یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/07 07:53
کد خبر: 36023

ویزای کار آزاد رومانی | اقامت در رومانی بدون جاب آفر

یکی از دغدغه‌های مهم مهندسان و متخصصان در مشاغل مختلف، مهاجرت از طریق اخذ ویزای کاری است.

یکی از دغدغه‌های مهم مهندسان و متخصصان در مشاغل مختلف، مهاجرت از طریق اخذ ویزای کاری است. شاید به نظر برسد که دریافت ویزای کار برای مختصصان حوزه آی تی و شبکه و مهندسان نرم‌افزار و نیز متخصصان حوزه مارکتینگ آسان‌تر است و متخصصان و مهندسان سایر حوزه‌های شغلی راه ارتباطی ویژه‌ای برای اخذ ویزای کار و مهاجرت ندارند. اما کارشناسان موسسه مهاجرتی رسا آماده‌اند تا پیشنهادات ویژه خود را به تمامی متخصصان و مهندسان ارائه نمایند. یکی از این پیشنهادات، اخذ ویزای کار آزاد رومانی است. ویزای کار آزاد رومانی با دیگر انواع ویزای کاری رومانی متفاوت است. اما پیش از آنکه ویزای کار آزاد رومانی را مورد بررسی قرار دهیم، به کارگران ساده و نیمه ماهر توصیه می‌کنیم مقاله ویزای کار برای کارگران ساده و نیمه ماهر را مطالعه کنند.

 

مباحثی که در این نوشتار بررسی می‌گردد:

  • ویزای کار درسرزمین دراکولا!
  • بیدار شو ای رومانیایی! چرا رومانی برای اخذ ویزای کار مناسب است؟
  • ویزای کار آزاد رومانی: اول اقامت، بعد کار!
  • چگونه ویزای کار آزاد رومانی را دریافت کنیم؟
  • اخذ ویزای کار آزاد رومانی برای چه کسانی مناسب است؟
  • هزینه‌های اخذ ویزای کار آزاد رومانی
  • جمع بندی
  •  
  • تولید ناخالص داخلی رومانی در سال ۲۰۲۰ به ۲۴۸٫۶۲ میلیارد دلار رسیده است. رشد اقتصادی رومانی طی سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ غالبا روندی افزایشی داشته بطوریکه در سال ۲۰۱۹ با بیشترین رشد اقتصادی طی ده سال اخیر همراه بوده است.

 

ویزای کار در سرزمین دراکولا!

نترسید! همه افسانه‌هایی که از دراکولا شنیده‌اید، ساخته ذهن یک نویسنده مجارستانی است. «ولاد دراکولا» در واقع حکمران رومانی بود که در قرن پانزدهم میلادی رومانی را از گزند حملات عثمانی در امان نگه داشت. وقتی پدر ولاد، برای اولین بار با پرچم اژدها وارد ترانسیلوانیا (یکی از مناطق زیبای رومانی) می‌شود، مردمی که تا به حال اژدها ندیده بودند لقب دراکول (شیطان) رو به پدرش می‌دهد. دراکولا یعنی فرزند دراکول (شیطان). درست است که «دراکولا» یک افسانه است، اما قدم زدن در کوچه و خیابان‌های حیرت‌انگیز رومانی، برایتان همچون پرسه زدن در میان قصه‌ها و افسانه‌ها خواهد بود.

 

چرا رومانی برای اخذ ویزای کار مناسب است؟

رومانی کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پایتخت آن بخارست است. رومانی از غرب با مجارستان و صربستان و از شمال شرقی و شرق با مولداوی و اوکراین همسایه است. بلغارستان نیز دیگر همسایه این کشور در جنوب آن است. سرود ملی این کشور، «بیدار شو ای رومانیایی» یکی از زیباترین سرودهای ملی در جهان است.

رومانی نهمین کشور اتحادیه اروپا از نظر مساحت، و با جمعیت ۱۹٫۲ میلیون نفری، هفتمین کشور این اتحادیه از حیث جمعیت است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن بخارست، ششمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است. رومانی در سالهای اخیر به عضویت اتحادیه اروپا و سازمان ناتو در آمده است و این یعنی بهبود شرایط اقتصادی و افزایش امنیت در این کشور. همین‌هاست که رومانی را به یکی از مقاصد مهم و جذاب برای مهاجرت کاری و تحصیلی تبدیل می‌کند.

 

ویزای کار آزاد رومانی: اول اقامت، بعد کار!

شاید سخت‌ترین بخش برای مهاجرت کاری به هر کشوری، همان قدم اول باشد: گرفتن جاب آفر! پروسه‌ای که با توجه به متصل نبودن کشورمان به جامعه جهانی، بسیار سخت و استرس‌زا است. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌توانید در موقعیت مناسب به راحتی کار پیدا کنید یا کسب و کار خودتان را راه بیندازید، رومانی پیشنهاد خوبی برای شما خواهد بود. ویزای کار آزاد رومانی این امکان را به شما می‌دهد که بدون جاب‌آفر اقامت بگیرید. ویزای کار آزاد رومانی مناسب شاخه‌های مختلف مهندسی یا کسانی است که از طریق مشاغل تخصصی همچون مکانیک خودرو، برقکاری و تأسیساتی و… امرار معاش می‌کنند. شما می‌توانید از طریق ویزای کار آزاد رومانی، ابتدا در این کشور اقامت بگیرید و سپس مشغول به کار شوید.

 

چگونه ویزای کار آزاد رومانی را دریافت کنیم؟

برای دریافت این ویزا، تنها کافی است با کارشناسان موسسه مهاجرتی رسا به شماره تلفن ۷۵۴۵۱-۰۲۱ تماس بگیرید. مراحل کار بسیار ساده خواهد بود:

 

قدم اول:

در قدم اول، شما باید در موسسه مهاجرتی رسا حاضر شوید تا مشاوران ما جلسه معارفه و آشنایی با شما برگزار کنند. در این جلسه اطلاعات سنی، شغلی و تخصصی و سایر اطلاعات لازم برای اخذ ویزای کار آزاد رومانی از شما دریافت خواهد شد.

 

قدم دوم:

بعد از معارفه و دریافت اطلاعات، همکاران ما قراردادی رسمی را با شما منعقد می‌کنند تا بتوانند به نمایندگی از شما روند اخذ ویزا را پیش ببرند. موسسه رسا با توجه به زمینه کاری و تخصصی شما و از طریق شرکت‌های همکار در رومانی، برای شما دعوتنامه کاری تهیه خواهد کرد.

 

قدم سوم:

بعد از دریافت دعوتنامه، موسسه روند اخذ ویزای کار آزاد از سفارت رومانی را آغاز خواهد کرد. بدیهی است که این پروسه، از اخذ دعوتنامه تا اخذ ویزای کار آزاد رومانی، به سبب مراحل اداری موجود، مستلزم طی چند ماه زمان خواهد بود. در این مدت، همکاران ما قطعا شما را در جریان روند امور گذاشته و با شما در ارتباط خواهند بود تا از روند امور اخذ ویزا آگاه شوید.

 

قدم چهارم:

بعد از اخذ ویزا، شما به رومانی سفر خواهید کرد. بعد از ورود شما به رومانی، طی دو تا سه ماه کارت اقامت خود را از طریق شرکتی که دعوتنامه همکاری برای شما ارسال کرده است، دریافت می‌کنید. به همین راحتی!

اقامت شما یکساله خواهد بود و در صورتی که از زندگی در رومانی رضایت داشته باشید می‌توانید به راحتی اقامت خود را برای سالهای آتی تمدید کنید. پس نگران پیدا کردنِ کار نباشید. شما به اندازه کافی برای پیدا کردنِ کار یا راه‌اندازی کسب و کار خود فرصت دارید. 

نکته قابل ذکر این است که تمدید اقامت در کشور رومانی وابستگی به شغل شما ندارد. اگر به هر دلیلی اعم از تمکن مالی قابل توجه، کسب درآمد خوب در همان سال اول، یا تلاش برای توسعه کسب و کارتان، ترجیح می‌دادید مشغول کار نباشید، تنها با پرداخت حق بیمه سالیانه می‌توانید اقامتتان را تمدید کنید!

فقط توجه داشته باشید که هنگام ورود به رومانی، باید حق بیمه سال اول خودتان را به شرکتی که برایتان دعوتنامه کاری فرستاده، پرداخت کنید تا این شرکت مراحل دریافت کارت اقامت شما را به جریان بیاندازد.

 

اخذ ویزای کار آزاد رومانی برای چه کسانی مناسب است؟

ا بستر مناسبی برای دریافت کارت اقامت یک کشور اروپایی خواهد بود. کشوری که عضو اتحادیه اروپاست و شما را به اروپای متحد متصل خواهد کرد. علاوه بر مهندسان و متخصصان، بسیاری از افراد تمایل دارند که کسب و کار یا استارت آپ خودشان را راه اندازی کنند. ویزای کار آزاد رومانی این موقعیت را برای شما فراهم کرده است.

همچنین شاید عده‌ای ترجیح بدهند قبل از جستجوی کار در یک کشور خارجی، از نزدیک با محیط و فرهنگ آن کشور ارتباط برقرار کنند و بعد از آن برای خود شغلی دست و پا کنند. با توجه به روند دشوار و زمانبر و هزینه‌بردار گرفتنِ ویزا و نیز دشواری دریافت اقامت طولانی مدت در کشورهای خارجی، عملا چنین امکانی برای بسیاری از افراد وجود ندارد و آنها ناچارند ریسک و فشار ناشی از ناآشنایی با فرهنگ کشور مقصد را به جان بخرند و همزمان با شروع کار، خود را با جامعه مقصد تطبیق دهند. اما رومانی این امکان را برایتان فراهم کرده که ابتدا کارت اقامت بگیرید، با مردم و فرهنگ و رسوم و زبان آنان آشنا شوید و بعد کار مورد نظرتان را جستجو کنید. پس ویزای کار آزاد رومانی فرصت مناسبی برای شما خواهد بود.

ضمنا به یاد داشته باشید که اگر از پسِ هزینه‌های زندگی برمی‌آیید و صرفا به دنبال گرفتنِ اقامت یک کشور اروپایی هستید، ویزای کار آزاد رومانی، موقعیت اقامت در کشوری زیبا و حیرت‌انگیز و تاریخی در شرق اروپا را برای شما فراهم خواهد کرد. چرا که برای تمدید اقامت خود در رومانی، تنها کافیست که حق بیمه سالیانه خود را پرداخت کنید.

 

حقوق مشاغل مختلف در رومانی:

حقوق و دستمزد ماهانه در کشور رومانی برای مشاغل مختلف، متفاوت می باشد. میانگین حقوق و دستمزد ماهانه در کشور رومانی ۱۵۳۰۰RON (لئو) است. این میزان از دستمزد با توجه به سوابق کاری و مهارت فرد افزایش می یابد. در جدول زیر میزان حقوق ماهیانه در برخی از مشاغل رومانی را مشاهده میکنید.

 

معرفی شغل حقوق و دستمزد ماهانه به لئو
پزشک قلب و عروق ۵۴۵۰۰RON
پزشک مغز و اعصاب ۴۶۶۰۰RON
پزشکی هسته ای ۳۸۷۰۰RON
روانپزشک ۳۷۳۰۰RON
مدیر بانک ۳۲۲۰۰RON
مدیر عامل ۲۷۶۰۰RON
مدیر بازاریابی ۲۵۹۰۰RON
دستیار پزشک ۲۴۳۰۰RON
مدیر پروژه املاک و مستغلات ۱۸۳۰۰RON
کارگر ساده ۸۰۰۰RON
کارگر ماهر ۱۲۰۰۰RON

 

جمع بندی:

اگر مهاجرت به این کشور اروپایی و اخذ ویزای کار آزاد رومانی مورد توجه شما قرار گرفته است، یا برای مهاجرت کاری به سایر کشورها سوالاتی دارید، کافی است با شماره ۷۵۴۵۱-۰۲۱ تماس بگیرید تا مشاوران موسسه مهاجرتی رسا اطلاعات و جزئیات بیشتر را با شما در میان بگذارند.

همچین اگر مهاجرت به رومانی برای شما جذاب است اما فکر می‌کنید که تخصص یا شرایط لازم را دارا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «ویزای کار رومانی برای کارگران ساده و نیمه ماهر بدون مدرک زبان» را نیز مطالعه بفرمایید. موسسه رسا پیشنهاد ویژه‌ای برای مهاجرت کارگران خواهد داشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3zkd8n