دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/23 12:13
سحر دولتشاهی
کد خبر: 16976

مولودی خوانی سحر دولتشاهی در فیلم عرق سرد | نقش سحر دولتشاهی در فیلم چه بود؟

فیلم عرق سرد ساخته جدید سهیل بیرقی با محوریت بازی سحر دولتشاهی در نقش مهرانه نوری بود که در سکانس حذفی آن سحر دولتشاهی مولودی خوانی می‌کند.

به گزارش رصد ورزشی: سحر دولتشاهی بازیگر سینما وتلویزیون ایران است. سحر دولتشاهی در ۱۶ مهر ۱۳۵۸ در تهران به دنیا آمد. سحر دولتشاهی در بیش از ۳۰ فیلم و سریال ایرانی حضور داشته‌است. سحر دولتشاهی یک بار ازدواج کرده است و از همسرش رامبد جوان جدا شد. شایعات زیادی در مورد ازدواج سحر دولتشاهی با همایون شجریان هست که هنوز تایید یا تکذیب نشده است. در ادامه بیوگرافی سحر دولتشاهی را می خوانید.

چرا عرق سرد مجوز اکران نمی‌گیرد:

عرق سرد فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سهیل بیرقی و تهیه‌کنندگی مهدی داوری محصول سال ۱۳۹۶ است. موضوع این فیلم به یک اتفاق واقعی که قبلاً رخ داده شباهت دارد؛ یعنی ماجرای خروج از کشور نیلوفر اردلان. اما به گفته بازیگران این فیلم، باران کوثری و نیلوفر اردلان داستان فیلم ربطی به آن ماجرا ندارد. یکی از نکات جالب توجه دربارهٔ این فیلم، حضور باران کوثری در نقش یک فوتبالیست است. کوثری برای بازی در این نقش بیش از ۲۰ کیلو وزن کم کرده‌است.نخستین نمایش این فیلم در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر بوده‌است.

به گفته سهیل بیرقی این فیلم توسط حوزه هنری تحریم شده و اجازه اکران در سینماهای این حوزه (حدود ۹۶ سینما) داده نمی‌شود. 

تیم سازنده با پذیرش این سانسور فکر می کردند اکران فیلم را نجات میدهند چون موضع گیری اولیه با فیلم به‌گونه‌ای بود که امید به نمایش عمومی نداشتیم.

پس از پذیرش شرط حذف مولودی خیال همه از اکران راحت شد؛ طولی نکشید که درست یک روز قبل اکران، فیلم توسط حوزه هنری تحریم شد و از ۱۲۰ سالن قریب به صد سالنش را برای اکران از دست داد!

زندگی نامه سحر دولتشاهی

نام: سحر

نام خانوادگی: دولتشاهی

تحصیلات: کارشناسی ادبیات نمایشی، کارشناسی مترجمی زبان فرانسه

شروع فعالیت: 1380 تا اکنون

همسر: رامبد جوان 1393-1387

سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی و نحوه ورود به بازیگری

فعالیت خود را از اوخره دهه 70 با تئاترهای دانشجویی کارش را شروع کرد.شروع حرفه ای در تئاتر هم در سال 79 و 80 بود که از همین عرصه به فیلم فرزند صبح در سال 1383 معرفی شد و اولین حضور سینمایی خود را تجربه کرد، سپس با سریال کتابفروشی هدهد مرضیه برومند در سال 1386 نیز وارد قاب تلویزیون شد.

 رامبد جوان در سال 1388 با نقش ادم فضایی بسیار مورد پسند قرار گرفت و موجب شد خیلی زود به شهرت برسد. شروع فعالیت هنری وی با تئاتر بود که البته بازی در تئاتر موقعیت های خوبی پیش روی او گذاشت و او را با سینما و تلویزیون آشنا کرد و همچنین حضور در صحنه تئاتر بود که منجر به آشنایی او با رامبد جوان شد.

سحر دولتشاهی

ماجرای ازدواج سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی در 27 اسفند 87 با رامبد جوان بازیگر و کارگردان تلویزیون و سینما ازدواج کرد. آشنایی آنها از تئاتر شکل گرفت، دولتشاهی می گوید :دوستان مشترک زیادی داشتیم و دورادور همدیگر را می شناختیم تا اینکه بالاخره وقتش رسید کم کم حواسمان بیشتر به هم جلب شد تا بالاخره کار به ازدواج کشید، رامبد بعد از اینکه به من پیشنهاد ازدواج داد، آمد با پدرم صحبت کرد. بعد هم خواستگاری انجام شد.

ماجرای طلاق سحر دولتشاهی

طلاق آنها در سال 1393 در سکوت خبری انجام شد، تا مدت ها این جدایی از طرفین تایید نشد، سحر دولتشاهی همسر دوم رامبد جوان بود که هردومعتقد بودند نباید مردم وارد حریم خصوصی آنها بشوند!

سحر دولتشاهی که به دلیل جدایی از همسر سابقش رامبد جوان سال 93 را در تنهایی و البته پرکاری در عرصه بازیگری دنبال کرده در گفتگو یی درباره این تنهایی بیان می دارد:سال 93 در عین حال که سال شلوغی برایم بود در تنهایی لذت بخشی هم سپری شد نه فقط به عنوان بازیگر که در خیلی جهات هم رشد داشتم.

سحر دولتشاهی

جوایز و افتخارات سحر دولتشاهی

بازی در فیلم طلا و مس به کارگردانی همایون اسعدیان در سال 1388 برایش کاندیداتوری جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن از چهاردهمین جشن خانه سینما را در پی داشته است. سحر دولتشاهی توانست در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای بازی در فیلم عصر یخبندان به دست بیاورد.

برای سحر دولتشاهی سال 93 نقطه عطفی در کارنامه اش بود؛ او از یک طرف بعد از مدتها ایفای نقش مکمل در فیلمهای مختلف در سومین فیلم حسین فرحبخش یعنی “مستانه” نقش یک را ایفا کرد و از آن طرف با دو فیلم نسبتا خوب “شکاف” و “عصر یخبندان” به جشنواره سی و سوم آمد.

در این بین “عصر یخبندان” علاوه بر مورد توجه مخاطبان قرار گرفتن، تایید هیات داوران را نیز به دنبال داشت و سیمرغ بلورین بهترین بازیگری مکمل زن جشنواره را بخاطر ایفای نقش در “عصر یخبندان” به سحر دولتشاهی دادند.

سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی و شایعه ازدواج با همایون شجریان!

خبری مبنی بر ازدواج سحر دولتشاهی با همایون شجریان ، در محافل و بین مردم دست به دست چرخید .طبق این سخنان که هنوز منبع معتبری تایید یا تکذیب ننموده است و ممکن است شایعه باشد ، همایون شجریان با سحر دولتشاهی ازدواج کرده است.

سحر دولتشاهی پس از جدایی اش از رامبد جوان اینک با خبر ازدواجش با همایون شجریان دوباره بازار شایعات را داغ نموده است سحر دولتشاهی بازیگر شناخته شده که با حاشیه طلاقش از رامبد جوان خبرساز شده بود اکنون حاشیه تازه ای به پا کرده است.هنوز سحر دولتشاهی و همـایون شجریان،واکنشی نسبت به این خبر نداده اند و این شایعات را تکذیب و یا تایید نکرده اند.

سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی در چه فیلم های سینمایی بازی کرده است؟

لابی (1395)

ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا (1395)

بارکد (1394)

 وارونگی (1394)

دلم می خواد (1393)

 شکاف (1393)

عصر یخبندان (1393)

 مستانه (1393)

نیمرخ ها (1393)

متروپل (1392)

آسمان زرد کم عمق (1391)

دونده زمین (1389)

طلا و مس (1387)

فرزند صبح (1387)

 وقتی همه خوابیم (1387)

میم مثل مادر (1385)

چهارشنبه سوری (1384)


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/399nmo