چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/10 04:21
کد خبر: 13544

واکنش شهرداری به طرح ارائه کارت شناسایی برای استفاده از اتوبوس

​مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره طرح ارائه کارت شناسایی برای استفاده از اتوبوس به منظور قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا توضیحاتی داد.

محمود ترفع مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران درباره جزئیات طرح پیشنهادی ستاد ملی مقابله با کرونا با موضوع ارائه کارت شناسایی از سوی مسافران برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت جهت غربالگری ویروس کرونا گفت: به دلیل ایزوله نبودن ایستگاه های اتوبوس و عدم ارتباط ایستگاه ها به شبکه فیبر داده و تعداد بسیار زیاد ایستگاه ها نمی توان طرح استفاده از دوربین پردازش تصویر و کنترل مکانیزه کارت شناسایی از سوی مسافران را به صورت مکانیزه اجرا کرد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران افزود: نه تنها ایستگاه های پایتخت از لحاظ زیر ساخت ها آماده ایجاد محدودیت استفاده از ارایه کارت شناسایی نیست بلکه اتوبوسها نیز از لحاظ زیر ساخت ها مناسب نیستند.

ترفع با اشاره به تعداد خطوط اتوبوس تندرو در پایتخت گفت: ۹ خط اتوبوس تندرو در پایتخت فعال است که باید گفت تعداد ایستگاه ها به ۳۳۰ عدد می رسد و همین امر کار نظارت بر تردد مسافران را دشوار می کند‌.

او ادامه داد: اگر از ۳۳۰ ایستگاه خطوط بی ار تی چشم پوشی کنیم باید تاکید کنم که نظارت بر خطوط اتوبوسرانی بخش خصوصی نیز از دیگر موضوعاتی است که باید درباره آن چاره اندیشی شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران با اشاره به کاهش درآمدهای شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: به دلیل ۲ شیفته بودن پرسنل ایستگاه های اتوبوس، در ۳۳۰ ایستگاه بی ارتی نیاز به ۶۶۰ نیروی کار داریم که تامین این تعداد پرسنل و پیش بینی حقوق آنها نیز از دیگر معضلات در اجرای این طرح است.

ترفع تصریح کرد: در شهر ووهان چین که منشا پیداش ویروس کرونا بود مشاهده کردیم که برای کنترل محدودیت ها دولت آن از سربازها بهره برد و اعتقاد من این است که اگر پیشنهاد اجرای این دست طرح ها داده می شود از ظرفیت سربازها برای کننرل عبور و مرور نیز بهره ببریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح کنترل مسافران در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت با استفاده از کارت شناسایی امکان پذیر است یا خیر گفت: با توجه به شرایط موجود که برآیندی از کمبود نیرو، نبود درآمد و نبود زیر ساخت های لازم است پیش بینی من نا کارامدی طرح است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که از ابتدای آذرماه با اعمال محدودیت های بیشتر کرونایی میزان سفر با اتوبوس چه تغییری داشته است گفت: آمار سفرها نشان می دهد میزان سفرها از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار سفر در روز به ۳۳۰ هزار سفر کاهش پیدا کرده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3we5x3