پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/12 07:39
کد خبر: 7474

سقوط آزاد حسینی!

استقلال در هفته بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ برتر با یک گل مقابل گل‌گهر شکست خورد تا روند نزولی این تیم با فرهاد مجیدی در لیگ نوزدهم همچنان تداوم داشته باشد.
رصد ورزشی نوشت:  استقلال در هفته بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ برتر با یک گل مقابل گل‌گهر شکست خورد تا روند نزولی این تیم با فرهاد مجیدی در لیگ نوزدهم همچنان تداوم داشته باشد. شکست آبی‌پوشان مقابل گل‌گهر چهارمین شکست این فصل آن‌ها در لیگ برتر بود.
 
استقلالی‌ها در هفته‌های اول و شانزدهم مقابل ماشین‌سازی و در هفته چهارم مقابل پرسپولیس تن به شکست داده بودند و این هفته نیز به گل‌گهر باختند تا چهارمین باخت آبی‌ها در لیگ نوزدهم ثبت شود. هرچند شکست یک-صفر استقلال مقابل گل‌گهر در هفته بیست‌ویکم اولین تجربه شکست مجیدی در نقش سرمربی آبی‌پوشان در لیگ برتر بود اما افت فنی استقلال و افت فردی بازیکنان نشانه خوبی برای هواداران استقلال نیست. استقلال در زمان استراماچونی بهترین تیم تهاجمی لیگ بود اما حالا آمار گلزنی آبی‌ها نشان از افت این تیم در فاز تهاجمی دارد و ناکامی استقلال در باز کردن دروازه گل‌گهر می‌تواند مهر تاییدی بر این ادعا باشد.
 
آخرین باری که استقلال در لیگ برتر موفق به گلزنی نشده بود، هفته چهارم لیگ برتر و دیدار مقابل پرسپولیس بود که آبی‌ها با نتیجه یک-صفر شکست خوردند. استقلالی‌ها بعد از آن بازی در تمام بازی‌های خود در لیگ برتر گلزنی کردند و دیدار آن‌ها در هفته بیست‌ویکم مقابل گل گهر اولین دیدار بعد از ۱۷ بازی بود که در گلزنی توفیق نداشتند. اما نکته مهمتر عملکرد ضعیف استقلال در فاز تدافعی است. استقلال در 6 بازی اخیر خود در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا 8 بار دروازه خود را بازشده دیده و مسلما میانگین بیش از یک گل خورده در هر بازی نمی‌تواند آمار خوبی برای تیم پرستاره‌ای مثل استقلال باشد.
 
در مجموع و صرفنظر از 6 بازی اخیر، آبی‌پوشان در این فصل عملکرد خوبی به لحاظ آماری در فاز دفاعی نداشتند و شمار گل‌های خورده این تیم نیز موید همین موضوع است. شاگردان مجیدی در ۲۰ بازی خود ۲۲ بار گل خورده‌اند که این آمار جالبی نیست. معدل گل‌های دریافتی این تیم بیشتر از یک گل خورده به ازای هر بازی است. آبی‌پوشان از ابتدای فصل تاکنون تنها در ۴ بازی موفق به ثبت کلین‌شیت شده‌اند. یکی از اصلی‌ترین متهمان این عملکرد ضعیف، شماره یک جوان آبی‌هاست. سیدحسین حسینی این فصل با جدایی رحمتی سنگربان اول استقلال شده و برخلاف فصل قبل خبری از کلین‌شیت‌های این دروازه‌بان جوان نیست. حسینی این فصل در لیگ و آسیا 25 بار دروازه خود را بازشده دیده و اتفاقا روی بعضی از گل‌ها هم مقصر اصلی بوده است.
 
به عنوان مثال او برابر پرسپولیس از زاویه بسته گل خورد و برابر نفت مسجدسلیمان هم خروج اشتباه داشت و در دیدار برابر فولاد هم جاگیری خوبی نداشت. دروازه‌بان جوان استقلال در غیاب رحمتی تمرکز خود را از دست داده و عملکرد خوبی از خود نشان نداده است اما خیال او از حضور در ترکیب اصلی راحت است چراکه دیگر خبری از رحمتی نیست و او در هر حالتی در ترکیب اصلی بازی می‌کند. شاید اگر استقلال یک دروازه‌بان بزرگ روی نیمکت داشت الان امتیازات بیشتری جمع کرده بود و حسینی هم با تمرکز بیشتری بازی می‌کرد. سقوط آزاد حسینی در این فصل نشان می‌دهد که او هنوز تجربه لازم برای شماره یک بودن در ترکیب استقلال را ندارد و علاوه بر این بی‌رقیب بودن و حضور تضمینی او در ترکیب اصلی هم باعث شده تا او مثل فصل گذشته انگیزه لازم را در قفس توری آبی‌ها نداشته باشد.

 

منبع: آخرین خبر

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27xr64