پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/11 05:41
کد خبر: 10176

تسویه نیلسون با پول بلوکه شده

یکی از پرونده‌های باز در فیفا علیه باشگاه پرسپولیس، پرونده شکایت نیلسون کوریا دروازه‌بان سابق و برزیلی سرخ‌هاست که به‌خاطر فسخ یک‌طرفه قراردادش در فصل 93-94 و عدم دریافت مطالباتش به فیفا شکایت و پرسپولیس را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی: یکی از پرونده‌های باز در فیفا علیه باشگاه پرسپولیس، پرونده شکایت نیلسون کوریا دروازه‌بان سابق و برزیلی سرخ‌هاست که به‌خاطر فسخ یک‌طرفه قراردادش در فصل 93-94 و عدم دریافت مطالباتش به فیفا شکایت و پرسپولیس را محکوم کرد. نیلسون که در میانه لیگ چهاردهم در لیست مازاد حمید درخشان سرمربی وقت پرسپولیس قرار گرفت، همان زمان 87 هزار دلار طلب داشت و نرخ دلار در سال 93 و 94 حداکثر 3 هزار و‌300 تومان بود. به عبارتی اگر باشگاه در همان سال با دروازه‌بان برزیلی‌اش تسویه‌حساب می‌کرد، حداکثر باید مبلغی در حدود‌290 میلیون می‌پرداخت اما چنین نشد. برای همین نیلسون به فیفا شکایت کرد و طلب‌ 87 هزار دلاری‌اش با دیرکرد و هزینه دادرسی حدود‌100‌هزار دلار شد و قیمت دلار هم افزایش یافت و پرسپولیس زمانی که حکم را دریافت کرد، ملزم به پرداخت‌600میلیون تومان بود. اما بازهم این رقم به موقع پرداخت نشد تا با 3 برابر شدن نرخ دلار در بازار ارز تهران طلب‌600 میلیونی نیلسون، به یک میلیارد و‌800 میلیون تومان افزایش یابد! حالا پرسپولیسی‌ها که با انبوهی از شکایات طلبکاران داخلی و خارجی و حکم‌های فیفا مواجه هستند، تازه به فکر پرداخت طلب نیلسون آن هم از درآمدهایشان نزد فیفا افتاده‌اند. البته پرسپولیس راهکار شکایت به دادگاه عالی ورزش و زمان خریدن را هم پیش‌رو دارد اما ظاهرا مسئولان باشگاه تسویه‌حساب از طریق فیفا را بیشتر مدنظر دارند. خواجوند مدیر امور حقوقی باشگاه پرسپولیس درباره پرونده نیلسون می‌گوید: «در مورد پرونده نیلسون هنوز این زمان و امکان برای باشگاه وجود دارد که موضوع را به کاس ببریم. این گزینه روی میز وجود دارد ولی تصمیم باشگاه با توجه به سابقه خوب این بازیکن و وجود شرایط پرداخت، این است که نسبت به پرداخت مطالبه او اقدام کنیم. در ارتباط با پرونده نیلسون، با توجه به این‌که تصمیم باشگاه بر پرداخت بود، پس از دریافت حکم، نامه‌ای برای فیفا ارسال شد تا مطالبه او از ناحیه درآمدهای باشگاه که در اختیار آن نهاد است پرداخت شود. فیفا هم به نامه ما پاسخ داد و خواهان آن شدند که شماره حساب مندرج در قرارداد را به آن‌ها اعلام کنیم.»

باشگاه پرسپولیس در‌حال حاضر حدود ۶۱۷ هزار دلار از فدراسیون جهانی فوتبال طلب دارد. باشگاه پرسپولیس بابت حضور بازیکنان خود در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۶۵۰ هزار دلار از فیفا طلب داشت که چندی پیش از فیفا خواست طلب ۲۳ هزار دلاری فرناندو گابریل و‌۱۰ هزار دلاری سرتن چوک دستیار برانکو را از این مبلغ کسر کند که گویا انجام هم شد. پرسپولیسی‌ها با توجه به تجربه موفق استقلال در پرداخت طلب ایگور پروپیچ مهاجم کروات‌اش از محل درآمدهایش در فیفا از روی دست آبی‌ها تقلب کردند و دو پرونده را به این شکل بستند. حالا 617 هزار دلار از درآمدهای پرسپولیس باقی مانده که پرسپولیس از فیفا خواسته 100 هزار دلار طلب نیلسون را هم از این منبع بپردازد. با کسر این مبلغ از باقی‌مانده درآمدهای پرسپولیس نزد فیفا، پرسپولیس 517 هزار دلار دیگر نزد فیفا خواهد داشت که می‌تواند چند پرونده با مبالغ کم را هم با آن تسویه کند که از جمله می‌توان به طلب دستیاران برانکو اشاره کرد.

 

 

منبع: آخرین خبر 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39aew4