یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/14 05:17
کد خبر: 7543

تراکتور در عجیب‌ترین مسیر ممکن

​تراکتور برای رسیدن به قهرمانی دچار چالش بزرگی شده و مشخص نیست وقتی تماشاگرانش را ندارد، چطور می‌خواهد از این وضعیت خارج شود.

رصد ورزشی نوشت: تیم فوتبال تراکتور برای قهرمانی در لیگ ایران کار سختی در پیش دارد. آن‌ها به فاصله ۹ هفته مانده تا پایان فصل، ۱۰ امتیاز از پرسپولیس به عنوان صدرنشین عقب هستند و باید کلی اتفاقات پیچیده رخ بدهد که بتوانند به صدر برسند. معادلاتی که تراکتور را به قهرمانی می‌رساند، کمی سخت شده به خصوص که آن‌ها روند امتیازگیری درست و درمانی هم ندارند و در هر بازی، تن و بدن هواداران را برای کسب امتیاز کامل می‌لرزانند. اگر این دیدارها، خارج از خانه برگزار شود، نگرانی و دغدغه طرفداران تیم هم چند برابر می‌شود.

بعد از جدایی مصطفی دنیزلی، برخی تصور می‌کردند دیگر کار تراکتور تمام است، اما ساکت الهامی از راه رسید و در ۴ بازی باقی‌مانده تا نیم‌فصل اول، ۴ پیروزی پیاپی کسب کرد تا با ۱۲ امتیاز، تراکتور دوباره به صف مدعیان اصلی قهرمانی بازگردد. این شرایط، دل هواداران را نسبت به کسب قهرمانی در این فصل گرم کرد هر چند پرسپولیس مشغول جمع‌آوری امتیاز بود، سپاهان به سرعت به سمت صدر می‌تاخت و استقلال متحول شده بود. در نیم‌فصل دوم، تراکتور تا به حال ۵ دیدار دیگر برگزار کرده که حاصل آن ۲ برد، یک تساوی و ۲ شکست است. این نتایج برای تیمی که دوست دارد در مسیر قهرمانی حرکت کند، چاره کار نیست.

بدون تردید تراکتور با تماشاگرانش، پتانسیل بالایی برای رسیدن به بهترین عناوین لیگ ایران دارد به خصوص که کاپیتان‌های تیم ملی به همراه بازیکنان مؤثری، چون محمدرشید مظاهری، محمدرضا خانزاده، ایمان سلیمی، اکبر ایمانی، رضا اسدی، ساسان انصاری، میلاد فخرالدینی و... را در اختیار دارد، اما در شرایط فعلی، تراکتور با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است. آن‌ها به علت شیوع ویروس کرونا نمی‌توانند از تماشاگران خود تا اطلاع بعدی سود ببرند و البته نیمکت بسیار ضعیفی هم دارند. بازیکنانی روی نیمکت ذخیره‌های تراکتور در بازی با پارس جنوبی نشستند که اکثرشان در ابتدای راه فوتبال هستند و تجربه آنچنانی ندارند.

نام‌هایی مثل رضا سیف‌احمدی، علی فتحی، علی نجفی و حامد حسینعلی زاده در کنار سعید مهری، محمدرضا آزادی، میثم تیموری، رضا شکاری و جفرسون یوری، ترکیب نیمکت تیم را تشکیل می‌دادند. مسعود شجاعی و ویلیان میمبلا هم محروم و مصدوم بودند و به این بازی نرسیدند، اما قطعاً کار تراکتور برای رسیدن به قهرمانی در این فصل با چنین نیمکتی، سخت به نظر می‌رسد. حتی هنوز دو بازیکن خارجی جدید تیم یعنی اوکاچا حمزاوی و جفرسون یوری هم نتوانسته‌اند کمک شایانی به تیم کنند و بحران بیشتر شده است.

بحران بعدی، از دست دادن نتایج بازی‌های خارج از خانه است. تراکتور در همین نیم‌فصل دوم مقابل پرسپولیس در تهران با حساب ۲- صفر بازنده به رختکن برگشت. سپس در سیرجان مقابل گل‌گهر با گل دقایق پایانی به تساوی رسید و در هفته بیستم و یکم نیز برابر پارس جنوبی در ورزشگاه خالی از تماشاگر تختی شهر جم، دست‌ها را به علامت تسلیم، بالای سر برد. با این روند، تراکتور برای رسیدن به قهرمانی دچار چالش بزرگی شده و مشخص نیست وقتی تماشاگرانش را ندارد، چطور می‌خواهد از این وضعیت خارج شود. با این حال فعلاً نمی‌توانیم تراکتور را از لیست مدعیان کسب قهرمانی کنار بگذاریم.

 

منبع:خبرورزشی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4v9qj3