پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/13 13:51
کد خبر: 7526

ترسی که کرونا به جان جهان فوتبال انداخت

​ویروس کرونا که بازی های زیادی را در نقاط مختلف جهان لغو کرده است ممکن است در برگزاری یورو ۲۰۲۰ هم خلل وارد کند.

رصد ورزشی نوشت: ویروس کرونا همچنان روی جهان ورزش تاثیر می گذارد و این اثر روی فوتبال هر بار بیشتر دیده می شود. این موضوع بزرگترین نگرانی یوفا در ۱۰۰ روز مانده به یورو ۲۰۲۰ است. قرار است ۱۲ شهر از ۱۲ کشور اروپایی از این رقابت ها میزبانی کنند. برای نخستین بار است که یورو در چنین سطح گسترده ای (از لحاظ میزبانی) برگزار می شود. تا به امروز یوفا برنامه بازی ها را تغییری نداده است. با این حال ناآرامی زیادی وجود دارد.

کمیته اجرایی این سازمان در این روزها در حالی در آمستردام جلساتی برگزار می کند که یک چشمش به سازمان بهداشت جهانی است و چشم دیگرش به اتحادیه جهانی بازیکنان FIFPro است که نگران وضعیت سلامتی بازیکنان و مبتلا شدنشان به این ویروس است. جیانی اینفانتینو، رییس فیفا نیز به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: چیزی را رد نمی کنم اما امیدوارم مجبور به لغو بازی ها نشویم. در هر صورت تصمیم تعیین کننده ای خواهد بود چون شرایط در هر کشور متفاوت است.

یک سخنگوی یوفا دیروز اعلام کرد که هر تصمیمی که گرفته می شود بستگی به دولت های کشورها دارد. تهدید لغو یورو ۲۰۲۰ در حال پیشرفت است و ترس زیادی به وجود آمده است. کشورهایی همچون ایتالیا، فرانسه و سوییس بازی های زیادی را لغو کرده اند. کشور بعدی می تواند انگلیس باشد که قصد دارد دیدار دوستانه برابر ایتالیا در بیست و هفتم مارس را در ومبلی لغو کند. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس منع حضور تماشاگران از حضور در ورزشگاه ها را برای ۴۵ روز رد نکرد.

در چنین شرایطی فشاری که روی کشورها برای پیشگیری از شیوع کرونا وجود دارد بیش از همه یوفا را نگران کرده است چون یورو آینده قرار است در ۱۲ شهر اروپایی آمستردام (هلند)، باکو (آذربایجان)، بیلبائو (اسپانیا)، بخارست (رومانی)، بوداپست (مجارستان)، کپنهاگ (دانمارک)، دوبلین (ایرلند)، گلاسکو(اسکاتلند)، لندن(انگلیس)، مونیخ (آلمان)، رم (ایتالیا) و سن پتزربورگ (روسیه) برگزار شود. دولت های هر یک از کشورهای میزبان خواهند پرسید اگر این بیماری گسترش پیدا کند چه کاری باید انجام دهند. تجمع هزاران هوادار در تمام قاره می تواند موجب شیوع بیشتر این ویروس شود.

مسابقات دیگر

برگزاری دیدار ختافه و اینتر در لیگ اروپا بستگی به تصمیم یوفا در جلسات آمستردام دارد. به احتمال فراوان بازی پشت درهای بسته برگزار شود. در ساعات آینده این موضوع مشخص خواهد شد. دیدار یوونتوس و مادرید در لیگ جوانان که قرار بود فردا برگزار شود به تعویق افتاد و یازدهم مارس به انجام خواهد رسید.

بازی های لیگ سوییس تا بیست و سوم مارس به تعویق افتاد. دیدار تیم فوتبال زنان چین و کره جنوبی در انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت‌. دو تیم قرار بود در ووهان (مرکز شیوع کرونا) دیدار رفت را برگزار کنند اما در روزهای ششم و یازدهم مارس در سیدنی استرالیا به مصاف هم خواهند رفت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد تمام بازی های هفته سوم لیگ قهرمانان به تعویق افتاده است. احتمال لغو کامل این رقابت ها نیز وجود دارد.

کوپا لیبرتادورس هم تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت. دیدار دلفین و الیمپیا در اکوادور پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27pqv2