یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/12/06 01:00
کد خبر: 15568

پاتوق خبر؛ پربیننده ترین اخبار ایران و جهان در یک قاب

با توجه به فرآیند رو به رشدی که در تعداد تولید محتوا در فضای مجازی - وب سایت‌های خبری و کانال‌های اجتماعی - شاهد هستیم، پیداکردن خبرهای پر بازدید، جالب و در عین حالا نکته سنج و بروز که دارای مرجع موجهی نیز باشند، عملی نیست که به سادگی انجام گیرد.

در رابطه با آخرین اخباری که در شبکه‌های ‌عمومی منتشر می‌شوند هیچ معیاری برای بررسی آنها وجود ندارد و اخبار واقعی و دارنده منبع معتبر در‌این فضای مبهم به سختی تشخیص داده می‌شوند. همچنین در اینگونه فضاهای اجتماعی جایگزین کردن خبرهای جعلی با اخبار حقیقی کار آسانی است. بطوریکه می‌توان با استفاده از راهکارهای معمولی آنان‌را به پر بازدیدترین خبر‌های روز مبدل کرد.

به این ترتیب در طول سال‌های جاری‌، مخاطبین رسانه ضمن تاکید بر ارتقا سواد رسانه‌ای دربین آهاد جامعه، در تشخیص محتوا و خبر‌ها جعلی از واقعیات نیز تأثیر بسزایی داشته‌اند.

مبارزه با اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی

اتفاقی که خبرهای دوروغین در همه پرسی ۲۰۱۶ ایالات متحده رقم زدند نتیجه ضعف شبکه‌های‌اجتماعی و فضای دیجیتالی در رصد، وارسی و حذف خبرهای پر طرفدار ولی دروغ یا مخدوش بود. در واقع متخصصین نفوذ به رسانه‌ها با آگاهی به اشتباهات شناختی بشر و همینطور میزان بازده شبکه‌های اجتماعی، موفق به تأثیر گذاری بر رای‌دهندگان آمریکایی شدند.
به همین دلیل شبکه‌های اجتماعی بخصوص توییتر را با دقت بیشتری برای انتخابات 2020 آمریکا نظارت کردند تا جایی که برای رعایت چارچوب‌ قوانین در پخش اخبار، توییتر مجبور به حذف صفحه رسمی دونالد ترامپ در این شبکه اجتماعی برای همیشه شد.

لزوم انتشار هویت منابع اخبار در رسانه‌های آنلاین

خبرگزاری و مقر‌های خبری برای نشر پربیننده‌ترین خبرهای روز پیوسته در رقابت با یکدیگر می‌باشند. از طرفی و با اعتنا به ضوابط کشورمان راجع‌به اخذ جواز فعالیت برای این رسانه‌ها، به آسانی می‌توان به نام‌و‌نشان و شناسنامه آن‌ها و گردانندگانشان دسترسی داشت. براین اساس مدام آخرین اخبار که در خبرگزاری‌ و مقر‌های خبری داخلی منتشر می‌گردند، به جهت ضرورت رعایت اصول خبری و نیز بازرسی همیشگی از طرف ارگانهای مربوطه، از بالاترین رتبه اعتماد به اصالت خبر برخوردارند. چیزی که در جهان به اصطلاح آزاد امروز بسیار کمیاب است و هر کسی می‌تواند هر ادعایی را مطرح و در نهایت از پاسخگویی شانه خالی کند.

مطالعه آخرین اخبار روز و مشکل کمبود وقت

در سال‌های اخیر مفهومی با عنوان اقتصاد توجه رواج یافته و در میان اهالی رسانه و بازاریابان جا گشوده است. اقتصاد، دانش منابع محدود می‌باشد و از سوی دیگر توجه و التفات بشر، امروزه به یک منبع هر چند کمیاب ولی بسیار ارزشمند تبدیل شده است. انسانی که بعد از گشودن چشمانش در صبح تا زمان بستن آن‌ها در شب، بصورت خواسته یا ناخواسته در معرض هزاران پیام خبری و بازرگانی قرار دارد.

در این میان دسترسی به مهمترین و پربیننده‌ترین اخبار روز در زمینه‌های متعدد خبری از جمله، اخبار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی بخصوص برای آن دسته از مخاطبینی که اخبار را بصورت روزانه دنبال می‌کنند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

پاتوق خبر راه حلی برای خبرخوان‌های حرفه‌ای

با استناد به معضلاتی که در قسمت‌های قبل ذکر شد و برای پاسخ به نیاز دسترسی به موثق‌ترین و آخرین اخبار از منابع خبری رسمی، سرویسی با نام پاتوق خبر تشکیل شده است. در حقیقت پاتوق خبر سایتی برای جمع آوری لحظه‌ای اخبار از منابع معتبر و رسمی افتتاح شده است. بدین ترتیب مخاطبین می‌توانند بسادگی به اخبار گردآوری شده دسترسی پیدا کنند.

ازجمله حوضه‌هایی که پاتوق خبر، اخبار آنها را پوشش می‌دهد عبارتند از:

  • اخبار سیاسی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار اقتصادی
  • اخبار حوادث
  • اخبار فرهنگ و هنر

پاتوق خبر ویترین مهمترین و پربازدیدترین اخبار ایران و جهان

صفحه نخست و اصلی وبسایت پاتوق خبر دربرگیرنده بخش‌هایی می‌باشد که هرکدام ۱۰ خبر پر بازدید‌ هر زمینه خبری را به اکران می‌گذارد. فرایند عملکر وبسایت به صورتی است که پربیننده‌ترین اخبار هر حوزه (برای مثال سیاسی یا اقتصادی) در برهه زمانی چند ساعت گذشته، به صفحه نخست وب سایت راه پیدا می‌نمایند. این بدان مفهوم می‌باشد که آن خبر خاص از میان همه اخبار آن حوزه بیشتر مورد توجه مخاطبین قرار گرفته است.

به این ترتیب کلیه اخبار صفحه نخست در پاتوق خبر، مواردی می‌باشند که مخاطبین بیش از دیگر خبر‌ها به آن‌ها عکس العمل نشان داده‌اند. پس می‌توان اظهار‌کرد که‌این صفحه، یک بیلبورد بزرگ است که مشمول پربازدیدترین اخبار روز از کلیه منابع خبری دارای اعتبار و شناخته شده کشور می‌باشد.

حیطه‌های خبری در پاتوق خبر

پاتوق خبر دربرگیرنده حوزه یا سرویس‌های خبری زیادی می‌باشد. گروه‌بندی و نامگذاری آن‌ها بر اساس نوع گروه‌بندی که در وبسایت‌های بزرگ و مطرح انجام شده صورت گرفته است. بطور نمونه سرویس «اخبار ورزشی» به گزارش لحظه‌ای اخبار سیاسی تولیدی کلیه منابع دارای اعتبار داخلی می‌پردازد. منابعی مانند خبرگزاری‌های تسنیم، فارس و پایگاه‌های خبری مانند فرارو و خبرآنلاین. همین روند در در سایر حوزه‌های خبری نیز پیاده سازی شده است.

جریان زنده اخبار در تمامی ساعات شبانه روز

با اعتنا به اینکه اخبار وب سایت پاتوق خبر در هر زمینه از منابع خبری دیگر اخذ و اکران می‌گردد، پس پوشش اخبار در‌این وبسایت بصورت مداوم در جریان است. بطوریکه احتمال دارد در هر دقیقه ده‌ها خبر به فهرست نهایی اخبار تارنما اضافه شوند؛ که مخاطبین می‌توانند با تعیین سرویس یا حوزه خبری مورد نظر خویش در جریان لحظه‌ای اخبار آن حوزه قرار بگیرند.

بایگانی قابل دسترس اخبار منابع مختلف با ظاهری یکدست

یکی‌ دیگر از ایرادات پیگیری خبرها در وبسایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها، رابط کاربری و پباده سازی گرافیکی گوناگون و اکثراً غیراصولی می‌باشد بطوریکه به عنوان مثال کاربر برای اخذ نهایی خبر‌های حوزه خبری مورد علاقه‌اش نمی‌داند که بایستی به کدام قسمت از آن وبسایت مراجعه نماید.

این اختلال در پاتوق خبر نیست و اخبار کلیه منابع بطور منسجم و در چارچوب یک ظاهر متحد‌الشکل در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و دسترسی به پربیننده‌ترین و آخرین اخبار هر حوزه به آسانی و صرفاً با یک کلیک صورت می‌پذیرد.
 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wok6r