پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/17 16:02
کد خبر: 6259

ستاره‌ای که کسی انتظارش را نداشت

ارسلان مطهری امروز، کاری را کرد که پیش از او فقط ایمون زاید انجام داده بود. زدن بیش از یک گل در اولین دربی.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از نود: در سال‌های گذشته رابطه ارسلان و استقلال رابطه‌ای یک طرفه بود. راه یک طرفه‌ای که به رسیدن منجر نمی‌شد. همیشه استقلال تیم محبوب ارسلان بود. محبوبی که او سال‌ها برای رسیدن به آن تلاش کرد و هر بار مانعی برای رسیدن به معشوق سرراه خود می‌دید. حالا او به تیم محبوبش رسیده و رابطه آنها به یک راه دوطرفه تبدیل شده که گویا قرار است هر دو را به جاهای خوبی برساند. این روزها هم او عاشق استقلال است و هم استقلالی‌ها عاشق او!

بازیکنی که پیش از این عشقش به استقلال را با قلب‌های آبی مجازی نشان داده بود در دربی آن را با دو گل عینیت بخشید. در دیداری که استقلالی‌ها باید دلسرد نبودن دیاباته می‌شدند دل‌شان به شماره 77 تیمشان حسابی گرم بود. ارسلان هم ناامیدشان نکرد و با دو گل وظیفه‌اش در این بازی را به خوبی انجام داد. ارسلان 4 بازی با پیراهن آبی‌ها انجام داده و توانسته خیلی زود تعداد گل‌هایش را از تعداد بازی‌هایش بیشتر کند. مطهری در دو بازی الکویت و الریان به صورت ذخیره به میدان آمد و در دو بازی بعدی لیگ هم فیکس بود. 5 گل در 4 بازی که در 2 بازی آسیایی فقط کمتر از 45 دقیقه بازی کرده او را به مهاجمی رویایی تبدیل کرده است. او بهترین شروع را در دوران فوتبالی‌اش با پیراهن استقلال داشته و احتمالا استقلال هم مهاجمی تازه‌وارد بهتر از او نداشته است. مهاجم آبی‌ها در دربی هم کاری را کرد که پیش از او فقط ایمون زاید انجام داده بود. زدن بیش از یک گل در اولین دربی. ایمون زاید با هت‌تریک نام خود را در تاریخ دربی برای همیشه ماندگار کرد و حالا ارسلان هم با یک دبل در اولین‌ بازی‌اش تاریخ‌ساز می‌شود. اگرچه دو گل او در نهایت فقط به یک امتیاز تیمش منجر شد و این تاریخ‌سازی را با شیرینی همراه نکرد.

اما عملکرد کلی ستاره‌ آبی‌ها در دربی 92 چه بود؟ براساس آمار متریکا مطهری در این بازی 4 شوت زد یعنی بیش از تمام بازیکنان حاضر در زمین. او 2 شوت در چارچوب داشت و 2 گل زد که باز هم عملکردی بهتر از بقیه بازیکنان میدان بود. نکته جالب بازی او این بود که به اندازه یکی از هافبک دفاعی‌های تیمش یعنی ریگی عملکرد دفاعی داشت که نشان می‌دهد در پرس تیمی هم نقش موثری داشته است. 40 لمس توپ هم بیشترین تعداد در میان مهاجمان هر دو تیم بود. قائدی که در 20 دقیقه پایانی در میدان حضور نداشت 17 لمس توپ داشت، علیپور 26، اوساگونا 24 و همه با فاصله از مهاجم استقلال کمتر در جریان بازی قرار داشتند. دقت پاس 79 درصدی هم کل عملکرد او را در حدی قرار می‌دهد که ستاره بی‌چون و چرای این بازی باشد. ستاره‌ای که دلیل حضورش در میدان فقط مصدومیت شیخ دیاباته بود و اگر این بازیکن به دربی می‌رسید ارسلان مطهری بخش زیادی از بازی را به جای ستاره فقط تماشاگر دربی بود.

اگرچه این بازی حیثیتی برای مجیدی و هواداران استقلال فقط با یک امتیاز به پایان رسید اما گیتاریست جدید آبی‌ها نشان داده که آهنگ‌های زیبایی برای این تیم کنار گذاشته است. او قصد دارد سال های دوری‌اش از استقلال را با سرعت زیادی جبران کند. هواداران با بودن او خیال شان راحت است. او خوب بلد است سکوها را به رقص وادارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kkza3