پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/04 04:25
فتحعلی اویسی
کد خبر: 13392

ماجرای ازدواج فتحعلی اویسی و همسرش

برخی از سایت ها خانم زهره صفوی را همسر فتحعلی اویسی معرفی میکنند که صحت ندارد.

برخی از سایت ها خانم زهره صفوی را همسر فتحعلی اویسی معرفی میکنند که صحت ندارد. فتحعلی اویسی متاهل و دارای دو فرزند بنام های کتایون و علیرضا میباشد .در ضمن زهرا اویسی فرزند زهره صفوی است که هیچ نسبتی با فتحعلی اویسی ندارد.

فتحعلی اویسی (زاده 21 دی 1324 در قم) کارگردان بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است.فتحعلی اویسی بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است. او فارغ التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکا در سال 1353 است. وی در همان سال به ایران بازگشت و شروع فعالیت سینمایی اش با بازی در فیلم قدغن (علی رضا داوودنژاد) در سال 1357 بود

پس از اتمام تحصیل به عضویت سیمای جمهوری اسلامی درآمد و در دهه شصت در فیلم های بسیاری بازی کرد چند فیلم ناموفق هم کارگردانی کرد.

در اوایل دهه هفتاد دوباره به کارگردانی روی آورد و سومین فیلم بلندش (مریم و میتیل) فیلم موفقی از آب درآمد. اما در چهارمین فیلمش (سربلند) به هیچ وجه موفق نبود. فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون فعال بود و بازی های زیبائی هم از خود به نمایش گذاشت.

اوج هنرنمایی و موفقیت فتحعلی اویسی، بازی در مجموعه تلویزیونی بدون شرح بود.

فتحعلی اویسی در زمینه خوانندگی نیز استعداد دارد و تیتراژ پایانی سریالهای باغچه مینو و کمربندها را ببندیم نیز او اجرا کرده و یک آلبوم هم به همراه پسرش علیرضا اویسی به نام خونه دل روانه بازار کرده است.

فتحعلی اویسی بازیگرمعروف و محبوب سینما و تلویزیون دو فرزند به نام های علیرضا و کتایون دارد که هر دو هنرمند هستند. او یک آلبوم هم به همراه پسرش علیرضا اویسی روانه بازار کرده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3we863