جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/22 14:02
کد خبر: 9192

قانون فیفا درباره سرنوشت لیگ‌های فوتبال

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ می گوید در دستورالعمل فیفا آمده هر کشوری باید با توجه به شرایط خودش برای لیگ های مختلفی که دارد، تصمیم بگیرد.

به گزارش خبرنگار رصد ورزش: سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در رابطه با تصمیم آخر فدراسیون پزشکی ورزشی که تصمیم گیری در مورد سرنوشت لیگ برتر را 15 اردیبهشت ماه اعلام کرده، اینطور حرف هایش را آغاز کرد: ما یک درخواست کتبی به وزارت ورزش داشتیم. فردا صبح احتمالا نامه را دریافت می کنند یا شاید هم دیروز دریافت کرده باشند. اما پاسخی دریافت نکرده ایم. با دکتر خلیلیان در ارتباط هستیم و با ایشان مشورت می کنیم ولی هنوز دستور کتبی در این مورد نداشته ایم.

مهدی در پاسخ به این سوال که آیا خلیلیان در گفتگو با او با خوش بینی صحبت کرده یا نه، عنوان کرد: بله خوشبختانه شرایط ویروس کنترل شده است. امیدوارم هستیم با تایید عزیزان برنامه های تمرینی را آغاز کنیم. مسلما بعد از مشخص شدن زمان شروع تمرینات، می توانیم به تدریج وارد مسابقات شویم. حتی ممکن است دو هفته اول بدون تماشاگر باشد و یا با رعایت شرایط اجتماعی و فیزیکی. به هر حال ما استقبال می کنیم و در این بلاتکلیفی زودتر به نتیجه می رسیم.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه آیا به طور حتم لیگ برگزار می شود یا نه، بیان کرد: بله. خیلی خوب شد که به این سوال اشاره کردید. طبیعتا راه حل هایی که عزیزان در مورد تمام شدن لیگ می دهند، تصمیمی است که ما در صورت ناچار شدن می گیریم. حالا با شرایطی که جامعه در کنترل ویروس دارد، امیدوارم به این شرایط نرسیم. واقعیت این است که من همیشه هم بارها به آن اشاره کرده ام، تعیین قهرمانی باید ساده ترین چیزی باشد که در موردش فکر می‌کنیم. حالا ما سه لیگ دیگر هم داریم. به عنوان مثال انصاف نیست تیمی را از همین الان مجبور به سقوط کنیم، در حالی که 9 بازی دیگر دارد.

مهدی ادامه داد: از طرفی دیگر بحث صعود تیم ها است که در سه لیگ برتر، یک و دسته دوم داریم. خیلی از تیم های دسته دومی در سال گذشته با عشق از تیم هایشان حمایت کرده اند تا سال آینده تیم محبوبشان را در لیگ بالاتری ببینند. ما حق نداریم این فرصت را به این سادگی از آنها بگیریم. چون می دانید که ممکن است این اتفاق دیگر برای آنها رخ ندهد. باشگاه های ما قدرت مالی بالایی ندارند تا بتوانند دو سال سرمایه گذاری زیاد داشته باشند و اسپانسرها هم نا امید می شوند. بحث بازیکن ها و قراردادشان با باشگاه هایشان به مشکل می خورد و همینطور حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا. این ها تمامی مواردی است که اگر در کنار هم قرار بدهیم، دیگر مسئله قهرمانی زیاد مهم نیست. البته اگر لیگ تمام شود، قهرمان هم دارد و هوادارانشان می توانند خوشحالی هم بکنند. اما رتبه قهرمانی، یک رتبه فنی است.

سهیل مهدی در مورد شایعاتی که در فضای مجازی مطرح که می گوید:« در شهرهایی بازی ها ادامه پیدا کند که ویروس کرونا در آنها ثبت نشده است»، توضیح داد: یک مقدار این ها را باید روی کاغذ بیاوریم. ما حداقل در هر هفته از لیگ های مختلف 10 بازی برگزار می کنیم، بحث اسکانشان، ایاب و ذهاب، بحث میزبانی و این مسائل وجود دارد. اگر شرایط فراهم باشد که هر تیمی در شهر خودش بازی کند، خیلی خوب است ولی اگر نتوانیم، باید بحث جابجایی ها را داشته باشیم. ابتدا اجازه بدهید بدانیم زمانی که ستاد کرونا برای آغاز تمرینات به ما می دهد، چه زمانی است و ما بعد از آن در این خصوص صحبت کنیم. الان سناریوهایی مختلفی وجود دارد. ابتدا باید ببینیم تمرین ها چه می شود و بعد از آن ما می توانیم تصمیم بگیریم. البته تمام تلاش ما این است که شرایط عادلانه باشد.

مهدی در مورد اینکه هر تصمیمی در رابطه با سرنوشت لیگ توسط مسئولان داخلی می تواند فاجعه به بار بیاورد، توضیح داد: خدا را شکر ما بی طرف ترین سازمان لیگ و فدراسیون را در چند سال اخیر داشتیم. ما در چند سال اخیر تصمیم های جابندارانه ای نگرفته ایم و ثابت شده که چنین موضوعی هم نبوده است، پس تیم ها هم این اتهام را نزنند که ما نمی توانیم تصمیم بگیریم. در دستورالعمل فیفا این قانون آمده که هر کشوری باید با توجه به شرایط خودش تصمیم بگیرد. رئیس سری آ هم گفت که حتی هر لیگ باید برای خودش تصمیم بگیرد. ببینید به هر حال تبعات تصمیم ما در لیگ برتر و لیگ سه متفاوت است و ممکن است تصمیمات کلی مفید نباشد. حالا اجازه بدهید با کارشناسی و نظرات خوب عزیزان در این مورد تصمیم بگیریم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3w7e62