پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/13 00:47
رپرتاژ اگهی /
کد خبر: 28318

ترشی بادمجان خشک بندری اعلا

یکی از محصولات پر طرفداری که امروزه در انواع مختلفی تولید می شود ترشی بادمجان خشک می باشد که یک نوع از ترشیهای مختلف بوشهری بوده که از طعم و مزه ی عالی و بی نظیری برخوردار می باشد برای تهیه این ترشی خوش عطر و طعم شما به مواد مهمی مانند سرکه، سیر، بادمجان لامپی و سبزی خشک و همچنین ادویه ‌ها نیاز دارید تا بتوانید یک ترشی بادمجان خشک عالی را در منزل خود با راحت‌ ترین روش تهیه کنید.

یکی از محصولات پر طرفداری که امروزه در انواع مختلفی تولید می شود ترشی بادمجان خشک می باشد که یک نوع از ترشیهای مختلف بوشهری بوده که از طعم و مزه ی عالی و بی نظیری برخوردار می باشد برای تهیه این ترشی خوش عطر و طعم شما به مواد مهمی مانند سرکه، سیر، بادمجان لامپی و سبزی خشک و همچنین ادویه ‌ها نیاز دارید تا بتوانید یک ترشی بادمجان خشک عالی را در منزل خود با راحت‌ ترین روش تهیه کنید.

همه ی ما برای درست کردن ترشی بهتر نیاز به ترفندهایی داریم که دانستن و انجام دادن آن می تواند در تهیه یک ترشی درجه یک به ما کمک کند ما نیز قصد داریم در این مقاله به توضیحی راجب ترفندهای بهتر شدن ترشی و چگونگی تهیه آن بپردازیم تا شما نیز از آن استفاده کنید.

برای خرید و سفارش انواع ترشی به صورت عمده می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

 

ترشیهای بادمجان به دلیل محبوبیت زیادی که دارد در انواع مختلفی هم تهیه می‌ شوند مانند شکم پر،  با رب انار، بوشهری و همچنین کبابی که در هر کدام از این روشها بادمجان را به نوعی به ترشی اضافه می‌ کنند که طعم بسیار عالی و به‌ یاد ماندنی دارد.

شما بعد از انجام تمامی مراحلی که گفتیم باید به آماده‌ سازی مواد ترشی بپردازید که در این مرحله باید سیر و سبزیها را خرد کرده و آنها را آماده کنید.

شاید در اینجا برایتان سوال پیش بیاید که از چه نوع سبزی برای معطر کردن ترشی می ‌توانیم استفاده کنیم که باید گفت شما می ‌توانید از نعناع خشک و همچنین مرزه به ‌عنوان یک سبزی معطر برای خوشمزه ‌تر شدن و خوش عطر شدن ترشی خود استفاده کنید.

 

ترشی بادمجان خشک

یکی از چاشنیهای بسیار خوشمزه و عالی برای غذا ترشی بادمجان خشک می‌ باشد که ممکن است در هر شهری به شیوه ‌هایی تهیه‌ شده باشد و شما آنها را دیده باشید که یکی از روشهای تولید آن ترکیب کردن بادمجان خشک با سبزیهای معطر و سیر ترشی می ‌باشد ضمن آن که با خوردن  آن مزه ‌ای جدید را امتحان می‌ کنید می ‌تواند طعم آن برای شما بسیار به ‌یاد ماندنی باشد.

شما عزیزان باید در ابتدای تهیه این ترشی بادمجانها را خشک و آماده کنید  که می ‌توانید برای بهتر شدن ترشی خود بادمجانهای قلمی با پوستهای سیاه و براق استفاده کنید.

شما برای خشک کردن بادمجانهای خود باید بادمجانهای خود را از قسمت طول تا سر بادمجان برش دهید به ‌طوری‌که بادمجانها از هم باز بشوند همچنین می ‌توانید اگر بادمجان با پوست علاقه ندارید می ‌توانید قبل ‌از برش بادمجانها پوست آنها را بگیرید و بعد از گرفتن تلخی آنها را به مدت چند دقیقه در آب جوش ریخته و پس ‌از آن آبکش کنید و سپس آنها را روی یک طناب تمیز آویزان کرده تا آنها به ‌طور کامل  خشک شوند.

93311cec-2527-4498-9344-3bd45d9b3b42

شاید برایتان سوال باشد برای تهیه ترشی بادمجان خشک مدت‌ زمان خشک شدن بادمجانها چه مقدار می ‌باشد که باید گفت شما بعد از برش بادمجانها و همچنین پر کردن آنها در معرض آفتاب می‌ توانید بعد از 2 روز که کاملاً خشک شدند آنها را بردارید و این را در نظر داشته باشید که مدت‌ زمان خشک شدن آنها بستگی به نوع آفتاب شهر شما دارد که ممکن است خشک شدن آنها از سه روز تا ده روز متغیر باشد که در شهرهای کویری با آب‌ و هوای خشک قطعاً زودتر بادمجانها خشک خواهند شد همچنین شما می‌ توانید اگر امکان پهن کردن بادمجانها در معرض مستقیم نور خورشید را ندارید می ‌توانید آنها را در دستگاه میوه خشک کن قرار داده و خشک کنید.

بعد از آنکه بادمجانها را به‌ طور کامل خشک کردید آنها آماده شده‌ اند که به یک ترشی خوشمزه و متفاوت تبدیل شوند.

 

ترشی بادمجان خشک بندری

ترشیهای بادمجان در انواع مختلفی تهیه می شوند که بر اساس منطقه ی خود هر فردی با مدلهای متنوع آن را درست می کند. در این میان ترشی بادمجان خشک بندری یکی از ترشیهای محبوب است که با طعم تند آن مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

این ترشی بعد از یک ماه قابل استفاده است و می توان آن را مصرف کرد و در نظر داشته باشید زود استفاده کردن از ترشیهای نارس باعث خطرهای ناگواری در بدن می شود و ممکن است جان فرد را به خطر بیاندازد زیرا بادمجانهای نارس سمی از خود تولید می کنند که در زمان رسیده شدن این سم به طور کامل نابود می شود.

3bc9f4e6-fc50-4f6e-83e0-0857f1af51dc

بهتر است بدانید سرکه در ترشی بادمجان بندری سبب می شود تا قند خون را در بدن کاهش دهد و می تواند برای بیماران دیابتی همراه با غذا بهترین گزینه باشد. همچنین سرکه می تواند بسیاری از سرطانها را درمان کند و سموم بدن را به طور کامل از بدن دفع کند.

بادمجان دارای املاح و ویتامینهای مورد نیاز بدن است که دارای مقادیر زیادی پتاسیم و فسفات بوده که در ترشی می تواند به هضم غذا در معده نقش به سزایی داشته باشد و از بیماریهای قلبی و عروقی پیش گیری کند.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد وسایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد ...


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rbae6