پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/25 16:14
کد خبر: 7904

نقش یک فوق ستاره در حذف لیورپول

​با وجود اینکه مقصر اصلی حذف لیورپول از لیگ قهرمانان، آدریان دروازه‌بان این تیم اعلام شده ولی نباید از عملکرد نه چندان خوب و اشتباهات ویرژیل فن‌دایک در حذف لیورپول غافل شد.

رصد ورزشی نوشت: بعد از حذف لیورپول از لیگ قهرمانان با شکست این تیم مقابل اتلتیکو مادرید در آنفیلد، نوک پیکان انتقادها به سوی آدریان دروازه‌بان دوم این تیم نشانه‌ رفته و به خاطر اشتباهات فاحش او به خصوص روی گل دوم اتلتیکو، به عنوان مقصر اصلی حذف قرمزها قلمداد شده است. ولی با نگاهی دقیق‌تر به بازی ویرژیل فن‌دایک ستاره خط دفاعی لیورپول در این بازی و همچنین بازی‌های اخیر لیورپول می‌توان ادعا کرد که نباید نقش او در شکست‌های اخیر قرمزها و به خصوص حذف‌شان از چمپیونزلیگ را نادیده گرفت.

اگر لیورپول امروز با اختلاف 25 امتیازی نسبت به سیتی صدرنشین لیگ برتر است این را تا حد زیادی مدیون خط دفاعی مستحکم خود بوده است. خط چهار نفره‌ای با هدایت ویرژیل فن‌دایک که معمولا آلیسون را در پشت خود می‌بیند. لیورپولی‌ها با وجود شکست‌های اخیرشان در لیگ برتر همچنان کمترین آمار گل خورده را در این لیگ دارند.

اما ویرژیل فن‌دایک در سه بازی اخیر لیورپول، دو بازی در لیگ برتر و بازی با اتلتیکو در چمپیونزلیگ، آن فن‌دایک همیشگی نبوده است. بعد از شکست 3-0 لیورپول مقابل واتفورد که فن‌دایک روی گل دوم حریف به وضوح مرتکب اشتباه شد کارشناسان انگلیسی علت را نبود جو گومز قلمداد کرده و سعی کردند فن‌دایک را تبرئه کنند.

ولی اشتباه مشابه فن‌دایک در بازی مقابل اتلتیکو روی گل دوم این تیم نشان داد که روی گل دوم واتفورد به لیورپول هم مقصر اصلی او بوده است. البته باید اذعان کرد که در بازی اتلتیکو روی گل دوم این تیم اشتباه اصلی را آدریان و جو گومز مرتکب شدند ولی این بدان معنی نیست که بتوان بر اشتباه فن‌دایک در حرکت منجر به این گل خط کشید.

فن‌دایک در سه بازی اخیر لیورپول در پاسکاری به هیچ وجه موفق نبود و بسیاری از پاسهای او به مقصد نرسیده است.

فن‌دایک در این بازی‌ها و به خصوص در بازی مقابل اتلتیکو در دوئل‌های هوایی هم ناموفق بود و ضعیف ظاهر شد و به علاوه اینکه خطاهای متعدد او در پاسکاری، قدرت لیورپول برای بازی‌سازی از عمق خط دفاعی را مشکل کرده بود.

در بازی مقابل چلسی هم روی گل راس بارکلی، فن‌دایک در حوالی میانه زمین با او در یک دوئل هوایی درگیر شد و شکست خورد و بارکلی با عبور از او توانست با یک شوت دروازه لیورپول را باز کند و گل دوم چلسی را به ثمر برساند.

با همه اینها نمی‌توان گفت که فن‌دایک یک‌ شبه از ستاره‌ای درخشان به یک فوتبالیست بد تبدیل شده است. اگرچه، افت محسوس این مدافع هلندی کل تیم را تحت تاثیر قرار داده و یورگن کلوپ می‌داند که اگر فصل ادامه پیدا کند، تیم او برای اینکه بار دیگر همان لیورپول مقتدر نیم‌فصل اول باشد به یک فن‌دایک آماده و در اوج نیاز دارد.

 

منبع: ورزش سه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39rao3