یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/01 09:02
کد خبر: 9409

طعنه رئیس بوندسلیگا به رئال و تیم‌های خواهان هالند

​کریستین سیفرت رئیس بوندسلیگا معتقد است بوروسیا دورتموند در جذب هالند دست به کاری خارق العاده زد.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی: بوندسلیگا از روز شنبه گذشته از سرگرفته شد و آلمان ها اولین کشوری بودند که پس از شیوع کرونا موفق به ادامه لیگ خود شدند.

این در حالی است که در دیگر لیگ های معتبر اروپایی، به تازگی تیم ها تمرینات خود را شروع کرده اند و تاریخ قطعی آغاز بازی ها هنوز نامشخص است.

کریستین سیفرت رئیس بوندسلیگا در مصاحبه اختصاصی با مارکا و در پاسخ به سوالی در مورد حس غرور و افتخار به از سرگیری فوتبال به عنوان اولین کشور اروپایی گفت:« به این قضیه فکر نمی کنیم. هدف اصلی من این بود که بتوانیم بوندسلیگا را به بهترین شکل از سر بگیریم. در روزهای گذشته پیام های تبریک بسیاری از سراسر دنیا دریافت کرده ام و خیلی از کشورها به دنبال پیروی از پروتکل های ما برای سازماندهی و شروع مجدد لیگ خود هستند. این البته که یک افتخار بزرگ است. هرچه زودتر ورزش به جوامع برگردد، بهتر خواهد بود. ما توانستیم در این راه، قدم بزرگی برداریم.»

سیفرت در مورد اولین هفته بوندسلیگا پس از شروع مجدد گفت:« از این حیث خیلی خوشحالیم. هم در بوندسلیگای یک و هم در دو همه چیز خوب پیش رفت. کار تیم ها و در مجموع سازماندهی ها عالی بودند. نظم و انضباط بازیکنان در بالاترین سطح قرار داشت و می توانم بگویم 95 درصد کارها مطابق میل مان پیش رفت؛ هرچند هنوز برخی جزئیات باید بهتر شوند.»

سیفرت در ادامه گفت« می دانم که حذف شادی گل برای بازیکنان سخت بود ولی آنها به خوبی توانستند فاصله اجتماعی را رعایت کرده و نیمکت نشینان هم از ماسک استفاده کردند. بالاترین سطح نظم وجود داشت و باید از سیاستمداران و نیز مسئولان بهداشت برای کمکی که در راه بازگشت فوتبال کردند، تشکری ویژه داشته باشم.»

دیسیپلین آلمانی در کشورهای لاتین:« من کسی نیستم که بخواهم در این زمینه اظهارنظر کنم. مطمئنا هر کشوری به خوبی پروتکل ها را اجرا کند و دیسیپلین داشته باشد، می تواند لیگش را هم ادامه دهد. ما نشان دادیم که می توان فوتبال را از سر گرفت و مدل اجرایی خودمان را در اختیار همه قرار می دهیم.»

14 مصدوم در هفته ای که گذشت:« نمی شد یک پیش فصل یک ماهه را در خارج از آلمان انجام داد. ابتدا تمرینات اختصاصی و سپس گروهی به انجام رسید. تمرینات گروهی یک هفته قبل از شروع مجدد بازی ها بود. بازی ها اما ریتم خوبی داشت و مصدومیت های عجیب نداشتیم. 14 مورد مصدومیت، تفاوتی با ابتدای فصل نداشت. چیزی غیرطبیعی در زمین هم شاهد نبودیم.»

این روزها بحث انتقال ارلینگ هالند از بروسیا دورتموند به رئال سوژه داغ رسانه هاست.

رئیس بوندسلیگا در این مورد گفت:« هر بازیکن بزرگی که از بوندسلیگا برود، برای ما یک فقدان بزرگ خواهد بود ولی برای من این سوال مطرح می شود که چرا هالند الان در دورتموند است؟ اینکه آنها سریع تر از باشگاه های دیگر عمل کردند؟ پاسخ من منفی است. الان اقدام به جذب هالند، کار ساده ای است. او توانسته در دورتموند ارزش هایش را نشان دهد و کار اصلی را این باشگاه انجام داد. یعنی زمانی او را جذب کرد که کاری ریسکی به نظر می رسید. بار دیگر دورتموندی ها حرکتی خارق العاده را در دنیای فوتبال انجام دادند.»

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gbpd4