چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/24 10:17
کد خبر: 6757

وصله ناجور رختکن

کریستین اریکسن می‌گوید به علت این‌که در اجرای مفاد قراردادش با تاتنهام بسیار صادق بوده، به یک گوسفند سیاه شباهت داشته است

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از آخرین خبر: کریستین اریکسن می‌گوید به علت این‌که در اجرای مفاد قراردادش با تاتنهام بسیار صادق بوده، به یک گوسفند سیاه شباهت داشته است. اریکسن در ماه گذشته با قراردادی به ارزش حدود 17 میلیون پوند پس از 6 سال و نیم حضور در تاتنهام این تیم را ترک کرد و به اینتر پیوست. این بازیکن مدت‌ها به دنبال ترک تاتنهام بود، بخصوص پس از این‌که آن‌ها در فینال لیگ قهرمانان اروپا به لیورپول باختند و از دست‌یابی به جام قهرمانی بازماندند. اریکسن می‌گوید: «من تقصیر بسیاری از مسائل را برگردن گرفتم به این‌خاطر که آدم بدی بودم.» قرارداد او در تابستان امسال منقضی می‌شد و می‌توانست به‌ عنوان بازیکن آزاد تاتنهام را ترک کند. تا زمانی که سرمربی اینتر، آنتونیو کونته مسیر خروج را ارائه داد، اریکسن می‌گوید از گمانه‌زنی‌ها درباره آینده خود خسته شده بود. در مصاحبه اختصاصی با بی‌بی‌سی اسپرت انگلیس، اریکسن ناامیدی‌های خود را بیان کرد.

 

 

آیا اکنون احساس راحتی داری که درباره گذشته صحبت‌ و تنها به اینتر فکر کنی؟

بله، انگلیس برای چند سال گذشته بسیار طاقت‌فرسا بود. بعد از آنچه در تابستان گفتم، تمامی سوال‌ها فقط در مورد این بود که ‌کی قرار است او تاتنهام را ترک کند؟‌ هر بازی این سوال وجود داشت که اریکسن می‌رود یا می‌ماند. حتی طرفداران که مرا در خیابان می‌دیدند با جملاتی مانند تشکر از شما، خداحافظ و موفق باشید با من ارتباط برقرار می‌کردند. اما من هنوز آنجا بودم. برای من بسیار خوب است که اکنون در محیط جدیدی حضور دارم و می‌‎توانم دوباره همه چیز را شروع کنم.

 

 

آیا می‌توانید به فینال لیگ قهرمانان اروپا برگردید؟ یک شب ناامید‌کننده. مائوریتسیو پوچتینو در مورد آینده تو شک و تردید داشت و گمانه‌زنی‌ها تا هفته‌ها ادامه داشت. آیا این مسئله تو را تحت‌تاثیر قرار داد؟

من نمی‌‌‌گویم که این ماجرا خیلی مرا تحت‌تاثیر قرار داد. در انگلیس وقتی شما قرارداد کوتاه‌مدتی دارید، مثل این است که باید همین الان این باشگاه را ترک کنید. من در همین زمان‌30 بازی انجام دادم که هر‌کدام آن‌ها برای هواداران بازی آخر تلقی می‌‎شد. جمله ‌این آخرین بازی اوست، مدام درحال تکرار بود. در ذهن خودم، من آماده بودم تا چیز جدیدی را امتحان کنم اما احساس می‌کردم اگر هیچ‌چیزی اتفاق نیفتد، من هنوز آماده بازی هستم. من در این مدت یک بازیکن دیگر نبودم. با این‌حال، حتی اگر من یک قرارداد 4ساله داشتم، این فصل پس از فینال لیگ قهرمانان اروپا دشوار بود.

 

 

به نظر می‌رسید مشکلات تو با باشگاه تاتنهام باعث شد تا از فرم ایده‌آل خارج شوی.

اگر شما یک قرارداد کوتاه دارید، شما گوسفند سیاه جمع خواهید بود. البته من آن مصاحبه را پس از فینال لیگ قهرمانان انجام دادم. من نمی‌‌‌خواهم مانند بسیاری از بازیکنان پنهان شوم. من صادق بودم و دلم می‌خواست آن را با صدای بلند بگویم. من به این خاطر که آدم بدی بودم، مقصر بسیاری از مسائل شدم. این را در رسانه‌ها خواندم که من در رختکن آدم بدی هستم. از وقتی که گفتم من می‎خواهم بروم خوب نبود که آنجا باشم. در طول چند سال گذشته، اگر چیزی پیش آمد، هر بازیکنی به فکر ترک کردن تیم بود اما من کسی بودم که آن را علنا گفتم.

 

 

خوزه مورینیو واقعا اوضاع را آرام نکرد. به روش خودش او خوب بود ولی همیشه ‌اما‌ وجود داشت. آیا این اصلا‌ تاثیر گذاشته است؟

نه. وقتی پنجره نقل‌وانتقالات باز نیست، فقط می‌توان گفت‌وگو کرد. هیچ چیز خاصی وجود ندارد. فکر می‌کنم مورینیو خوب عمل کرد. او می‌‎توانست بگوید ‌می خواهد برود، بنابراین او دیگر نمی‌‌‌خواهد بازی کند‌. اما او هرگز این کار را نکرد. بعد از این‌که به او گفتم که احساسات من چیست و چه کاری را دوست دارم انجام دهم، او به من گفت فقط خوشحال باشم و اگر نیاز داشت‌، بازی می‌کنم. من در چند بازی مورد نیاز بودم که تغییر هم ایجاد کردم. البته این امر بزرگ‌تر از قرار گرفتن در ترکیب اصلی بود.

 

 

وقتی درمورد تاتنهام صحبت می‌کنی، این کاملا مشخص است که فصل گذشته بالاترین سطح این باشگاه را تجربه کردی.

بله. این اتفاق افتاد. فینال لیگ قهرمانان اروپا چنین لحظه خاصی بود. در تاریخ تاتنهام، این اولین بار بود. آنجا بودن خیلی خوب و زیبا بود. اما شما فینال را دست می‌دهید و روز بعد دیگر پایان جهان است. این‌گونه پیش می‌رود. پس از آن دشوار بود. مردم هنوز هم با شروع فصل از فینال لیگ قهرمانان ناراحت بودند. بعد از این‌که چند نتیجه بد به‌دست آوردید، سپس به مارپیچی می‌روید که به آن عادت نکرده‌اید و برگرداندن آن دشوار بود. اما اگر به لیگ برتر نگاه کنید، فقط یک تیم وجود دارد که واقعا پرواز می‌کند. بقیه در تلاش هستند تا جای خود را پیدا کنند، نه تنها تاتنهام. بعضی از فصل‌ها مانند این هستند. تاریخ 5 سال گذشته مربوط به تاتنهام جایی است که مدت‌ها قبل در آن نبوده‌. زمان تمام نشد، بلکه به‌نوعی، فقط به این نتیجه رسیدیم که چیزی بود که انتظارش را نداشتیم و آن را نمی‌‌‌خواستیم.

 

 

بنابراین به ژانویه می‌رسیم. از کجا فهمیدید، چه موقع فکر می‌کنید، می‌روید؟

تا زمانی که این مسئله جدی نشده بود به آن فکر نمی‌‌‌کردم. در پایان این را می‌دانید که تاتنهام، اینتر یا هر باشگاه دیگری که می‌خواهد مبلغ انتقال را بپردازد، مشتری شما خواهد بود. در پایان همه این پیشنهادها، شما توسط تاتنهام کنترل می‌شوید. شما توسط دانیل لوی، رئیس باشگاه کنترل خواهید شد. او می‌گوید که آره یا نه. شما سعی خواهید کرد که حرفه‌ای رفتار کنید و تا لحظه آخر هیچ واکنشی نشان ندهید.

 

 

آیا همیشه این اینتر‌میلان بود که خواهان همکاری با تو‌ بود؟ باشگاه‌های دیگری هم مطرح شدند مانند منچستریونایتد که ظاهرا جدی‎‌تر هم بودند...

برای چندین سال این‌طور بود اما هرگز جدی نبود. ما البته با آن‌ها صحبت می‌کردیم و می‌شنیدیم که چه‌چیزی ممکن است و چه چیزی ممکن نیست. اما در پایان همه‌چیز من یک چالش جدید را می‌خواستم و آن اگر در لیگ برتر بود، پس راه حل ساده‌تر هم می‌شد. مطمئنا ماندن در تاتنهام یک راه حل بود اما برای من، این فقط کم‌کم به این شکل بود که بخواهم یک چالش جدید‌ را در یک کشور جدید امتحان کنم. وقتی که اینتر متوجه شد، واقعا انتخاب سختی نبود.

 

 

این شگفت‌آور است که چند بازیکن از لیگ برتر انگلیس در اینتر حضور دارند...

بله، اما این‌جا کمی از زبان انگلیسی فاصله دارد. من تنها کسی نیستم که این‌جا‌ ‌زبان ایتالیایی نمی‌‌‌داند. بسیاری از بازیکنان هم در این‌جا این‌طور هستند. من نمی‌‌‌دانم اما به نظرم این موضوع موارد را آسان‌تر می‌کند. این مهم است که به چه گروهی وارد شده‌اید و تا به این‌جا اینتر بازیکنان و افراد بسیار خوبی دارد.

زمان چالش برانگیزی را برای پیوستن به میلان انتخاب کردی. آن‌ها در مسیر قهرمانی هستند و در کوپا ایتالیا هم قدرتمند نشان داده‌اند.

بله، اما از نظر تاریخی انتقال در ژانویه به این راحتی نیست. همه در یک سطح آمادگی جسمانی هستند زیرا آن‌ها تمام فصل با هم تمرین کرده‌اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gj5x3