پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/04 16:43
کد خبر: 8746

حمایت روی کین از اوزیل؛ به مالک‌ها فشار بیاید!

​روی کین ستاره سابق منچستریونایتد از مسوت اوزیل ستاره آرسنال که به دلیل مخالفت با کاهش دستمزدش با انتقاد مواجه شده بود حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی: بعد از آنکه مسوت اوزیل، ستاره آلمانی و ترک‌تبار باشگاه آرسنال تنها بازیکن این تیم بود که از کاهش دستمزدش برای کمک به باشگاه در مواجهه با بحران کرونا خودداری کرد، او با انتقادهای بسیار شدیدی روبرو شد. اما روی کین، ستاره سابق منچستریونایتد به دفاع از اوزیل پرداخته و می‌گوید انتقادها از او را نادرست می‌داند.

به غیر از اوزیل بقیه بازیکنان آرسنال موافقت کردند که به صورت داوطلبانه دستمزد خود را 12.5 درصد کاهش دهند تا باشگاه بتواند از بحران مالی ناشی از کرونا به سلامت عبور کند. ایجنت اوزیل در توضیح علت مخالفت او با این تصمیم گفت پیش از اینکه بازیکنان بخواهند چنین تصمیم‌های مهمی بگیرند باشگاه‌ها باید شفافیت بیشتری نشان بدهند.

روی کین هم صحبتهای مشابهی در حمایت از اوزیل مطرح کرده و می‌گوید مالکین باشگاه‌های ثروتمند انگلیسی نباید در وهله اول سراغ بازیکنان خود بروند بلکه در مواجهه با بحران اول باید از جیب خود بزنند.

روی کین در این باره گفت:" من نمی‌دانم اگر خودم بودم چه برخوردی می‌کردم. من با بازیکنانی که الان مورد انتقاد قرار دارند ابراز همدردی می‌کنم. به خصوص با توجه به اتفاقاتی که در زمان خروج خودم از یونایتد افتاد. ما درباره بازیکنان باشگاه‌های خیلی بزرگی صحبت می‌کنیم که مالکین بسیار ثروتمند دارند و آنوقت به بازیکنان فشار می‌آورند تا دستمزدها را کاهش دهند. من اگر در یکی از این باشگاه‌های بزرگ بازی می‌کردم امکان نداشت از دستمزدم کم کنم".

ستاره سابق یونایتد در ادامه گفت:" به کسی ربطی ندارد که بازیکن با دستمزدش چه می‌کند. اگر کسی سخاوتمند باشد بعد از گرفتن دستمزدش آن را می‌بخشد. مردم نباید هر چه درباره بازیکنها می‌خوانند و می‌شنوند را باور کنند".

 

منبع: ورزش سه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4y9xm3