پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/22 06:02
کد خبر: 9174

خدشه‌ای تازه به اعتبار فوتبال ایران

به طور حتم پرداخت نکردن مطالبات خارجی‌ها در فوتبال ایران به مراتب بهتر از نمایش ساختگی در این رابطه است. خدشه‌ای که با اعلام رسانه‌ای پرداخت حقوق خارجی‌ها و عدم واریز وجه به فوتبال ایران وارد می‌شود به راحتی قابل جبران نیست.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی: به طور حتم پرداخت نکردن مطالبات خارجی‌ها در فوتبال ایران به مراتب بهتر از نمایش ساختگی در این رابطه است. خدشه‌ای که با اعلام رسانه‌ای پرداخت حقوق خارجی‌ها و عدم واریز وجه به فوتبال ایران وارد می‌شود به راحتی قابل جبران نیست.

عدم پرداخت مطالبات بازیکنان خارجی در فوتبال ایران تقریبا یک رویه بوده و باز شدن پرونده شکایات این بازیکنان در فیفا و محکوم شدن باشگاه‌های ایرانی نیز به یک سنت تبدیل شده است، اتفاقی که به هیچ وجه فوتبال ما با آن ناآشنا نیست، اما در همین راستا و شاید برای اولین بار پدیده‌ای جدید در فوتبال کشور رقم خورده که یک طرف آن بازیکنان خارجی هستند و به طور حتم آسیب این اتفاقات و خدشه‌ای که به اعتبار فوتبال ایران در سطح بین‌الملل وارد می‌شود جبران ناپذیر است.

باشگاه استقلال تهران به تازگی اعلام کرد که بخشی از مطالبات یکی از بازیکنان خارجی خود را از طریق رایزنی مدیرعامل جدید این باشگاه و از سوی یک هوادار پرداخت کرده است، موضوعی که با گذشت زمان مشخص شد صحت نداشته و پولی به حساب این بازیکن واریز نشده، ‌مسئله‌ای که به شدت مدافع خارجی آبی‌پوشان را متحیر کرده است و در واکنش به این اتفاق عنوان کرده که به نظر چنین پرداختی جعلی و ساختگی بوده است.

۳۱ فروردین ماه سال بود که باشگاه استقلال خبر داد هرویه میلیچ بازیکن کروات این تیم، بخشی از مطالبات خود را دریافت کرد. در این خبر به نقل از باشگاه استقلال آمده بود که با پیگیری‌های احمد سعادتمند و تامین منابع مالی لازم، بخش مهمی از مطالبات هرویه میلیچ تامین و به حساب وی واریز شد. همچنین در خبر دیگری باشگاه استقلال از یک هوادار این باشگاه که در پرداخت بخشی از طلب میلیچ به استقلال کمک مالی کرده تشکر و اعلام کرد که قرار است این هوادار کل مطالبات دیاباته را هم پرداخت کند.

هرویه میلیچ، مدافع تیم استقلال به تازگی در گفت و گو با ایسنا، در واکنش به این اتفاقات، اظهار کرد: فردی به باشگاه گفته بود که بخشی از دستمزد من را از بانکی در نروژ پرداخت می‌کند اما این کار را نکرد و به نظر می رسد جعلی و ساختگی بوده است. برایم غیر قابل باور است که پولی پرداخت نشده و آن فرد این کار را با من کرده است. البته شنیده ام که برای دومین بار است که آن فرد اینگونه عمل کرده است. من به باشگاه احترام می گذارم اما این اتفاقی که افتاده برایم غیر قابل باور است.

این درحالی است که ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، امیر سلطانی- معاون باشگاه استقلال در مورد کمکی که برای پرداخت پول میلیچ و دیاباته گرفته شده است و صلاحیت شخص کمک‌کننده، تصریح کرد: من این شخص را نمی‌شناسم زیرا فقط مدیرعامل با او در ارتباط است، روند انتقال پول در کشورهای اروپایی بین سه تا پنج روز طول می کشد. این انتقال بین اروپا و خاورمیانه ۱۰ روز طول می‌کشد و باید صبر کرد تا ۲ یا سه روز دیگر که ببینیم پول به حساب بازیکنان می رود یا خیر؟ من درباره صلاحیت افراد نمی‌توانم صحبت کنم زیرا شخصی در یک سر دنیا کاری انجام داده و به من ربطی ندارد.

در این رابطه باید خاطرنشان کرد از زمان اعلام باشگاه استقلال مبنی بر واریز پول به حساب هرویه میلیچ، هفت روز می‌گذرد.

فوتبال ایران شاید در مورد پرداخت مطالبات بسیاری از خارجی‌های خود عملکرد مناسبی نداشته و حتی کار به بسته شدن پنجره‌های نقل و انتقالاتی هم کشیده باشد، اما عدم پرداخت و نمایش وارونه آن در رسانه‌ها پشت ابر نمی‌ماند و چه دیر یا چه زود اصل ماجرا مشخص خواهد شد. در این بین مهم‌تر از هرچیزی اعتبار فوتبال ایران در سطح بین‌الملل است و به طور پرداخت نکردن مطالبات یک بازیکن یا مربی بهتر از نمایش ساختگی در این راستا بوده و چیزی جز بی‌اعتباری برای فوتبال کشور به دنبال نخواهد داشت.

 

منبع: ایسنا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27meg2