پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/25 14:31
کد خبر: 9276

افت باورنکردنی ارزش ستاره سرخ‌ها

​با شیوع کرونا و تعطیلی رقابت های فوتبال ارزش تمام بازیکنان فوتبال دنیا با افت مواجه شده اما در این میان افت ارزش پوگبا جالب توجه است.

رصد ورزشی نوشت: بیش از دو هفته است که فوتبال در اروپا و بیشتر نقاط دنیا متوقف شده است. 5 لیگ معتبر اروپا(انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه) تا زمانی نامشخص به تعویق افتاده اند و این امکان وجود دارد که فصل نیمه کاره بماند.

در این صورت قطعا شاهد بحرانی اقتصادی در میان تیم های حتی بزرگ و متمول خواهیم بود و تا همین جا باشگاه بزرگی مثل بارسا مجبور به کاهش 70 درصدی دستمزد بازیکنانش شده است.

طبق آمار منتشر شده از سوی مرکز بین المللی مطالعات ورزشی(CIES)، به طور متوسط شاهد افت 28 درصدی ارزش فوتبالیست های دنیا خواهیم بود. در حال حاضر متوسط ارزش کل بازیکنان فوتبال، 32.7 میلیون یورو است که به 23.4 میلیون یورو کاهش خواهد یافت.

در این بین بازیکنی مثل پل پوگبا ستاره فرانسوی یونایتد، افتی تقریبا 50 درصدی را به خود دیده است. ارزش فعلی پوگبا 65 میلیون یورو است اما در صورت نیمه تمام ماندن فصل و نیز افزوده نشدن به مدت قرارداد بازیکنان ارزش او به 35 میلیون یورو کاهش خواهد یافت.

فاکتورهایی چون سن بازیکن، مدت زمان باقیمانده تا پایان قرارداد، میزان درخشش در فصل جاری و نیز دستاوردهای فوتبالی بازیکن در این محاسبه اماری دخیل بوده اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39ekx2