چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/07 14:57
عزت الله مهرآوران
کد خبر: 16783

آخرین وضعیت عزت الله مهرآوران پس از خواب مصنوعی | عزت الله مهرآوران جراحی شد

عزت الله مهرآوران از راه لوله‌ای که بر روی گلوی وی با شکاف جراحی شده قرار داده‌اند نفس می‌کشد.

به گزارش رصد ورزشیعزت‌الله مهرآوران بازیگر ایرانی متولد 18 اردیبهشت 1328 است. عزت‌الله مهرآوران سابقه بازی در سریال‌های مطرحی همچون لیسانسه ها و وضعیت سفید را دارد. آخرین کاری که عزت‌الله مهرآوران در کارنامه خود دارد مربوط به زن زندگی و مرد زندگی و بچه مهندس 4 است. عزت‌الله مهرآوران دارای نشان درجه ۱ هنری از سوی وزارت علوم و وزارت ارشاد اسلامی است. عزت‌الله مهرآوران درگیر بیماری کرونا شده و در بیمارستان بستری شده است.

عزت الله مهر آوران

نیکنام حسینی پور در مورد آخرین وضعیت عزت‌الله مهرآوران اظهار کرد: هنرمند خوب کشور عزت الله مهرآوران که به دلیل درگیری شدید ریه دچار تنگی نفس شدید بود؛ از امروز توسط پزشکان به خواب مصنوعی رفت تا هیجانات ناشی از استرس نفس تنگی بر وی قلبه نکند.

وی افزود: پس از این ماجرا ساعتی پیش عزت‌الله مهرآوران را تحت عمل جراحی قرار داده و با گذاشتن یک لوله در گلوی وی موفق شدند تنفس این هنرمند را تا حد مطلوبی بهبود ببخشند. در حال حاضر این هنرمند عزیز از راه لوله‌ای که بر روی گلوی وی با شکاف جراحی شده قرار داده‌اند نفس می‌کشد.

مدیر عامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت خاطرنشان کرد: این اتفاقات همگی خوب است و از روز گذشته حال عزت‌الله مهرآوران رو به بهبودی حرکت کرده و روزنه امید در بازگشت سلامتی وی ایجاد شده و پزشکان وی معتقدند که حالش خوب خواهد شد.

عزت الله مهر آوران

بیوگرافی عزت‌ الله مهرآوران

عزت‌ الله مهرآوران متولد 18 اردیبهشت 1328 در مسجد سلیمان، بازیگر است.دارای نشان درجه ۱ هنری از سوی وزارت علوم و وزارت ارشاد اسلامی معادل دکترای تئاتر و دریافت صلاحیت هنری از اداره تئاتر در سال ۱۳۵۴ با ارزش کارشناس تئاتر در خوزستان است.

عزت الله مهرآوران در شهر نقت خیز اما محروم مسجد سلیمان در استان خوزستان به دنیا آمده است ، پدرش اصالتا کُرد و کارمند شرکت نفت و مادرش خانه دار بود.

بازی من در تئاتر از ششم دبستان شروع شد، یادم می آید نمایشی برای اجرا در مدرسه در حال تمرین بود که از من نیز خواسته شد در آن نقش پسر یتیمی را بازی کنم.

عزت الله مهر آوران

عزت الله مهرآوران از چگونگی ورود به هنر می‌گوید

بازی در این نقش و ورود به دنیای تئاتر شور و شوق عجیبی در من ایجاد کرد و باعث شد به مقوله تئاتر و نمایش نگاه جدی تری داشته باشم.

بنابراین شروع به نوشتن کردم و اندیشه‌ های مختلفی را که در ذهن داشتم به روی کاغذ آوردم و از همین دوره سنی تمرین نمایشنامه‌ نویسی من آغاز شد.

در سال 1350 وقتی 22 ساله بود در نمایش «حجله بید» بروی صحنه حرفه ای تئاتر رفت تا اینکه سال 1353 در فیلم «سایه به سایه» بازی در جلوی دوربین را تجربه کرد.

در سن 66 سالگی خانه ندارم، امکانات به هنرمندانی که در صحنه‌ های تئاتر عرق ریخت ه‌اند بسیار کم است و انتظار این است که با حمایت‌ های دولت کمی از بار زندگی‌ برداشته شود.

۵۰ سال پیش در دوره کارشناسی تئاتر، آقای عزت‌ الله انتظامی به ما می‌ گفت : فقط یادتان باشد که شما نوکر مردم هستید ! همین جمله کمک کرد که درست زندگی کنم..برای همین هم نه زنم را طلاق دادم و نه آلوده شدم.

با آثارش در چندین دوره جشنواره تئاتر فجر حضور داشته که از این میان می‌توان به جشنواره فجر سال ۱۳۷۰ اشاره کرد. مهرآوران در این دوره مال‌کنون را به صورت مشترک با مریم معترف و در کنار آثاری نظیر سایه ماه به کارگردانی انوشیروان ارجمند، مرگ یزدگرد به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی گلاب آدینه، دلدار به نویسندگی و کارگردانی حسین نوری و واقعه‌خوانی جهاز جادو به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی آتیلا پسیانی به روی صحنه برد.

وی دارای نشان درجه ۱ هنری از سوی وزارت علوم و وزارت ارشاد اسلامی است.

عزت الله مهر آوران

بازی عزت الله مهرآوران در سریال لیسانسه ها

عزت الله مهرآوران که در سریال «لیسانسه ها» به کارگردانی سروش صحت بازی کرده است درباره این اثر به خبرنگاران گفته بود که: این سریال کار بسیار خوبی است و مساله این سریال جوانان بوده و درباره چند دانشجو است که از شهرستان به تهران آمده اند و من نقش پدر هوتن شکیبا را در سریال بازی کره ام.

در زندگی عزت الله مهرآوران آمده است وی درباره حال و هوای این سریال بیان کرد: من خودم بازیگر آثار کمدی هستم و می بینم که سروش صحت چگونه یک صحنه را مدیریت می کند و بار کمدی را در آن در می آورد تا به لودگی تبدیل نشود.

بازیگر سریال «وضعیت سفید» درباره حضورش در تلویزیون قبل از «لیسانسه ها» اظهار کرد: پیش از این با سریال «بیمار استاندارد» در تلویزیون حضور داشتم. به هر حال سن و سال ما بالا رفته است و نقش های خاصی را می توانیم بازی کنیم و بیشتر میدان را باید به جوان تر ها بسپاریم. البته جوانان هم باید بدانند که پیشکسوت ها می توانند پشتوانه خوبی برای آنها باشند همینطور که قبلی ها برای ما پشتیبان بودند.

منبع: میزان

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kemqx