یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/30 18:15
کد خبر: 13313

شناسایی و معرفی متهم شکار خرس قهوه ای به مراجع قضایی

​مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد درباره آخرین وضعیت شکارچیان خرس در این استان گفت: ۳ نفر متهم به شکار خرس قهوه ای هستند که یک نفر از آنها دستگیر شد و ۲ نفر دیگر متواری هستند.

"سید اسدالله هاشمی" مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز یکشنبه ۹ آذرماه ۹۹ در این خصوص افزود: دیروز شنبه ۸ آذرماه در ساعت ۱۲ ظهر، صدای شلیک ۳ تیر از نوع گلوله زنی، توجه مامورینی را که مشغول گشت و کنترل منطقه حفاظت شده دنا بودند را به خود جلب کرد.

وی تصریح کرد: مامورین ضمن برقراری تماس تلفنی با واحد فرماندهی در ستاد با استفاده از دوربین چشمی به رصد و پایش محل تیراندازی پرداختند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: فورا اکیپی از ستاد به منطقه اعزام شد.

هاشمی تصریح کرد: پس از ۳ ساعت دوربین کشی و رصد منطقه، مامورین موفق شدند ۳ نفر متخلف را که بدون هماهنگی با مامورین یگان حفاظت وارد منطقه شده بودند را در همان محل شنیده شنیدن صدای تیر شناسایی کنند.

وی عنوان کرد: پس از حدود ۴ ساعت تلاش و پیاده روی در منطقه، مامورین یک نفر از آنها را دستگیر کردند و دو نفر دیگر از آنها موفق به فرار شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پس از دستگیری متهم، مامورین به جستجو درمنطقه شنیده شدن صدای شلیک پرداختند که متاسفانه لاشه یک قلاده توله خرس قهوه ای حدودا سه ساله با جنسیت نر که با شلیک گلوله از پای درآمده بود را کشف کردند.

هاشمی ضمن تشکر از همکاری خوب دستگاه قضا با این اداره کل در شهرستان دنا و انتقاد از برخی بی‌رحمی ها توسط متخلفین به حیات وحش در فصل زمستان که به دامنه ارتفاعات می آیند، بیان کرد: با همکاری و هماهنگی دادستان محترم، ضمن تشکیل پرونده، متهم بمنظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی و انتظامی داده شد.

وی ضمن تشکر از یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دنا، خاطرنشان کرد: در این شرایط خطرناک کرونایی و بارش های چند روز اخیر، محیط بانان با جان و دل از حیات وحش دنا حفاظت می کنند و متخلفین بدانند در صورت هرگونه دست درازی به سرمایه ملی درامان نخواهند بود.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، براساس قانون جریمه حقوقی ناشی از شکار یک قلاده خرس قهوه ای با جنسیت نر ۷۵ میلیون تومان و ماده آن ۲۲۵ میلیون تومان جدای از جریمه کیفری آن تعیین شده است.

 

منبع: ایسنا 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4mkqb2