پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/10 02:22
کد خبر: 7387

تیم ملی به جام جهانی صعود نمی‌کند

​پیشکسوت فوتبال ایران گفت: مسئولان فدراسیون از ترس این که مبادا میزبانی مسابقات انتخابی جام‌جهانی را از ما بگیرند لیگ را برگزار می‌کنند.

رصد ورزشی نوشت: برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات لیگ برتر یکی چالش بزرگی است که برای فدراسیون فوتبال ما پیش آمده و هنوز تصمیم سازان فوتبال ایران به جمع بندی لازم برای این موضوع نرسیده اند.

جمال ندافی پیشکسوت فوتبال در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: مسئولان فدراسیون می‌ترسند اگر لیگ را تعطیل کنند میزبانی مسابقات انتخابی جام جهانی را از دست بدهند، غافل از این که ما در این فوتبال همه چیزمان را از دست داده ایم.

وی افزود: سالها بود که در فوتبال تنها یک تیم ملی خوب داشتیم که آن هم صرفا به خاطر حضور کی روش بود. بعد از کی روش آن را هم از دست دادیم و سالها فوتبال ما به عقب بازگشت.

پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: تطعیل کردن مسابقات فوتبال کمترین و مهم ترین کاری است که فدراسیون فوتبال می تواند در این مقطع حساسی که کشور با آن درگیر است برای مردم انجام دهد.

هافبک پیشین تیم فوتبال استقلال سپس با اشاره به حاشیه های بازی پرسپولیس و سپاهان اظهار داشت: این بازی تنها به دو تیم باز نمی گردد و به جز آنها منافع چند تیم دیگر از جمله استقلال به این بازی بستگی دارد. شاید برای انجام نشدن این بازی یک یا چند شخص مقصر باشند و باید آنها که مقصر هستند جریمه شوند. نتیجه مسابقات باید در زمین تعیین شود نه در کمیته انضباطی.

ندافی در ادامه افزود: این روزها می بینم برخی از مسئولان باشگاه پرسپولیس مرتب «قانون قانون» می کنند و دم از اجرای قانون می زنند. جا دارد بگویم خیلی مواقع در همین فوتبال قوانین به سود تیم پرسپولیس نادیده گرفته شده و اتفاقاتی خیلی بزرگتر از نتیجه یک بازی را رقم زده. منباب مثال یادآوری می کنم همین تیم پرسپولیس یک فصل از یک بازیکن غیر قانونی استفاده کرد که اگر قرار بود قانون اجرا شود، باید همه بازیهای این تیم 3 بر صفر می شد و به جای آن که پرسپولیس در آن فصل قهرمان شود، باید به لیگ یک سقوط می کرد.

وی افزود: در سالهای اخیر اتفاقات زیادی افتاده تا شائبه حمایت دستگاه ورزش و فوتبال از یک تیم خاص ایجاد شود. سیستم حاکم بر ورزش و فوتبال ما باید طوری عمل کند که این ذهنیت را پاک کند.

 

منبع: مهر


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2o9gg2