطبایی تاکنون بیشترین تماشاگر را در بین فیلم او داشته است.
 

طناز طباطبایی که با حضور در سریال «میوه ممنوعه» ساخته حسن فتحی و بازی درخشانش به شهرت رسیده بود، در سال 1387 در 4 فیلم متفاوت بازی کرد. «پسر تهرانی» ساخته کاظم راست گفتار درامی مخاطب‌پسند با بازی امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، سارا خوئینی‌ها، سیدجواد هاشمی، امیر نوری، نادر سلیمانی و فلامک جنیدی بود که در تاریخ 6 تیر سال 1388 اکران شد و توانست نزدیک به 850 هزار مخاطب را روانه سالن‌های سینمای کند و عنوان پنجمین فیلم پربیننده سال را به دست آورد.

«پسر تهرونی» پربیننده‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم کارنامه طناز طباطبایی تا به امروز است. هرچند اگر فیلم شنای پروانه در شرایط همه‌گیری کرونا به روی پرده نمی‌رفت، قطعا با استقبال فراوان مخاطبان روبه‌رو می‌شد.

 

فیلم صداها ساخته متفاوت فرزاد مؤتمن و با هنرنمایی آتیلا پسیانی، رضا کیانیان، رویا نونهالی، پگاه آهنگرانی، میکائیل شهرستانی، نازنین فراهانی و نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز طناز طباطبایی که با استقبال تماشاگران و نویسندگان و منتقدان قرار گرفت و تندیس جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی را برای طباطبایی به ارمغان آورد، در 30 مهرماه سال 1388 اکران شد و حدود 30 هزار نفر به دیدن فیلم رفتند و رتبه‌ای بهتر از سی و هشتم نصیب فیلم مؤتمن نشد.

دیگر فیلمی که با بازی طباطبایی در سال 1387 ساخته شد «می زاک» ساخته حسینعلی لیالستانی نام داشت که حضور پرشمار بازیگران درجه یک سینمای ایران را به خود می‌دید. از فاطمه معتمدآریا و داریوش ارجمند و جمشید مشایخی تا باران کوثری، محمدرضا فروتن و علیرضا خمسه در این فیلم ایفای نقش کردند. اما «می زاک» که باعدم استقبال نویسندگان و منتقدان روبه‌رو شده بود هیچگاه رنگ پرده را در اکران عمومی ندید و مستقیم راهی شبکه نمایش خانگی شد.

چهارمین فیلم طناز طباطبایی که در سال 1387 به مرحله تولید رسید، فیلم شیرین ساخته متفاوت و عجیب و غریب عباس کیارستمی بود. بیش از صد بازیگر زن مطرح و چهره سینمای ایران همراه با ژولیت بینوش (بازیگر مطرح فرانسوی) در «شیرین» بازی کردند. «شیرین» 28 دی سال 1390 اکران عمومی شد و تعداد مخاطبان آن به 6 هزار نفر هم نرسید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45agyo