جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/16 08:13
کد خبر: 6147

روایت جلال حسینی از خداحافظی دادنش!

​سیدجلال حسینی، کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس گفت که نمی‌داند دریافتی پرسپولیس از پاداش مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، چه سرنوشتی داشته است.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از تسنیم: سیدجلال حسینی درباره پیش‌بینی خود از دربی 91 پایتخت که فردا (پنجشنبه) برگزار می‌شود، اظهار داشت: سخت است. این بازی برای هر دو تیم حساس و سخت است. امیدوارم بازی قشنگی باشد، هواداران راضی باشند و هر تیمی که شایسته است، ببرد. فکر می‌کنم به بازی قبل و بعد ربطی ندارد. این بازی برای هر دو تیم و طرفداران حساس است. هواداران انتظار زیادی از دو تیم دارند و این، کار را برای پرسپولیس و استقلال سخت می‌کند. امیدوارم بازیکنان بتوانند فشار را تحمل کنند و بازی زیبایی انجام بدهند.

وی درباره فشار وارد بر بازیکنان و اینکه گفته می‌شود این بازی، شش امتیازی است، تصریح کرد: در حال حاضر تمام بازی‌ها حساس است. دو دیدار قبلی ما مقابل تراکتور و صنعت نفت هم سخت بود و دیدار برابر استقلال هم حساسیت خاص خود را دارد. فکر می‌کنم همه بازی‌ها شش امتیازی است و شرایط مانند قبل نیست. قبلاً پرسپولیس و استقلال بودند، اما حالا تیم‌های قدرتمند زیادی داریم و سپاهان و تراکتور همیشه مدعی هستند. شهر خودرو، فولاد و تیم‌های دیگر هم می‌توانند رقیب سختی باشند. پرسپولیس و استقلال همیشه رقابت داشته‌اند و این رقابت ادامه خواهد داشت.

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس درباره تقابل دو مربی جوان یعنی فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی، پس از جدایی مربیان خارجی به‌خاطر مشکلات مالی خاطرنشان کرد: این خیلی خوب است و من واقعاً خیلی خوشحالم. ما باید اعتماد کنیم. با این وضعیت اقتصادی فوتبال ما، نمی‌دانم چه اصراری است مربی و بازیکن خارجی بیاورند. سرمایه‌گذاری‌های بی‌خود می‌کنند. الان ما بازیکنان و مربیان داخلی خوبی داریم که باید از آنها استفاده کنیم.

حسینی در این باره که چه اصراری وجود دارد که مربیان خارجی در این شرایط به فوتبال ما بیایند، گفت: این سؤال برای همه ما وجود دارد و عجیب است که این کارها را می‌کنند. فکر می‌کنم وقتی شکایت‌ها برسد، همه متوجه می‌شوند که ما چقدر مشکل داریم و مشکلات‌مان بیشتر و بیشتر می‌شود. نمی‌دانم چطور می‌خواهیم با این مشکل کنار بیاییم. فکر می‌کنم دوباره هواداران باشگاه باید به خاطر مشکلاتی که خیلی راحت به وجود آمده است، حرص بخورند.

وی درباره عدم تسویه‌حساب با اعضای تیم، با وجود درآمد خوب پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: نمی‌دانم این همه دریافتی پرسپولیس چه شد. برای خودم به‌عنوان بازیکن تیم برخی چیزها سؤال است که این مسائل چطور به وجود می‌آید. چطور با افرادی که این کارها را کرده‌اند برخورد می‌شود؟ برای این سؤالات جوابی نیست. نه من می‌توانم جوابی پیدا کنم، نه شما. ما هر بازی که می‌بردیم و بالا می‌رفتیم، درآمدی داشتیم. پس از نایب قهرمانی هم درآمد خوبی داشتیم. اسپانسر پولش را پرداخت کرده است، اما همه بازیکنان 35، 40 درصد طلب دارند.

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه 40 تا 50 درصد از این باشگاه طلب دارد، اظهار داشت: برانکو و سایر اعضای سابق کادر فنی طلب داشتند و پرداختی به آنها صورت نگرفت. چندین سال است این شرایط بوده است. هر مدیرعاملی بیاید، حرف برای گفتن دارد، چون آنقدر بدهی وجود داد که یک نفر باید پرداخت کند و هیچ‌کس هم پرداخت نمی‌کند.

حسینی درباره رایگان بازی کردن در نفت تهران گفت: پرونده‌ای وجود ندارد و یک فوتبالیست زورش به هیچ‌کس نمی‌رسد. شما اگر مربی و بازیکن خارجی باشید، شکایت می‌کنید و حق‌تان را می‌گیرید، اما اینجا این‌گونه نیست. نفت خیلی راحت منحل شد. ما یک سال بازی کردیم، نه من، خیلی از بازیکنان و مربیان دیگر هم بودند. هیچ‌کس جوابگو نیست. حرف هم بزنی، وزارت نفت خیلی راحت جواب می‌دهد. تمام سیستم در فوتبال همین است و هر حرفی بزنی، راحت جوابت را می‌دهند. انگار نه انگار که کاری کرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه آرزویی در روز تولدش کرده است، تصریح کرد: برای من خوشحالی مردم از همه چیز مهمتر است. شفای بیماران از همه چیز مهمتر است. امیدوارم شرایط مردم بهتر شود و بتوانند زندگی خیلی خوبی داشته باشند، خندان باشند و امیدوارم ما بتوانیم همیشه دل هواداران‌مان را شاد کنیم.

بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس در این باره که در سال 98 چه آرزویی داشت و اینکه آیا قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا اتفاق می‌افتد یا خیر، بیان کرد: خیلی سخت است. متأسفانه چند سال است AFC هر تصمیمی دلش می‌خواهد می‌گیرد و ما نتوانسته‌ایم جلوی آنها بایستیم. حالا هم کار سخت‌تر می‌شود. یکی از بازوهای قوی ما، هواداران‌مان هستند که حالا در کنارمان نیستند و این، کار را در مقابل تیم‌های عربی که سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند، سخت می‌کند، اما مطمئن باشید که با تمام وجود در بازی‌ها حاضر می‌شویم.

حسینی درباره اینکه آیا عدم شرکت در لیگ قهرمانان آسیا در صورت لغو میزبانی، تصمیم خوبی است یا خیر، خاطرنشان کرد: قانون‌هایی وجود دارد که بخواهند تیم‌هایی را حذف کنند و این آسیبی جدی به بدنه فوتبال می‌زند. امیدوارم این مسئله بررسی شود و این‌گونه نباشد که تصمیم بگیرند. باید همه چیز پیش‌بینی شود و فدراسیون و باشگاه‌ها با هم تصمیم بگیرند. به جای اینکه کُری بخوانند و حرف‌های الکی بزنند، کنار همدیگر بنشینند و صحبت کنند. در این صورت خیلی از مشکلات را راحت‌تر حل می‌کنند.

وی که با برنامه «سلام صبح بخیر» گفت‌وگو می‌کرد، درباره اینکه هیچ‌وقت برای هواداران استقلال کُری نخوانده است، یادآور شد: همه چیز برای هواداران است. من حالا می‌بینم خیلی از مدیران و مسئولان خیلی راحت کت و شلوار می پوشند و کری می‌خوانند! اصلاً برای‌شان مهم نیست که بین مردم اختلاف می‌افتد و دعوا و درگیری می‌شود. الان کری خواندن خیلی راحت شده است.

کاپیتان پرسپولیس در این باره که به دنبال آمار نیست و اینکه می‌تواند به قهرمانی‌های خود اضافه کند یا خیر، گفت: من فقط وظیفه دارم که باید خوب تمرین و تلاش کنم. فعلاً دنبال این نیستم که بحث‌های آماری را دنبال کنم و وقت برای این مسائل زیاد است. فعلاً تلاش می‌کنم به قهرمانی‌ها اضافه کنم. فکر می‌کنم تمام بازیکنان ما خیلی تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند. بازیکنان خیلی خوبی داریم و باید ادامه بدهیم. فکر می‌کنم بهترین کار برای من، خوب تمرین کردن است. مسابقه بخش مهمی از فوتبال است، اما تمرین مهم‌تر است.

حسینی در این باره که سرخپوشان معتقدند نیرویی مخالف قهرمانی دوباره آنهاست، اظهار داشت: می‌توانید بازی‌های ما و برخوردهای کمیته انضباطی با پرسپولیس را در نظر بگیرید. اینکه چه شرایطی برای تیم ما ایجاد می‌شود، اما تا الان جنگیده‌ایم و حرف‌های‌مان را می‌زنیم. این‌گونه نیست که ما کوتاه بیاییم و هر کسی هر کاری دلش بخواهد انجام بدهد. ما جلوی هر کسی که بخواهد اذیت کند، می‌ایستیم، اما ما چون در زمین و بدنه باشگاه هستیم، حس می‌کنیم که اذیت می‌کنند.

وی در این خصوص که آیا پرسپولیس می‌تواند قهرمانی در لیگ برتر را تکرار کند یا خیر، خاطرنشان کرد: خیلی سخت است. اکنون نسبت به گذشته کار سخت‌تر و تیم‌های مدعی بیشتر شده‌اند. برخی تیم‌ها سرمایه‌گذاری‌های خیلی خوبی کرده‌اند. فکر می‌کنم پنج تیم مدعی داریم که هر لحظه امکان دارد جابه‌جا شوند.

مدافع پیشین تیم ملی درباره حضورش در جام جهانی 2014 بیان کرد: از روز اولی که در تیم ملی بودم، خیلی تلاش می‌کردم. یک جام جهانی با کی‌روش حضور داشتم و جام جهانی بعدی متأسفانه در روز آخر... .

حسینی درباره اینکه مارکار آقاجانیان به او گفته بود نامه‌ای درباره خداحافظی از تیم ملی بنویسد، گفت: یک چیزی در همین حدود بود. صبح به من زنگ زدند و گفتند بیا. من گفتم تصمیم‌گیرنده خودم هستم و خودم تصمیم می‌گیرم که چه زمانی از تیم ملی خداحافظی کنم. با کی‌روش صحبت کردم و مارکار هم بود. روز سختی بود.

وی در این باره که آیا کی‌روش به او حق داد یا خیر، تصریح کرد: خیر. من حرفی درباره اینکه بخواهد مرا نگه دارد نزدم. فقط گفتم که خودم تصمیم‌گیرنده هستم و کسی نمی‌تواند برای من تصمیم بگیرد.

«برای همه این سؤال وجود دارد. چرا روز آخر؟»، مدافع سابق تیم ملی ایران در واکنش به این پرسش نیز خاطرنشان کرد: برای من هم چنین سؤالی وجود دارد.

حسینی در این باره که آیا کی‌روش پیش از ترک ایران با او صحبت کرد یا خیر، اظهار داشت: همه نسبت به کی‌روش شناخت دارند. او دنبال این مسائل نبود. او یک مربی زحمتکش، پُرتلاش و خیلی خوب بود و خیلی برای فوتبال ما زحمت کشید. قسمت من هم این بود.

وی درباره اظهارنظر برانکو مبنی بر اینکه خط خوردن سید جلال از تیم ملی به خاطر گلش به الجزیره امارات بود، گفت: آن موقع اختلافات زیاد بود و روی همه تصمیمات فدراسیون تأثیر داشت. اینها چیزهایی است که خیلی‌ها به من گفته‌اند، اما من می‌گویم الان کارم چیز دیگری است و باید تمام تمرکزم را روی پرسپولیس بگذارم. ما کار سختی داریم و به این مسائل زیاد فکر نمی‌کنم.

کاپیتان پرسپولیس در واکنش به اینکه قوچان‌نژاد گفته است یکی از دلایل خداحافظی‌اش از تیم ملی، برخورد صورت گرفته با سیدجلال حسینی بوده، خاطرنشان کرد: رضا پسر خیلی خوبی است و همه ما باید از او تشکر کنیم که گل‌های حساسی برای ما زد. خیلی او را دوست دارم.

حسینی در این باره که وقتی وحید امیری به پیکه مقابل اسپانیا لایی زد، چه حسی داشت، اظهار داشت: خیلی حس قشنگی بود. وحید یک بازیکن زحمتکش و در خدمت تیم است و توانست یک لایی خیلی خوب بزند. فکر می‌کنم بعدها خودش می‌تواند درباره این لایی صحبت کند و برای بچه‌هایش حرف بزند.

وی درباره اینکه بیرانوند پنالتی رونالدو را برابر پرتغال مهار کرد، تصریح کرد: علی چند سال خیلی زحمت کشید که به اینجا رسیده است. فکر می‌کنم این پنالتی پاداش او بود.

کاپیتان پرسپولیس در این باره که با جدایی بیرانوند، دلتنگ او می‌شود یا خیر، خاطرنشان کرد: او تصمیمش را گرفته است و دل همه برای بیرانوند تنگ می‌شود، اما بهتر است جلوی پیشرفت را نگیریم. علی می‌تواند پیشرفت کند و امیدوارم موفق شود.

حسینی در این باره که بسیاری از هواداران دوست ندارند از فوتبال خداحافظی کند، بیان کرد: شما در این فوتبال ما با این شرایط و تصمیم‌گیر‌ی‌ها، شما بازیکن بیست‌ویکی دو ساله را که می‌گیرید، یک دفعه می‌بینید نیست. من هم همین‌طورم. شما اصلاً نمی‌توانید در فوتبال ما بگویید ادامه می‌دهید یا خیر. هر لحظه امکان دارد اتفاقی بیفتد و شما کنار گذاشته شوید. باید تا وقتی که هستید، تلاش کنید.

وی در این باره که آیا به این موضوع فکر می‌کند یا خیر، گفت: اصلاً نمی‌توانم فکر کنم. چون می دانم بعضی وقت‌ها اصلاً شما تصمیم‌گیرنده نیستید. خود بازیکن تصمیم‌گیرنده نیست.

حسینی در پایان در خصوص کی‌روش و اینکه او را به‌خاطر خط زدنش بخشیده یا خیر، اظهار داشت: مربی کاملی بود و خیلی زحمت کشید. شما نمی‌توانید از هیچ مربی گلایه داشته باشید.

وی درباره علی پروین و اینکه این مربی خواستار جذب خودش بوده اما بازیکن دیگری را به او معرفی کرده بودند، تصریح کرد: او اسطوره باشگاه و بزرگ ماست و امیدوارم همیشه سالم باشد.آن سال در ملوان بودم و گفته بود سیدجلال را می‌خواهیم، اما سیدمحمد را برده بودند و پروین گفته بود من سیدجلال را می‌خواهم. دیگر آن موقع با سایپا قرارداد بسته بودم. فکر می‌کنم آن موقع خیلی برای من زود بود که در پرسپولیس بازی کنم.

کاپیتان پرسپولیس با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند در این تیم بازی کنند، باید خیلی حواس‌شان جمع باشد و شرایط را درک کنند، خاطرنشان کرد: تحمل کردن فشار خیلی سخت است و امیدوارم هر بازیکنی به پرسپولیس می‌آید، آمادگی داشته باشد.

حسینی درباره سیدمهدی رحمتی و اینکه با او قهر است یا خیر، بیان کرد: ما چندین سال با هم دوست بودیم و کنار هم بودیم. قهر که نه. آن اختلاف و درگیری پیش آمد، اما بعد خیلی راحت با هم صحبت کردیم.

وی درباره مهدی طارمی، آزارهای وارد شده به او در فضای مجازی و اینکه با او در ارتباط است یا خیر، گفت: فکر می‌کنم او یکی از بهترین مهاجمان ماست. او جزو سه نفر از بهترین مهاجمان حال حاضر ایران است. با او در ارتباط هستم، اما می‌گویم فوتبال همیشه همین است و شما خیلی راحت نمی‌توانید موفق باشید.

کاپیتان پرسپولیس در مورد امیر قلعه‌نویی اظهار داشت: من امیرخان را خیلی دوست دارم. او برای من خیلی زحمت کشیده است و امیدوارم همیشه موفق باشد. خیلی هم تلاش می‌کند و همیشه برایش آرزوی موفقیت دارم.

حسینی درباره هادی نوروزی تصریح کرد: هادی کاپیتان دوست‌داشتنی ما بود. خدا رحمتش کند. مردم همیشه به فکر او هستند و امیدوارم بچه‌ها بتوانند راهش را ادامه بدهند.

وی راجع به مهرداد اولادی هم خاطرنشان کرد: مهرداد در تیم ملی بود. یک بازیکن فوق‌العاده، تکنیکی و از نظر بدنی عالی. خدا رحمتش کند.

مدافع پرسپولیس با تشکر از هواداران این تیم گفت: هواداران ما در این شرایط و سرما همیشه کنارمان بوده‌اند. بچه‌های ما تلاش می‌کنند و ان‌شاءالله که بتوانیم روندمان را ادامه دهیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3zmrb2