پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/14 02:17
کد خبر: 9615

محمد دادکان دادگاهی می‌شود!

​مجادلات دائمی محمد دادکان با منتخبین دولت روحانی برای وزارتخانه ورزش با بیانیه تند و تیز روابط عمومی کمیته ملی المپیک وارد فاز تازه ای شد.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی: محمد دادکان که پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان ریاست جمهوری در دوره اول و دوم انتظار داشت با توجه به برخی روابط و دوستی با محمد شریعتمداری وزیر سابق صمت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعلی در بالاترین سطح تصمیم سازی ورزش ایران به واسطه کارنامه و مقبولیتش حاضر باشد، هرگز از سوی تیم انتخاب کابینه به بازی گرفته نشد تا نظرات همواره در مخالفت با وزرای ورزش باشد.

در کابینه حسن روحانی، افراد مختلفی به عنوان سرپرست یا وزیر ورزش حضور داشتند که از آن ها می شود از صالحی امیری، محمود گودرزی و مسعود سلطانی فر نام برد؛ 3 چهره ای که دادکان خود را بسیار جلوتر و شایسته تر از آن ها برای تصدی پست وزیر می داند و بخشی از انتقادات دائمی او به این موضوع مربوط می شود.

البته دادکان که برخلاف انتظار در دولت جدید هرگز برای پستی مثل ریاست فدراسیون نیز مورد توجه نبوده، در انتقادات اخیر خود بحث تازه ای را مطرح کرد. او در یک برنامه رادیویی در حالی که از تغییرات دستوری ایجاد شده در اساسنامه فدراسیون فوتبال از سوی وزارت ورزش گلایه می کرد، در انتهای سخنانش گفت که یک تنه مثل گودزیلا مشغول انتقاد از دستگاه ورزش است و کسی او را همراهی نمی کند. وی همچنین اعلام کرد نه تنها فوتبال ایران در خطر تعلیق(به دلیل مشکلات اساسنامه) که بالاتر از آن ورزش ایران ممکن است تعلیق شود. وقتی مجری از دادکان درباره این سوال کرد که به چه دلیل این احتمال وجود دارد، دادکان در پاسخ گفت: «موضوع امضای منشور المپیک و در عین حال عدم حضور در مقابل ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس ممکن است به زودی موجب تعلیق ورزش ایران شود.

او گفت باید در این زمینه با مسئولان رده بالای ورزش جهان مکاتبه کرد و اعلام کرد که موضع ایران عدم رقابت با ورزشکاران رژیم غاصب است و ما باید به صورت واضح بنویسیم که با این رژیم اشغالگر به هیچ شکلی مسابقه نمی‌دهیم.

این ادعای دادکان با واکنش سریع و شدیدالحن روابط عمومی کمیته المپیک مواجه شده و آن ها با کلماتی که کمتر سابقه داشته، دادکان را مورد حمله قرار داده اند. البته در این بیانیه سعی شده از دادکان و خدماتش به ورزش ایران تجلیل شود، اما در نهایت صحبت های او واهی و دروغ و باعث تشویش اذهان عمومی دانسته شده. ضمن اینکه کمیته المپیک از محمد دادکان خواسته ظرف یک هفته مدارک خود درباره تعلیق ورزش ایران را ارائه کند؛ وگرنه از او در مراجع قضایی شکایت خواهد کرد.

نکته جالب این بیانیه قسمتی است که احتمالا به منویات شخص سیدرضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک مربوط است. در این بیانیه چنین آمده که دادکان یکی از 43 گزینه ای بوده که با او درباره وزارت ورزش مذاکره شده و او به هیچ وجه به صورت جدی نامزد این وزارتخانه در کابینه دولت روحانی نبوده و بهتر است از اعتباری که از این زمینه برای خود خریداری می کند، دست بردارد. دادکان بارها و بارها در گفت و گوهای قبلی درباره این موضوع صحبت کرده و اعلام نموده به دلیل اینکه نمی تواند در چارچوب های دولت رفتار کند، وزارت ورزش را به او نمی دهند، در حالی او شایسته این پست هست.

رییس سابق فدراسیون فوتبال ایران که همواره به دلیل اظهارات تند و تیزش سرها را به سوی برگرانده، همچنین در این بیانیه متهم شده که تعلیق فدراسیون فوتبال در مرتبه قبلی به رفتار و تلاش های او مربوط بوده است.

اگر به خاطرداشته باشید بعد از شکست ایران در دومین بازی جام جهانی 2006 مقابل پرتغال سازمان تربیت بدنی وقت اقدام به برکناری دادکان کرد که از نظر فیفا، این اتفاق دخالت دولت در امور ورزشی قلمداد شد و فوتبال ایران با تعلیق مواجه شد. این کشمکش ماهها ادامه داشت تا اینکه بعد از ماهها دادکان دست خطی به فیفا فرستاد و استعفای خود را از ریاست فدراسیون اعلام کرد تا فیفا تعلیق ایران را بردارد و سپس از کمیته انتقالی اصلاحات لازم را در اساسنامه فدراسیون انجام دهد.

این بیانیه کمیته المپیک علیه دادکان حالا احتمالا با واکنش تند و مجدد دادکان مواجه خواهد شد. البته ظاهرا او در بستر بیماری هم هست، اما از شخصیتش بعید به نظر می رسد که در برابر این اتهامات کوتاه بیاید.

 

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2onnv4