یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/30 17:46
کد خبر: 13307

بیوگرافی شجریان + تصاویر

در این تصویر آوا مشکاتیان دختر افسانه شجریان را در کنار خاله اش می بینید.

استاد محمدرضا شجریان پس از سالها تحمل درد و بیماری در روز ۱۷مهرماه دار فانی را وداع گفت. پس از فوت ایشان تصاویری از خانواده او منتشر شد.

 

"در این عکس مژگان شجریان و خواهرزاده اش را در کنار هم می بینید"

3MHdsZdPw9Bc

 

آوا مشکاتیان متولد مهر ماه ۱۳۶۴ در تهران است، هنرمند فعال در عرصه موسیقی سنتی است

آوا دختر پرویز مشکاتیان آهنگساز و نوازنده شهیر ایرانی است که یک برادر به نام آیین دارد. پدرش، پرویز مشکاتیان در سال ۱۳۸۸ بر اثر نارسایی قلبی در منزلش درگذشت.


AMFT4JvVKpR0

 

او نوه دختری استاد محمدرضا شجریان و همایون شجریان نیز دایی و مژگان شجریان خاله اش است سالها پیش خانم افسانه شجریان دختر استاد شجریان با استاد پرویز مشکاتیان ازدواج کرد که حاصل این ازدواج آوا و برادرش آرتین است.

خانم مشکاتیان، یادگار با ارزش و گرانقدر استاد مشکاتیان نیز مانند خانواده و پدر بزرگ و دایی و خاله خود وارد عرصه موسیقی شده و هنرمند می باشد.

حاشیه های آوامشکاتیان

اعتراض به شکیلا خواننده: وی مدتی پیش برای استفاده از آثار پدرش توسط شکیلا خواننده زن ایرانی خارج نشین اعتراض کرد و نوشت:


BbdELQw3izQt

 

دوستانی که در لس انجلس با خانم شکیلا در ارتباط هستند از طرف من به ایشان بفرمایند فرزند پرویز مشکاتیان پرسید شما با چه اجازه ای تصنیف ( وطن من ) را با صدای خودتان بازخوانی کردید؟

هنگامی که این بازخوانی را شنیدم آنقدر سوگوار بودم که جانی برای پیگیری این مسائل نداشتم، اما بدون شک از این به بعد با چنین حرکاتی برخورد قانونی خواهم کرد  مشکل من رعایت نکردن جریانات مادی این موضوع نیست! چون اصلا برایم مهم نیست.از این ناراحتم که چگونه به خودتان اجازه داده اید که حقوق معنوی پرویز مشکاتیان را رعایت نکنید.

آوا مشکاتیان، فرزند استاد پرویز مشکاتیان معروف به پدر سنتور ایران با انتشار متنی در صفحه شخصی اینستاگرامش به تخریب خانه پدرش در نیشابور نوشت: صبح امروز خبری منتشر شد درباره تخریب خانه زنده‌یاد پرویز مشکاتیان، موسیقی‌دان و آهنگساز مطرح ایرانی. خبری که محمد اسماعیل اعتمادی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور ضمن تایید آن به یکی از خبرگزاری‌ها گفت: «تخریب این خانه تاریخی صبح امروز توسط مالک آن انجام گرفت که متأسفانه بعد از اطلاع ما حدود ۹۰ درصد بنا تخریب شده بود.»

 

 

منبع : اینستاگرام و حرف تازه/پرشین وی

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4dp9d4